Bouw een windturbine

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 11/12/11, 21:58

heb je alles over newton geleerd voordat je fietste?
soms is het mogelijk om te rennen voordat je weet hoe je moet lopen.
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 11/12/11, 22:55

Baby's doen dit soms, als een van mijn kleinkinderen:
mogelijk om te rennen voordat je weet hoe je moet lopen

en breek het gezicht zonder schade, gezien hun kleine formaat.

Anders hebben de Romeinen de windturbine van de dynamo niet uitgevonden, voordat we het elektromagnetisme begrijpen, en toch duurde het 50 jaren tussen de ontdekking van inductie 1830 en 1880 om de eerste dynamo's te zien.

Dus de kar voor het paard zetten, is zelden effectief.
0 x
hurl22
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 14/11/11, 20:39
Plaats: BZH




par hurl22 » 17/12/11, 08:56

Hallo...

Ik begreep ... in feite, Dedeleco, zou je niet de spelbreker van de site zijn? Een soort "moderator" maar in een "donkere kant van de Force" -versie?

Serieus, wie denk je dat je helpt door deze lezing te houden? Je komt vaak tussenbeide, je hebt gelijk, maar jouw kant "Ik weet alles, ik weet alles, jij weet niets ..."
Als je het weet, beantwoord dan de vragen in plaats van je wetenschap in evenwicht te brengen ...
Tam20 staat morgen niet op, koopt 1000-toestellen zonder te vragen! En daar komt hij om te informeren en je helpt niet met alles ...
Jij die alles weet, kun je hem antwoorden? Omdat dat mensen helpt ...
Goede dag voor alle
0 x
Mijn projecten parallel: http://poeleabois.perso.sfr.fr
hurl22
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 14/11/11, 20:39
Plaats: BZH




par hurl22 » 17/12/11, 09:00

Specifiek Tam20, voor de apparatuur achter de windturbine, wilt u in 12V blijven of naar 220V gaan?
0 x
Mijn projecten parallel: http://poeleabois.perso.sfr.fr
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 17/12/11, 22:17

antoinett111 heeft gereageerd:
iets anders, een dynamo geeft over 12v, het is geen zorg voor de batterij. totdat je hem 15 of 16v verstuurt.

maar het is beter om de kenmerken van de accu en de dynamo te kennen (met zijn uitgangsgelijkrichter, omdat de accu's alleen de gelijkstroom willen en niet de alternator van de laternator), om te weten of ze compatibel zijn in voltage, in maximale stroom en interne weerstanden !!

De dynamo heeft een nullastspanning die afneemt met een stroom die evenredig is met de interne weerstand, zodat de uitgangsspanning gelijk is aan die van deze vacuümautomaat plus de spanning van de stroom in de interne weerstand van de accu's.
Deze resulterende stroom mag de maximaal toegestane stroom van de batterij (noch de dynamo) overschrijden.
Het is veel langer om te schrijven dan om in werkelijkheid te controleren met enkele eenvoudige berekeningen als we een minimum kennen.
Soms meten we ook deze interne weerstand.
Een probleem is ook dat de uitgangsspanning van de dynamo met gelijkrichter varieert, afhankelijk van de wind en moet worden afgesneden, als de wind te veel afneemt, om ontlading van de accu in de dynamo te voorkomen.

U moet dus een duidelijk idee hebben van de precieze montage, de regelaar (als het een simplistische diode is of geavanceerd, met de dynamo), enz.
0 x
tam20
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 10/12/11, 15:40




par tam20 » 19/12/11, 17:52

Ik zou mezelf op een autobatterij 22v willen zetten en deze vervolgens met een tension-omzetter 12v / 220w distribueren.
bedankt voor je dappere antwoord !!! :-)
0 x
hurl22
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 14/11/11, 20:39
Plaats: BZH




par hurl22 » 19/12/11, 18:30

Welnu, vanuit een eenvoudig oogpunt is het gebruik van een dynamo om 12V te gebruiken:
de diodebrug maakt het mogelijk om een ​​correcte stroom voor een batterij te hebben (het is gedaan voor ...)
De converter laat veel dingen achter zich.

Er doet zich dan twee problemen voor:

Het benodigde vermogen volgens het verbruik van 220.
En het probleem van alternators die, als ze geen permanente magneten zijn, stroom verbruiken voordat ze worden geproduceerd.

je moet weten op basis van je dynamo, de snelheid waarmee hij moet draaien en de snelheid van je windturbine afleiden en dus, als dat genoeg is voor je conso ...
Bent u geïnteresseerd in het "terugspoelen" van de alternator of in het aanpassen ervan om een ​​dynamo met permanente magneet te maken ...

Ik geef je alleen maar aanwijzingen, want ik studeer (en ja dedeleco ...) het onderwerp ...

Welk type windturbine is het? Bouwhuis of recycle bodon metaal ...
0 x
Mijn projecten parallel: http://poeleabois.perso.sfr.fr
tam20
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 10/12/11, 15:40




par tam20 » 23/12/11, 12:56

Ik bouw huizen, maar zonder te duur te zijn en het is een verticale as.
bedankt voor al je informatie!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 183-gasten