Energiebal V100 / V200: windturbine met venturi-effect

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2

Energiebal V100 / V200: windturbine met venturi-effect




par netshaman » 17/03/11, 14:27

Een Zweeds bedrijf heeft dit nieuwe type windturbine ontwikkeld dat als bijzonderheid profiteert van het venturi-effect.

http://www.homeenergy.se/vindkraft.aspx
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 17/03/11, 15:38

Origineel, maar het kleine Zweedse en het figuur denk ik, een vliegtuigvleugel is ook het Venturi-effect !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
kumkat
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 217
Inschrijving: 03/02/11, 09:20




par kumkat » 17/03/11, 16:31

http://www.youtube.com/watch?v=P3d9sks2 ... re=related

Google Vertaling...

Energiebal ® V100 / V200

Bijzonder aan het slanke, volledig stille ontwerp van de energiebal is dat beide uiteinden van de efficiënte, gebogen bladen zijn bevestigd aan de rotornaaf. De hub bevat ook de fabrieksgenerator. Terwijl de energiebal draait, krijgen de rotorbladen een bolvorm. De wind waait voornamelijk door de rotor, langs de naaf / as - het tegenovergestelde van de klassieke "propellerturbine".

Als resultaat van de uitzonderlijke aerodynamica van de energiebal, creëert een windstroom door de rotor, waar de eerste lucht strakker wordt, samenkomt en vervolgens versnelt, zoals stroomversnellingen in een rivier. Dit fenomeen, bekend als het Venturi-effect, is aanzienlijk hoger dan de aerodynamische efficiëntie die kan worden bereikt met conventionele ontwerpwindturbines.

Volgens de Plan and Construction Act 1987: 10 energiebal is vrij van bouwvergunning bij de onafhankelijke montage van de paal die binnen de eigendomslijn kan worden gevouwen.

Energiebal voldoet aan de norm EN 61400-2: 2006 en IEC61400-11

Meer info nodig over de Energy Ball V100 / V200?

Onze contactgegevens staan ​​hieronder.



Technische specificaties

Energiebal, veel meer dan een accessoire. Energy Ball is een familie van windturbines, met een enkele, vijf of sexbladig rotor. Door het ontwerp van de rotor kan de energiebal zelfs bij lage windsnelheden van 2 m / s stroom leveren. De kleinere windturbine, de Energy Ball V100, heeft een rotordiameter van 110cm en kan eenvoudig aan het plafond of aan een mast gemonteerd worden. Mastering verdient de voorkeur. Een V200 energiebal met een rotordiameter van 198 cm kan tot ongeveer 50% aan van wat een normaal huishouden nodig heeft bij een jaarlijkse gemiddelde windsnelheid van 7 m / s. (Geschat jaarlijks verbruik voor een huis ongeveer 4500-5000 kWh).

Energiebal heeft een erg laag geluid. Het geeft minimale afleidende schaduwen af ​​en stoort niet met andere elektronische apparaten. Het unieke en gepatenteerde ontwerp van de superieure efficiëntie van de rotordiameter.

Via een omvormer levert de geproduceerde energie Ball-energie rechtstreeks aan het elektrische netwerk van het gebouw. Dit wordt gedaan door een erkende elektricien die ook de pre-registratie uitvoert die normaal vereist is voor de netwerkeigenaar. Als je ervoor kiest om de batterijen op te laden met de energieoplader komt Ball in plaats van de omvormer. Home Energy vol batterijvermogen en laadsysteem naar wens.

Bedenk dat harde wind een voorwaarde is. Het is een groot voordeel omdat de precieze windcondities die ter plaatse werden gemeten, installatie mogelijk is. tabellen en gegevens van SMHI is geen betrouwbare bron van kleinschalige windenergie. De wind in de dichtbevolkte stad is over het algemeen niet gunstig. Een open ruimte zonder aangrenzende huizen of bomen verhoogt de productie aanzienlijk.

Energiebal voldoet aan de norm EN 61400-2: 2006 en IEC61400-11




Energy ball heeft een uniek en gepatenteerd ontwerp. Het is erg kalm omdat het de vleugeltipwervelingen mist die normaal het "svoschande" -geluid van conventionele windturbines genereren. Zelfschaduw is minimaal en statisch omdat de energiebal bijna transparant is wanneer hij draait.

Bij montage aan de voor- en achterzijde wordt de spanning op de enkels aanzienlijk verminderd. Zonder deze factoren ook de belasting op de lagers verminderen. Zonder mechanische versnellingsbakrem en blijft in principe onbestaande.

Model V100 heeft zes bladen, V200 heeft vijf bladen.



De installatie kan op verschillende manieren worden gedaan. V100 op de paal in vrije positie, op het dak of bericht aan de muur. V200 op de vrijstaande paal of op het zinken dak. Deze nieuw ontwikkelde plattaksfäste is speciaal ontworpen voor appartementsgebouwen of kantoorgebouwen van ongeveer 20 meter hoog. De funderingspalen zijn ongeveer 2 meter diep en vormen een verlengstuk van de paal. Ze worden geboord met een elektrische boor of begraven. De messen hebben geen steundraadstabilisatoren nodig. Dit vereenvoudigt de installatie, ziet er mooier uit en verkleint de kans op schade en vandalisme.
De palen zijn volledig vrij en kunnen worden verhoogd met de tool voor het verhogen van het huis of met energie aftappen.
Normaal gesproken geen beton storten.
Een omvormer / converter met passende fittingen. Een installatie kost twee personen ongeveer 4-6 uur en wordt uitgevoerd door de opgeleide Home Energy Installer, in samenwerking met een plaatselijke elektricien of met de gekwalificeerde elektricien-klant.

Bedenk dat harde wind een voorwaarde is. Het is een groot voordeel omdat de precieze windcondities die ter plaatse werden gemeten, installatie mogelijk is. tabellen en gegevens van SMHI is geen betrouwbare bron van kleinschalige windenergie. De wind in de dichtbevolkte stad is over het algemeen niet gunstig. Een open ruimte zonder aangrenzende huizen of bomen verhoogt de productie aanzienlijk.

Home Energy kan een betoog verzorgen voor de algemene klantenvergadering.



Ball ® energieverbruik

Energy Ball ® is een aanvulling op en een aanvulling op andere energiebronnen.
V200 Met een jaargemiddelde windsnelheid van 7 m / s (referentiecondities) produceert ongeveer 1800 kWh / jaar. Dit vertegenwoordigt ongeveer 35-50% van de elektriciteit van een huishouden voor een gemiddeld huishouden. V100 produceert het equivalent van ongeveer 500 kWh / jaar. Beide kunnen veel gunstiger windcondities opleveren. Via SMHI kunnen windkaarten voor de eigen plaats worden gevonden, maar meting ter plaatse van de voorgestelde werkzaamheden heeft uiteraard de voorkeur. Kleinschalige windturbines zijn gevoelig voor omringende bomen en huizen. Een zelfevaluatie op de plaats van installatie is de beste basis om de productie te berekenen.
V100 is ook AC-laders voor bijvoorbeeld boot en huisje met accu.
Oplader voor V200 is in ontwikkeling. De oplader voor de V100 gebruikt in zijn voordeel.

Merk op dat de generatoroutput niet hetzelfde is als het momentane vermogen. Generatorvermogen is het maximale vermogen dat een windturbine kan produceren. Het is daarom van belang om te kijken wat een windturbine bij een bepaalde gemiddelde windsnelheid daadwerkelijk produceert voor de plaats waar deze komt te staan. Piekvermogen is daarom niet het belangrijkste karakter.
Energy Ball ® communiceert ook naar het milieu als een stap in de goede richting in het energiebeleid. Dit is even belangrijk voor het publiek als voor het bedrijfsleven.

Productfiches voor beide modellen kunnen worden gedownload vanaf de "Downloads" op de homepage.

Bel ons voor meer informatie over Energy Ball® V100 / V200.

Onze contactgegevens staan ​​hieronder.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 17/03/11, 20:38

Het ontwerp is erg Scandinavisch. :P
Beeld
Mechanisch gezien heb ik enige bedenkingen bij de degelijkheid van dit besef. :?
0 x
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2




par netshaman » 21/03/11, 17:47

Welke reserveringen?
Kun je me meer vertellen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 21/03/11, 18:31

De montage aan de basis lijkt me te licht, evenals de buis die van het draaipunt naar de drift gaat.

Het is een gevoel dat me op de foto inspireert.

Ik werd verliefd op dit object (en ook mevrouw), maar ik zou het graag van dichtbij willen zien voordat ik een bestelformulier onderteken ...

Ik ben nogal verrast door de afmetingen van de 2 modellen die behoorlijk fors zijn (tot 2 m in diameter en 90 kg).

Op de video lijkt de drift van links naar rechts te oscilleren, wat zou duiden op een aanzienlijke flexibiliteit van de gebogen buis die van het draaipunt naar de drift gaat (en die de generator ondersteunt).

We moeten onderzoeken hoe lang dit product bestaat en of er feedback van gebruikers is ...
:?
0 x
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 21/03/11, 19:19

Hallo,

Laten we niet veel praten, maar goed praten!
Een windturbine met dezelfde structuur was ongeveer vijf jaar geleden beschikbaar in Duitsland ..... (commerciële flop)

Laten we het hebben over techniek:
http://www.home-energy.com/engels/ebv100technical.htm
Windturbine van de 100 Watt-klasse bij 10m / s wind ...
Vermogen "onderschept" in de windader 0.5 d SVVV:
0.5 x 1.2 x Pi x Diam x V x V x V => 0.5x1.2x3.14159x1.1x10x10x10 => 2073 Watt
De windturbine wordt gegeven voor 100 Watt, het rendement is dus 100/2073 = 4%
Zelfs een soapius gemaakt met oude blikjes heeft een betere opbrengst ......

Mits de prijs hetzelfde vat is ...

Obelix
0 x
In medio stat virtus !!
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 21/03/11, 21:25

Een bal laat de lucht glijden!


Het wekt me ook geen vertrouwen!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 22/03/11, 09:12

Alain G schreef:Een bal laat de lucht glijden!
Het wekt me ook geen vertrouwen!
Ik denk dat het idee van de ontwerper (met de design asset) daar ligt.

Ze noemen het een windturbine met venturi-effect ... in tegenstelling tot een conventionele of soapius-windturbine, met turbulente weerstand.
0 x
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2




par netshaman » 23/03/11, 12:25

Ik heb wat documentatie naar mij gestuurd door de importeur voor Frankrijk.
Als iemand geïnteresseerd is, kan ik dit in dit onderwerp aan u ter beschikking stellen in de vorm van pdf-bestanden.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 366 gasten