Waterkracht (Global)

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Waterkracht (Global)




par Christophe » 07/11/16, 17:40

800 dammen van meer dan 000 m en 15 miljoen m3? Ik dacht niet zoveel!

Laten we zeggen op 12 m diepte (sinds 15 m hoog mini en ik neem aan dat er meer dammen zijn van 15 m dan 200 m), 3 miljoen m3 ca vertegenwoordigt welk oppervlak? 25 ha...of een vierkant van 500m zijde...

Ah ja het is nog steeds geweldig!
0 x
schaduw
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 171
Inschrijving: 13/04/08, 15:16
x 2

Re: Waterkracht (Global)




par schaduw » 07/11/16, 23:02

Christophe schreef:800 dammen van meer dan 000 m en 15 miljoen m3? Ik dacht niet zoveel!

Laten we zeggen op 12 m diepte (sinds 15 m hoog mini en ik neem aan dat er meer dammen zijn van 15 m dan 200 m), 3 miljoen m3 ca vertegenwoordigt welk oppervlak? 25 ha...of een vierkant van 500m zijde...

Ah ja het is nog steeds geweldig!


Simpel gezegd 1 Hectare = 10 M² of een vierkant van 000 M bij 100 M
Voor de oppervlakte een simpele vermenigvuldiging met de hoogte = Volume M3
Dus 800 dammen hebben slechts 000 Ha oppervlakte = het is de oppervlakte van een land van 1 Km² soort land vind de fout
Het zijn dus miljoenen hectaren land die de 10 miljard inwoners nooit zullen kunnen ontwikkelen om zichzelf te voeden. : Cry:
0 x
Zonder Vermoeiend gelijkspel
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Waterkracht (Global)




par Christophe » 07/11/16, 23:16

Je berekening is goed, behalve dat ik zojuist heb geschat dat het meer als 25 ha per dam was, aangezien een grote dam minstens 15 m EN 3 miljoen m3 is...

800 dammen van 000 ha is dus...25 km200!!

35% van de oppervlakte van Frankrijk... Dat lijkt me sowieso veel...

Oeps mea culpa: ik heb de "waarvan 52 als grote dammen worden beschouwd" volledig overgeslagen :D dus deel dit getal door 800/52 = 15...

200 / 000 = 15 km² is redelijker, maar nog steeds veel!

ps: jij leest ook niet goed : Mrgreen:
0 x
schaduw
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 171
Inschrijving: 13/04/08, 15:16
x 2

Re: Waterkracht (Global)




par schaduw » 08/11/16, 02:55

Mijn berekeningen zijn goed > Ik rekende op 800 dammen van 000 Ha in oppervlakte dus het is de oppervlakte van een land van 1 Km² in het kleinste geval : Roll:
U kunt zich voorstellen dat ik niet in details wilde treden omdat ik 1 week nodig zou hebben en de supercomputer die een bepaalde administratie zojuist heeft aangeschaft, omdat de berekening sowieso onmogelijk is zonder informatie (betrouwbare bronnen) maar u bent veel punten vergeten.
Maar ik heb alleen informatie over een aantal in Frankrijk, waaronder 1 persoon (wiens model ik zag gemaakt in het studie- en onderzoeksbureau van EDF en ermee speelde, daarna aan de dam zelf werkte en de beroepen kent die het hebben gemaakt, dus ik heb een aantal scherpe details die ik zeker zou kunnen ontwikkelen als ik toevallig niet wordt aangeraakt : Lol: )
Voorbeeld het aantal doden zakt in beton > in Frankrijk en nog wat verder : Oops:
Het verschillende slechte vakmanschap lijdt daarom bepaalde dammen in Frankrijk > die in andere zeker identiek zijn
De verschillende spelletjes stoelendans, en de verschillende druk enz......
Dammen zijn niet het ecologische wonder
0 x
Zonder Vermoeiend gelijkspel
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Waterkracht (Global)




par Christophe » 08/11/16, 10:57

Dit is niet waar!

Schaduw schreef:Dammen zijn niet het ecologische wonder


Nee, maar hey: we moeten stoppen met zoeken naar perfecte oplossingen...

Ik geef nog steeds de voorkeur aan beton dat water vasthoudt in plaats van neutronen en alfa-, bèta- en gammastraling...en andere rotzooi die je in een kernreactor kunt vinden...
0 x
schaduw
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 171
Inschrijving: 13/04/08, 15:16
x 2

Re: Waterkracht (Global)




par schaduw » 08/11/16, 15:05

Christophe schreef:Dit is niet waar!

Schaduw schreef:Dammen zijn niet het ecologische wonder


Nee, maar hey: we moeten stoppen met zoeken naar perfecte oplossingen...

Ik geef nog steeds de voorkeur aan beton dat water vasthoudt in plaats van neutronen en alfa-, bèta- en gammastraling...en andere rotzooi die je in een kernreactor kunt vinden...


dat kan veel eenvoudiger > verbruik verminderen zou een begin zijn, want door door Frankrijk en soms andere plaatsen te reizen is de nacht niet langer de nacht
Als je miljoenen bollen ziet (in Frankrijk) die nog steeds geen laag verbruik hebben kun je je afvragen waarom?
Gewoon bij mij thuis (het personeel heeft jarenlang het licht in de kantoren en pc-schermen laten staan ​​om het simpel te maken en niet om de apparaten op te sommen :schok:
Ik ben weg
0 x
Zonder Vermoeiend gelijkspel
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Waterkracht (Global)




par Christophe » 09/11/16, 01:46

Het een sluit het ander niet uit... integendeel!

Behalve dat energiebesparing een enorm debat is en waarin veel actoren in feite hypocriet zijn... te beginnen met regeringen die, om "hun" virtuele en frauduleuze* begroting in evenwicht te brengen, absoluut niet kunnen niet zonder massaal energieverbruik met hoge toegevoegde waarde!!

* zien https://www.econologie.com/philippe-segu ... -publique/
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 284-gasten