Bosbouw en hout energie

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 30/08/06, 16:19

Christophe schreef:
Houthakker schreef:Wat betreft de natte heidevelden en de biodiversiteit, denis, lijkt het duidelijk dat u het onderwerp niet kent, maar helaas heb ik momenteel geen tijd om dit uit te breiden.


Eigenlijk weet ik er niet veel van ...
: Lol: : Lol: : Lol: : Lol:

Sinds wanneer heet jij Denis? : Wink: Heb je een middelste naam? 8)

Vergeet Targol, het was Christophe die een beetje snel las! :P : Mrgreen:
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 30/08/06, 16:58

Houthakker schreef:Wat betreft de natte heidevelden en de biodiversiteit, denis, lijkt het duidelijk dat u het onderwerp niet kent, maar helaas heb ik momenteel geen tijd om dit uit te breiden.


Let op, Houthakker, je hebt gelijk, want als je op een vochtige heide gaat liggen, zijn je kleren daarna helemaal nat. : Mrgreen:

Het is een verschrikkelijke grap, maar ik vind hem geweldig.
Hoe slechter het is, hoe leuker ik het vind : Oops:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 30/08/06, 17:07

Targol schreef:Ik begrijp niet veel van je ping pong, jongens:
Bucheron zegt dat Denis er niet veel van weet en het is Christophe die antwoordt ????? :schok:


Niet beter...Ik heb een zware week achter de rug...aan de andere kant, als ik geciteerd word, vind ik het normaal dat het aan mij is om te reageren...: Cheesy: Ik had de "Denis" niet gezien...

Kom op, ik ga vanavond vroeg naar bed...
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 30/08/06, 17:36

Christophe schreef:aan de andere kant, als ik geciteerd word, vind ik het normaal dat het aan mij is om te reageren...: Cheesy: Ik had de "denis" niet gezien...[...]
:(
Ik dacht even dat uw legendarische inzicht er onvermijdelijk toe zou hebben geleid dat u de sprong van een lijn zou hebben opgemerkt tussen de tekst die verband houdt met het citaat uit uw geschriften - en die daarom eigenlijk voor u bedoeld was, zoals u zeer oordeelkundig opmerkt - en de kleine opzij voor Denise...
Ik ben teleurgestelduuuuu, ik ben echt hypeeeeer teleurgesteld! : Cry: (cf. film van afgelopen zondag :P )

Goede nacht! : Lol:
0 x
sneeuw tijger
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 29/08/06, 17:19
Plaats: perpignan




par sneeuw tijger » 03/09/06, 13:56

Spreekt houtenergie niemand aan?? : Cry: Jammer, het is een interessant onderwerp!! : Cheesy:

Meer spaanders, gegranuleerde schors en andere.....
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 20/09/06, 15:31

sneeuwtijger schreef:Spreekt houtenergie niemand aan?? : Cry: Jammer, het is een interessant onderwerp!! : Cheesy:

Meer spaanders, gegranuleerde schors en andere.....
Je hebt het recht om dit bericht tot leven te brengen zonder dat iemand je hand vastpakt, weet je... : Wink:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 20/09/06, 23:43

Ik kwam dit topic tegen en zag dat ik mij verkeerd had uitgedrukt. dus hier is mijn redenering:

In het verleden werden de Franse bossen zo overbevist dat ze slechts 15% van de oppervlakte van het land besloegen. het is heel weinig, het is wat ik een uitstervend bos noemde, want als we waren doorgegaan, zouden we het snel volledig hebben verwoest. vandaag is het beter, oké, maar het bos is nog niet uit het bos als we 15% als normale situatie nemen. met 25% kan ze, als ik me de cijfers goed herinner, als herstellend worden beschouwd, maar nog niet aan de top!

Tegenwoordig is de atmosfeer overladen met CO2, dus ik ben van mening dat de groei van bestaande bomen gereserveerd is voor het opruimen van de vervuiling, en dat we ze niet moeten verbranden voordat we eerst het equivalent ervan hebben gekweekt. óf eerst de vervuiling verwijderen voordat je opnieuw vervuilt, in plaats van er meer aan toe te voegen en erop te rekenen dat dit binnen enkele jaren weer in evenwicht zal zijn, omdat gedurende deze jaren de CO2-uitstoot nog hoger zal zijn en er minder bomen zullen zijn om de COXNUMX-uitstoot op te nemen.
als we op jaarbasis denken, komt dit erop neer dat we het bosareaal aanzienlijk moeten vergroten om de productie van hout voor verwarming te realiseren, plus de CO2-opvang die nodig is om het "reservoir" een beetje leeg te maken. en dat als we de kap uitbreiden zonder de oppervlakte te vergroten, we veel zeer jonge bomen zullen hebben, die minder bladeren hebben en een lager CO2-absorptievermogen hebben. Dit is wat ik een chlorofyltekort noem, in relatie tot verstandig beheer van het bos.
Alsjeblieft, ik hoop dat het duidelijker is, want als ik het nog een keer moet uitleggen, kom ik er zelf niet uit. :|
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 21/09/06, 08:31

Philippe Schutt schreef:Ik kwam dit topic tegen en zag dat ik mij verkeerd had uitgedrukt. dus hier is mijn redenering:

In het verleden werden de Franse bossen zo overbevist dat ze slechts 15% van de oppervlakte van het land besloegen. het is heel weinig, het is wat ik een uitstervend bos noemde, want als we waren doorgegaan, zouden we het snel volledig hebben verwoest. vandaag is het beter, oké, maar het bos is nog niet uit het bos als we 15% als normale situatie nemen. met 25% kan ze, als ik me de cijfers goed herinner, als herstellend worden beschouwd, maar nog niet aan de top!

Tegenwoordig is de atmosfeer overladen met CO2, dus ik ben van mening dat de groei van bestaande bomen gereserveerd is voor het opruimen van de vervuiling, en dat we ze niet moeten verbranden voordat we eerst het equivalent ervan hebben gekweekt. óf eerst de vervuiling verwijderen voordat je opnieuw vervuilt, in plaats van er meer aan toe te voegen en erop te rekenen dat dit binnen enkele jaren weer in evenwicht zal zijn, omdat gedurende deze jaren de CO2-uitstoot nog hoger zal zijn en er minder bomen zullen zijn om de COXNUMX-uitstoot op te nemen.
als we op jaarbasis denken, komt dit erop neer dat we het bosareaal aanzienlijk moeten vergroten om de productie van hout voor verwarming te realiseren, plus de CO2-opvang die nodig is om het "reservoir" een beetje leeg te maken. en dat als we de kap uitbreiden zonder de oppervlakte te vergroten, we veel zeer jonge bomen zullen hebben, die minder bladeren hebben en een lager CO2-absorptievermogen hebben. Dit is wat ik een chlorofyltekort noem, in relatie tot verstandig beheer van het bos.
Alsjeblieft, ik hoop dat het duidelijker is, want als ik het nog een keer moet uitleggen, kom ik er zelf niet uit. :|


Ik ben het 100% met je eens, Phil, het probleem is ook de Amazone, waar elk jaar een ongelooflijk stuk bos verdwijnt! Ik weet het niet meer, als het niet de oppervlakte van Frankrijk is, heb ik niet veel tijd om te kijken (ook al weet ik er niets van : Cheesy: ). Dit immense bos heeft een ongelooflijke biodiversiteit (ook al is het geen verrot moeras) en gezien de grootte en hoogte van de bomen moet het veel zuurstof produceren. Maar elk land zou de bossen op zijn grondgebied moeten houden en zelfs zijn oppervlakte moeten vergroten door herbeplanting. diversiteit en gevarieerde soorten, voor het lokale biologische en klimatologische evenwicht creëren de dennenbossen die door de ONF zijn geplant vochtige microklimaten. Altijd dit evenwichtsprobleem, in zekere zin net als in de andere, is het goed om bomen te planten, maar je hebt nog steeds om het intelligent te doen.
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 21/09/06, 09:41

Philippe Schutt schreef:en dat als we de kappen vergroten zonder de oppervlakte te vergroten, we veel zeer jonge bomen zullen hebben, die minder bladeren hebben en een lager CO2-opnamevermogen hebben. dit is wat ik een chlorofyltekort noem, in relatie tot verstandig beheer van het bos.[...]
Dat is waar je het mis hebt!
Een volwassen bos neemt geen CO2 meer op en geeft soms zelfs wat af in zijn jaarbalans, terwijl een groeiend bos veel CO2 opneemt... Het zijn de jonge bomen die de meeste COXNUMX verbruiken, niet de oude. ". Een jonge boom vertoont een grotere verhouding blad/houtvolume dan een volwassen boom.
Ik zie het verband met chlorofyl nog steeds niet :? :|
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 21/09/06, 20:12

uh. Hoe noem je een jonge boom en een volwassen boom?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 207-gasten