Belastingkrediet 2009 in Frankrijk: wijzigingen

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Belastingkrediet 2009 in Frankrijk: wijzigingen




par Christophe » 09/03/09, 17:43

Wat zijn de veranderingen in 2009 met betrekking tot de steun van de Franse staat voor de uitrusting van apparatuur voor duurzame ontwikkeling?

Hier is een artikel uit nummer 467 / februari 2009 van "Que Choisir" dat ik de aankoop of abonnement aan alle ecologen aanbeveel (het nummer is een beetje duur 4.20 € maar zonder reclame en de tests zijn grotendeels winstgevend: 4.20 € c is niets als het kunt u beter kopen!).

Ik ben zo blauw hun meningen, oordelen en tests zijn goed en onpartijdig verschillende passages van dit kleine artikel getuigen ervan, de UFC is (zoals "wij"):

- voor energiehout
- tegen aerothermische energie (de aerothermische belastingvermindering was een echte escrologie!!)
- vooral voor isolatie (prioriteit van prioriteiten)

Ik waardeer ook de afwezigheid van houten TAAL die we steeds vaker zien in de geschreven pers en de media. Of het een product is dat "waardeloos" is of dat die en die een oplichter is: ze durven het HOOG en LUID te zeggen!

Beeld

Beeld
Beeld

Officiële pagina: http://www.industrie.gouv.fr/energie/de ... t-2005.htm
Dernière édition par Christophe de 10 / 03 / 09, 15: 44, 4 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
arwenn
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 08/03/09, 20:04




par arwenn » 09/03/09, 19:14

Tja, ik kan maar beter zelf boos worden voor de aanschaf van mijn houtkachel : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Superform
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 294
Inschrijving: 09/11/04, 14:00




par Superform » 10/03/09, 15:38

Ik sta mezelf toe om wat opheldering te geven over het werk van de isolatie.

Vervanging van ramen met dubbele beglazing is niet inbegrepen.

De tekst zegt duidelijk:

Deze heffingskorting geldt:

heeft. (ingetrokken)

(..)

f) Uitgaven met betrekking tot een gebouw dat meer dan twee jaar geleden is voltooid, betaald tussen 1 januari 2009 en 31 december 2012, voor:

1 ° Installatie van thermische isolatiematerialen voor ondoorzichtige muren;

2° Uitvoeren, behalve in de gevallen waarin de reglementering dit verplicht stelt, van de energieprestatiediagnose bepaald in artikel L. 134-1 van het bouw- en huisvestingsreglement. Voor dezelfde woning heeft u met één energieprestatiediagnose recht op de heffingskorting per periode van vijf jaar.


bron: http://www.legifrance.gouv.fr/affichCod ... dateTexte=

bovendien gaat de belastingvermindering voor huizen van voor 1972, die voor minder dan 2 jaar zijn gekocht, tot 40% (mooi, dat is mijn geval! : Cheesy: : Mrgreen: )
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 10/03/09, 15:44

Uh een raam kan niet als een isolator worden beschouwd!!

Aan de andere kant is er een speciale truc voor openingen:

Chassis, ramen en Franse deuren

a) Windows of Franse vensters, vereisten voor 01 / 01 / 2008:
- PVC: Uw 1,6 W/m²°C
- Hout: Uw 1,8 W/m²°C
- Metallic: Uw 2 W/m²°C

b) Windows of Franse vensters, vereisten voor 01 / 01 / 2009:
- PVC: Uw 1,4 W/m²°C
- hout: Uw 1,6 W/m²°C
- metallic: Uw 1,8 W/m²°C

c) Beglazing met versterkte isolatie (beglazing met lage emissie): Ug <= 1,5 W/m²°C

d) Dubbele ramen (tweede raam op de erker) met versterkte dubbele beglazing: Ug <= 2 W/m²°C.


https://www.econologie.com/credit-d-impo ... -3600.html
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 360-gasten