Energie uit warmte - tegen het principe van Carnot in

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13

Energie uit warmte - tegen het principe van Carnot in




par nonoLeRobot » 30/01/06, 18:18

Het principe van Carnot zegt dat om mechanische energie te verkrijgen twee warmtebronnen nodig zijn (een koude en een hete). Maar dit is slechts een principe en zelfs als het altijd is geverifieerd, is het niet bewezen.

Als we echter naar de microscopische schaal kijken, komt de warmte overeen met de gemiddelde snelheid van de moleculen van het gas die alle kanten op gaan. Wat uiteindelijk overeenkomt met ongeordende mechanische energie. Het idee zou daarom zijn om deze microscopische energie terug te winnen om bruikbare energie te verkrijgen voor huidige toepassingen met het effect van koeling van het gas.

Op het eerste gezicht kunnen we zeggen dat het in tegenspraak is met de wetten van de thermodynamica (wanorde kan alleen maar toenemen), maar in feite lijkt het onder bepaalde omstandigheden van niet. De wanorde neemt wereldwijd toe, maar kan plaatselijk afnemen. "Fluctuatiestelling"

Het maakt geen deel uit van de superunitaire procedure aangezien: de teruggewonnen energie < de toegevoerde energie (warmte), maar elk gas op kamertemperatuur kan er een grote hoeveelheid van leveren door iets af te koelen.

Het lijkt misschien absurd zo en de studies staan ​​nog in de kinderschoenen, maar het kan een heel interessante oplossing zijn om te studeren.


Het is een beetje ingewikkeld maar erg interessant en voor het geval sommigen verder kunnen gaan:

De pagina van een onderzoeker die aan dit onderwerp werkt
http://rsc.anu.edu.au/~evans/

Zijn persoverzicht
http://rsc.anu.edu.au/~evans/papers/sel ... ortsFT.pdf

Hij heeft ook expes gedaan die in deze richting zouden gaan, zelfs als ze verre van zeggen dat zo'n machine (die warmte gebruikt om mechanische / elektrische energie te produceren door "koude af te wijzen") zou kunnen bestaan.

Maar pas op, er is nog niets concreets geproduceerd (pas op voor degenen die dit hergebruiken om onzinplannen te verkopen) ;-)
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 30/01/06, 18:22

Dankjewel.

Ik ga het lezen zodra ik even tijd heb....... dan ga ik kijken naar "it's + clear" (Yves Calvi) op ​​TV.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 30/01/06, 18:27

Ik wil erop wijzen dat dit bericht (behalve de laatste zin) een kopie is van een oud bericht van het oude forum daterend van 10 juli 2005, iets voor de oprichting van de site (begin 2006) verkoop van "plannen" voor dit idee en reclame op deze meme forum. (om me af te vragen of het hem niet inspireerde om zijn zwendel op te zetten)
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 31/01/06, 09:06

Ik had geen tijd om de links te lezen, maar ik beloof dat ik het snel zal oplossen.

Ik veronderstel dat uw concept gebaseerd is op het idee om moleculaire agitatie te oriënteren om het min of meer om te zetten in mechanische (oscillerende?) beweging op grotere schaal? Dat is juist ? Op papier ziet het er inderdaad mooi uit... maar het is erg theoretisch.

Achteraf is het zeker dat het in strijd is met het principe van toenemende entropie. Maar ach, ik heb nooit begrepen wat entropie werkelijk was, en al helemaal niet wat dat betreft. Dus als het fout zou blijken te zijn, zou het mij beter uitkomen : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 31/01/06, 10:32

Deze toespraak doet me denken aan deze uitvinding (heeft in de kasten gestaan): http://annuaire.econologie.com/index.php?page=1&id=0036

En op deze site is de .pdf in ieder geval vrij toegankelijk! :frons:
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 08/05/10, 17:05

U lijkt het te hebben over de verschillende vormen van de demon van Maxwell (in 1865); mogelijk door korte fluctuaties op het niveau van de atomen maar niet op macroscopische schaal:
zien :
http://rsc.anu.edu.au/~evans/index.php
en de boeken van Maxwell en nog veel meer daarna!!!

Probeer altijd een boot vooruit te laten gaan met de energie van het water die we recupereren door ijs te maken in de zee!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 08/05/10, 22:27

Nou, aangezien ijs 10% meer ruimte in beslag neemt dan water, als je ijs maakt van het water achter de boot, zal het ijs het naar voren duwen en het zal naar voren bewegen...
In plaats van brandstof te verbranden om het luchtvolume te vergroten en stuwkracht te krijgen, maak je ijs om het watervolume te vergroten en stuwkracht te krijgen.

Maar goed, het is zoiets als capillotracté : Mrgreen:
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 08/05/10, 23:51

voormalige oceanische schreef:Maar goed, het is zoiets als capillotracté : Mrgreen:


Zou het niet eerder door ijs aangedreven zijn? Met een lichte neiging tot overstuur :frons:

Capillotracted is eerder het principe van de hygrometer: het kan werken voor een boot, maar je hebt lang haar nodig, bewaard in een waterdichte huls, die je opent wanneer je de boot wilt trekken, zodat de binnenkomende maritieme vochtigheid het terugtrekken van de haar Beeld
0 x
Tot ziens!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 296-gasten