Waterkracht: kies een kleine turbine

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Saint Esteben
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 13/03/09, 14:07
Plaats: Anglet




par Saint Esteben » 07/04/09, 05:07

Hallo Patou en iedereen.

Ik vind de prestaties van uw turbine uitstekend, maar kunt u mij vertellen wat de stroming is? Omdat er met zo weinig val veel water nodig is? In ieder geval denk ik dat jouw turbine echt degene is met de beste prestaties voor een lage opvoerhoogte. Ik had al gelezen hoe je de ossberg-turbine moet maken, maar je moet meer zijn dan een goede klusjesman om het te doen. In ieder geval bedankt voor je antwoord, ik wil doorgaan; nu is het grootste probleem deze duivel van tracto die niet arriveert. Ik hoop het dit weekend te zien aankomen! Vervolgens zou ik serieus onderzoek doen naar de stroom van mijn beek. Angst dat ik je ooit in de Vogezen zal komen opzoeken, voor het geval je van als ik door Baskenland ga, nodig ik je uit om bij mij thuis te komen, daar ligt altijd een stuk Bayonne-ham, met een beetje Irouleguy (met mate) en de deuren staan ​​altijd open, vooral voor fans van de molens en econologie!
0 x
De aarde is laag
Saint Esteben
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 13/03/09, 14:07
Plaats: Anglet

kies een kleine turbine, energie renouverlable




par Saint Esteben » 11/04/09, 14:34

Hallo Patou en alles,

Je vertelt me ​​dat de snelheid met 4-meters 8,85 meter / seconde is, betekent dit dat om de beste prestaties te krijgen het nodig is dat het wiel rond 450 trs / minuut draait? Dat is wat ik heb begrepen! Opnieuw hebben we het werk uitgesteld, nu komt het omdat het een vreselijke tijd is. Vrolijk Pasen voor iedereen !!!!!!!!
JM
0 x
De aarde is laag
Patou
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 21/12/04, 07:52
x 4

Re: kies een kleine turbine, duurzame energie




par Patou » 12/04/09, 21:04

Saint Esteben schreef:Hallo Patou en alles,

Je vertelt me ​​dat de snelheid met 4-meters 8,85 meter / seconde is, betekent dit dat om de beste prestaties te krijgen het nodig is dat het wiel rond 450 trs / minuut draait? Dat is wat ik heb begrepen! Opnieuw hebben we het werk uitgesteld, nu komt het omdat het een vreselijke tijd is. Vrolijk Pasen voor iedereen !!!!!!!!
JM
.

over mijn osberger-turbine verbruikt hij 100-liters per seconde.
voor jou de gemakkelijkste manier om de snelheid van je turbine te berekenen,
je maakte het stationair en mat die snelheid, laadt de helft van die snelheid.
wees voorzichtig dat het niet nodig is om het volledig te openen, let ook op de katrol die het heeft om weerstand te bieden aan de snelheid.
de snelheid van de negri-turbine is snel (moeilijk te berekenen.)
de negri-turbine met diameter 240 die ik had geïnstalleerd, liep leeg bij 1200 heel onder 2.7 meter de parachute
tot binnenkort
Patou
0 x
Saint Esteben
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 13/03/09, 14:07
Plaats: Anglet

kies een turbine




par Saint Esteben » 01/05/09, 05:33

Bonjour à tous,

het werk vordert langzaam maar zeker; binnenkort kunnen we de vijver vullen en metingen verrichten. Goed weekend uitgebreid voor iedereen.

JM Saint Esteben.
0 x
De aarde is laag
Saint Esteben
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 13/03/09, 14:07
Plaats: Anglet

kies een kleine turbine




par Saint Esteben » 20/05/09, 05:14

Beeld
Beeld
Beeld

Ik hoop dat de foto's zichtbaar zijn zodat je een glimp opvangt van de molen en de zwarte turbine.

A bientôt.
0 x
De aarde is laag
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16116
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5239




par Remundo » 20/05/09, 13:52

Hallo Saint Esteben,

Veel geluk voor het schoonmaken :D

Mooi huis 8)
0 x
Beeld
Saint Esteben
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 13/03/09, 14:07
Plaats: Anglet

kies een kleine turbine




par Saint Esteben » 22/05/09, 14:17

Hallo, bedankt voor je antwoorden. De retentie vijver is curé aux 2 derde, maar we moeten de bodem van het terras en het huis doen, omdat het tracto geen toegang heeft. De stad is overgestapt naar een rip rap van de gemeenschappelijke weg die aansluit op het uitstroom bereik, pas vorige week was er een storm van hagel en regen zodat de gemeentelijke weg opnieuw het figuur brak, terwijl tegelijkertijd de drinkwatervoorziening en verplichting om opnieuw te beginnen, omdat mijn outputbereik volledig geblokkeerd is; een echte aard tsunami, ik heb geen enkele vrucht op vijftig fruitbomen, alles was verwoest, maar wonder, de dam die ik had herbouwd met mijn zoon vastgehouden !! Zoals welke wonderen, er is geen niet alleen in Lourdes !! Met dat alles, geen druppel water in de molen, is het al niet slecht. Er zijn mensen die zich vervelen na hun pensionering, want nu is het niet mijn zaak! Ik probeer een foto te maken van het bereik van de uitlaat na de storm. Tot de volgende keer.

Beeld
Beeld
0 x
De aarde is laag
Saint Esteben
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 13/03/09, 14:07
Plaats: Anglet




par Saint Esteben » 23/05/09, 09:50

Beeld

Hallo Patou en iedereen, ik voeg de foto toe van mijn zwartkopige turbine en wilde weten of de jouwe gelijk was? Het is erg lawaaierig, maar ik moet silinblocs plaatsen om te zien of het geluid afneemt. Trouwens, is de banki-turbine lawaaierig? Bedankt voor je antwoord.
0 x
De aarde is laag
Saint Esteben
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 13/03/09, 14:07
Plaats: Anglet

kies een kleine turbine




par Saint Esteben » 08/06/09, 15:32

Bonjour à tous,

Ik heb een vraag over de elektriciteit en het aantal Hertz. Is het aantal Hertz evenredig met het aantal omwentelingen per minuut van de dynamo? Normaal gesproken, wanneer ik een apparaat aansluit, geeft de wattmeter 50 hertz aan, en dit wanneer de dynamo draait met 1500 omwentelingen / minuut. Als de dynamo alleen met 1000-omwentelingen / minuut liep, krijg ik dan 33,33 hertz? Ik had getest voor het schoonmaken van de vijver en de turbine, en ik kon de 50 hertz niet krijgen. Er moet nog opgemerkt worden dat de ingang van de turbine was verstopt met bladeren en modder, ik doe het opnieuw de tests wanneer alles schoon zal zijn, maar met jouw antwoord, zou het voor mij gemakkelijk zijn om te weten hoeveel omwentelingen / minuut mijn draait turbine! Bedankt voor je antwoord.
0 x
De aarde is laag
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 08/06/09, 16:09

Hallo Saint Esteben

Als de AC-borstelloze (borstelloze) generator ja is, neemt de hertz af, kunnen verschillende apparaten deze ondersteunen, maar een motor maakt een lagere rotatiesnelheid.

Grote energiecentrales gebruiken de AC (soms in DC) omgezet naar DC en regelen vervolgens de spanning met behulp van regelaars en gebruiken de omvormer om de AC opnieuw aan te maken.

Anderen gebruiken AC en het koppelt rechtstreeks aan de sector door sinusvormige golfsynchronisatie, maar het wordt tegenwoordig steeds minder gebruikt of de cyclusfrequentie moet zeer stabiel zijn.
:D
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 183-gasten