Scriptie over de valorisatie van biomassa

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
geïntrigeerd
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 15/06/09, 08:24




par geïntrigeerd » 02/11/09, 00:46

Bonjour à tous,

Ik wil me eerst verontschuldigen voor de vertraging van een paar dagen... Maar ik ben van plan het goed te maken : Cheesy:

Ik dank jullie allemaal voor jullie deelname, het maakt mij erg blij om te zien dat het onderwerp interessant is voor mensen!


Sorry als ik niet specifiek genoeg was; Het is waar dat het project dat gelanceerd moest worden en dat ik probeer opnieuw op te starten, betrekking heeft op de valorisatie van biomassa door vergassing. Dat gezegd hebbende, luister ik heel aandachtig naar alle andere valorisatiemogelijkheden (uit nieuwsgierigheid en voor mijn kleine cultuur). Wees dus niet beledigd Christine, jouw deelname is welkom, vooral omdat het waar is dat mijn titel behoorlijk "breed" is.


@Remundo

Hartelijk dank voor de documenten, dit is geweldig om te lezen! Maak je geen zorgen, ik ben het met je eens wat betreft het Fischer Tropsch-proces, het is een relatief ingewikkeld proces en niet noodzakelijkerwijs winstgevend. Dit is in ieder geval niet mijn oorspronkelijke doel, aangezien ik eerst schoon syngas wil synthetiseren en dat is nog lang niet bereikt. : Cheesy:

U zegt dat vergassers een heterogene soep opleveren en daarmee impliceert u dat het niet echt een heel schoon proces is. Ik ben het helemaal met je eens. Het is op dit punt dat ik zou willen ingrijpen, aangezien het mijn doel is om het proces zo schoon mogelijk te maken met goede prestaties, aangezien de twee volledig compatibel zijn.


@Châtelot

Elk van uw interventies heeft de verdienste dat het mij intrigeert (geen woordspeling bedoeld). Het spijt me alleen dat u mijn eerdere vragen niet beantwoordt. Ik geloof zelfs dat we niet precies hetzelfde doel nastreven. De mijne is het verkrijgen van schoon syngas om het te valoriseren met behulp van turbines of gasmotoren. Tegelijkertijd wil ik (afhankelijk van de mogelijkheden en het succes van de eerste stap) graag andere producten verzamelen. Dat gezegd hebbende, geef ik toe dat ik nog steeds niet begrijp wat je doet met de teer die uit het proces voortkomt? Hoe waardeert u hen, aangezien hun aanwezigheid u niet lijkt te storen?


@Maximus Leeuw

Heel erg bedankt voor de informatie. Ik heb op de website van het bedrijf gekeken en het lijkt erop dat deze volledig gericht is op anaerobe vergisting. Denkt u dat managers geïnteresseerd zouden zijn in diversificatie? (Ik stel u de vraag voordat u contact met hen opneemt, om hen niet onnodig te storen).

Nogmaals dank ik jullie allemaal voor jullie deelname!
0 x
geïntrigeerd
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 15/06/09, 08:24




par geïntrigeerd » 11/11/09, 12:35

Uhm geen reactie :s

Ik sta mezelf toe opnieuw op te starten : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 11/11/09, 17:01

de condenseerbare producten van houtpyrolyse zijn vuil als ruwe olie! Ze hebben voor mij meer waarde dan het slechte gas uit de vergasser: daarom vind ik het zonde om de vergasser te optimaliseren om ze te vernietigen

aan de uitlaat van de vergasser koelt een eerste wisselaar het gas af om de inlaatlucht zoveel mogelijk voor te verwarmen: eerste condensatie van teer, het opnieuw verwarmen van de inlaatlucht is belangrijk: hoe minder warmte de vergasser verliest, hoe meer we waterdamp kunnen toevoegen de inlaat en hebben een gas met meer waterstof en minder stikstof

2e warmtewisselaar of liever ketel, tussen het gas en het water, om stoom te maken om naar de inlaat te sturen: terugwinning van water en azijnzuur: toevoeging van kalk om het azijnzuur in acetaatcalcium te fixeren en later corrosie te voorkomen

3e wisselaar of beter gezegd condensor om aceton en methanol terug te winnen

aan de uitlaat is het gas helaas nooit schoon: er zijn altijd microdeeltjes teer die ervoor zorgen dat de motor kapot gaat: groot zaagselfilter: het vuile zaagsel wordt dan als brandstof gebruikt, in kleine hoeveelheden vermengd met de hoofdbrandstof: dus teer gevangen in zaagsel krijgt een nieuwe kans om te worden gebruikt

al deze wisselaars zullen periodiek oververhit raken door het uitlaatcircuit te legen om zichzelf te reinigen door te smelten wat zich daar ophoopt

het kalkacetaat wordt op een andere manier verwarmd tot 200° om aceton te maken: om als brandstof te dienen of voor ander gebruik
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 11/11/09, 18:45

Intrigued schreef:@Maximus Leeuw

Hartelijk dank voor uw informatie. Ik heb op de website van het bedrijf gekeken en het lijkt erop dat deze volledig gericht is op anaerobe vergisting. Denkt u dat managers geïnteresseerd zouden zijn in diversificatie? (Ik stel u de vraag voordat u contact met hen opneemt, om hen niet onnodig te storen).


Intrigued schreef:Uhm geen reactie :s

Ik sta mezelf toe opnieuw op te starten : Cheesy:

Bonsoir,

Neem rechtstreeks contact op met Aurélien Lugardon via zijn e-mail. Het is een nieuw bedrijf en wellicht zijn ze geïnteresseerd.

Leo
0 x
geïntrigeerd
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 15/06/09, 08:24




par geïntrigeerd » 11/11/09, 19:28

Bonsoir,

Bedankt dat je zo snel reageerde!

Bedankt Chatelot voor je uitgebreidere reactie. Ik begrijp uw standpunt nu veel beter.
Maar is dit hele proces niet buitengewoon energie-intensief?
Heeft u meer gedetailleerde documentatie over de verschillende stappen en over het proces zelf in het algemeen? Ik zou dit heel graag nader willen bekijken (je hebt het recht mij knock-out te slaan met de documenten die je bij de hand hebt, ik kan me er goed tegen verzetten). Als dit het geval is, en als je akkoord gaat, stuur ik je mijn e-mailadres per PM. Heel erg bedankt in ieder geval!


Ook dankzij jou, Maximus Leo, ik denk dat ik binnenkort contact met je opneem (in de hoop dat het project dit bedrijf zou kunnen interesseren).
:D

Ik wens jullie allemaal een hele fijne avond!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 11/11/09, 23:44

mijn bronnen zijn oude boeken van 1880 tot 1920

dit is het moment waarop gasgeneratoren en gasmotoren op voordelige wijze stoommachines vervingen om fabrieken te laten draaien: het zijn voornamelijk kolengestookte gasgeneratoren die worden beschreven

voor hout was het ook de tijd waarin het verbranden van alcohol houtspirit werd genoemd: het werd verkregen door "destillatie" van hout (om de hedendaagse scheikundigen niet te laten schreeuwen, we moeten zeggen pyrolyse van hout): c Het staat altijd in de oude boeken dat Ik heb geleerd wat hout kan doen

maar ik kan hier absoluut niets van vinden op internet: iedereen die alleen op internet vertrouwt, riskeert zijn tijd te besteden aan het opnieuw uitvinden van wat een eeuw geleden werd gedaan...

op het net kun je nog enkele oude boeken vinden op galica.bnf.fr

er is ook een document van de FAO waarin precies alle cijfers over houtpyrolyse staan: ik zal deze referenties in het volgende bericht plaatsen

pyrolyse en vergasser liggen heel dicht bij elkaar: het hout nadert de hotspot en wordt gepyrolyseerd: er komt dus hetzelfde product vrij alsof pyrolyse het doel was, behalve dat er na pyrolyse houtskool overblijft: bij gasogeen wordt de houtskool vernietigd en alleen gas produceert
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 11/11/09, 23:53

downloaden van galica.bnf.fr:

Type: gedrukte tekst, monografie
Auteur(s): Damour, Emilio. Auteur van de tekst
Titel(s): Bronnen van warmte-energie [Elektronisch document] / door MM. Emilio Damour, Jean Carnot, Etienne Rengade
Type elektronische bron: tekstgegevens
Gepubliceerd: 1995
Materiaalbeschrijving: XXVI-501 p. : ziek.
Reproductie: Num. BNF van de red. van Parijs ; Luik: Librairie polytechnique, 1912 (Encyclopedie van de chemische wetenschappen toegepast op industriële kunsten; 1)
Andere auteur(s): Carnot, Jean (18..-19..; ingenieur). Auteur van de tekst
Rengade, Etienne. Auteur van de tekst
Onderwerp(en): Verbranding
Verbrandingswarmte
Elektrische verwarming
Opmerking nr.: FRBNF37256839
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 12/11/09, 00:00

0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 12/11/09, 00:23

De fao.org-link werkte heel goed voordat ik het bericht plaatste, sindsdien werkt het niet meer: ​​zijn er te veel econologielezers die het verzadigd maken?
0 x
geïntrigeerd
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 15/06/09, 08:24




par geïntrigeerd » 12/11/09, 01:35

Hartelijk dank Chatelot!

Het is waar dat ik geen toegang kan krijgen tot het adres dat u hebt gegeven, waarschijnlijk te veel ecologen zoals u zegt (ik zal het morgen opnieuw proberen).

Ik kende galica.bnf.fr helemaal niet, en de documenten op deze site zijn meer dan erg interessant.
Natuurlijk heb ik degene die je noemde al opgepikt en ben ik op zoek gegaan naar anderen. Ik zag dat vergassers aan bod kwamen in een “elementaire cursus scheikunde”.

Als je ooit interessante werken tegenkomt die ik heb gemist, aarzel dan niet om hier de referenties aan te geven : Cheesy:

Hoe dan ook, ik ben net als jij: ik denk dat er al veel onderzoek is gedaan en dat het interessanter is om te proberen vooruit te komen dan opnieuw te doen wat in het verleden al is gedaan. Maar daarvoor moet je wel alle kaarten bij de hand hebben en om toegang te krijgen tot deze twee titels die ik nog niet kende, ben ik erg blij! Ik zal nu de tijd moeten nemen om andere documenten te lezen en te onderzoeken : Cheesy:

Nogmaals bedankt!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 179 gasten