Constructie van perslucht windturbines

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 28/04/08, 12:36

gewoon, bedankt Teigetje, ik verwarde het antwoord en de nieuwe knoppen
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 06/05/08, 20:18

Hallo allemaal,

Ik weet niet hoe ik zelf een persluchtwindturbine moet maken, maar we zouden er goed aan doen om het snel te leren. Ik beschouw het als een van de eenvoudigste alternatieve methoden om windenergie op te slaan: niet vervuilend (vergeleken met batterijen), geen aansluiting op het EDF-net nodig, lang houdbaar (een goede jerrycan kan de lucht een paar dagen of zelfs een paar weken onder druk houden), verplaatsbaar (jerrycans kunnen mechanisch worden verplaatst, maar als je windenergie wilt herverdelen, dan is elektriciteit net zo goed :)).

Ik begrijp dat de prestaties van gasopslag niet per se geweldig zijn, maar de implementatie ervan is a priori uiterst eenvoudig.

Sommigen bekritiseren windenergie omdat het niet kan worden opgeslagen, aangezien iedereen weet dat windenergie dat wel is having omgezet in elektriciteit! : Cheesy:

Courage teigetje, je bent op de goede weg...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 329-gasten