Thesis over groene energieën

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

par Christophe » 21/09/06, 09:37

Oxymoron...

Het is een hoek in de mond nemen, huh? :D

Gezien het feit dat je in "econologie" spaargeld hebt, is het idee van marketing noodzakelijkerwijs een beetje geïnduceerd, nietwaar? Voor mij omvat het begrip marketing niet alleen agressieve marketing, die bestaat uit het verkopen van kkchoz die je niet per se nodig hebt... waardoor overconsumptie ontstaat.
Marketing is ook (eindelijk geloof ik) alles wat bestaat uit het spreken en presenteren van een product, nietwaar?

Dus hierover forum, we doen allemaal "marketing" voor minder vuile ontwikkeling ... heb ik het mis?

Anders, om terug te komen op onze man, beloofde hij me (in PM) geen enkele robot te hebben gebruikt (en zijn antwoord bewijst al dat hij zelf geen robot is...)...
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

par houthakker » 21/09/06, 09:55

Zo gezien ... : Wink:

Oxymoron, merk ik op 8)
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2

par Targol » 21/09/06, 10:31

Houthakker schreef:
Christophe schreef:
Pollux schreef:en verzoenen marketing en econologie.


Het is een pleonasme : Wink:[...]
Alsjeblieft :? Dat zou ik niet gezegd hebben, maar precies het tegenovergestelde.

Ik weet eigenlijk niet wat de term is die de stijlfiguur aanduidt wanneer we een woord en zijn tegendeel associëren.


Je hebt gelijk houthakker, het is geen pleonasme die bestaat uit het herhalen in dezelfde zin van 2 woorden met dezelfde betekenis om een ​​idee te versterken (of per vergissing), het is een oxymoron die bestaat uit het associëren van 2 woorden of uitdrukkingen met tegengestelde betekenissen.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

par Christophe » 21/09/06, 11:15

Nee, zie mijn uitleg hierboven...
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6987
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2911

par gegyx » 21/09/06, 11:21

Christophe schreef:Oxymoron...

Nog een brandstofbesparing?
Dit is niet het juiste gedeelte. : Lol:
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2

par Targol » 21/09/06, 11:33

Christophe schreef:Dus hierover forum, we doen allemaal "marketing" voor minder vuile ontwikkeling ... heb ik het mis?


Ja: ik heb er een niet-ontwikkeling... maar het is niet hetzelfde, ik ben een mol van verval : Lol:
Hoewel over de meeste onderwerpen die hierover aan de orde zijn gesteld forum, de nuances zijn heel subtiel of zelfs onbestaande... vanaf het moment dat je je ideeën met tolerantie verdedigt (en daar, Christophe, ik weet zeker dat je ziet wat ik denk : Wink:)

Christophe schreef:Anders, om terug te komen op onze man, beloofde hij me (in PM) geen enkele robot te hebben gebruikt (en zijn antwoord bewijst al dat hij zelf geen robot is...)...

Het zou me ook verbazen aangezien ik nog steeds niets heb ontvangen. Een Bot zou ze allemaal tegelijk hebben gestuurd.

Heb je hem toestemming gegeven voor openbare berichten?
Ik zou graag zijn mening willen hebben over de kritiek die (met name door mij) is geuit op zijn training...
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

par Christophe » 21/09/06, 12:03

Targol schreef:Heb je hem toestemming gegeven voor openbare berichten?


Ik had het nog niet verboden...

Targol schreef:Ik zou graag zijn mening willen hebben over de kritiek die (met name door mij) is geuit op zijn training...


+1
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

par houthakker » 21/09/06, 13:59

Was er gecensureerde onzin, of? :?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2

par Targol » 21/09/06, 14:13

Houthakker schreef:Was er gecensureerde onzin, of? :?


Nee, oninteressante uitwisselingen tussen Christophe en mij die we hebben vrijgegeven voor de duidelijkheid van het onderwerp.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
emlaurent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 153
Inschrijving: 17/12/05, 00:42
Plaats: Elzas

par emlaurent » 21/09/06, 16:07

Christophe schreef:Gezien het feit dat je in "econologie" spaargeld hebt, is het idee van marketing noodzakelijkerwijs een beetje geïnduceerd, nietwaar? Voor mij omvat het begrip marketing niet alleen agressieve marketing, die bestaat uit het verkopen van kkchoz die je niet per se nodig hebt... waardoor overconsumptie ontstaat.
Marketing is ook (eindelijk geloof ik) alles wat bestaat uit het spreken en presenteren van een product, nietwaar?

Dus hierover forum, we doen allemaal "marketing" voor minder vuile ontwikkeling ... heb ik het mis?


In de term "econologie" zou ik de notie van economie opvatten als het vinden van economisch levensvatbare en aanvaardbare oplossingen.
We kunnen agressieve marketing hebben die bestaat uit het dwingen van mensen om te kopen of om te veel te consumeren. Je kunt ook marketing hebben die mensen aanmoedigt om te kopen door de juiste argumenten te presenteren.
Naar mijn mening, als we gewone mensen proberen aan te moedigen om groene energie alleen te gebruiken met het aspect "het is goed voor de planeet", zal dat niet genoeg zijn. Er zijn andere argumenten nodig, met name economische argumenten. Bijvoorbeeld marketingargumenten die het vervangen van een stookolieketel door een pelletketel rechtvaardigen.

Christophe schreef:Anders, om terug te komen op onze man, beloofde hij me (in PM) geen enkele robot te hebben gebruikt (en zijn antwoord bewijst al dat hij zelf geen robot is...)...


Ik ontving noch MP noch e-mail met zijn verzoek en aangezien het adres van de vragenlijst werd gecensureerd :frons:, ik kan de vragen niet eens lezen! Het is moeilijk om een ​​mening te vormen

Tot slot is de titel van zijn proefschrift
"Wat zijn de echte drijfveren van consumenten om voor groene energie te kiezen?"

en niet "Hoe mensen dwingen om groene energie te kopen?" :P
Is dit niet het verschil tussen econologische marketing en agressieve marketing??
Hoe dan ook, als iemand mij het adres van de vragenlijst kan PM'en, ben ik geïnteresseerd? Ik ben benieuwd naar de uitslag van de poll...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 287-gasten