Advies voor kleine windturbines

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 30/12/09, 11:49

Nou, hier "draait" het een beetje, de wind waait vanochtend bij mij thuis slechts met 7 km/u, 14 km/u volgens de weersonde van Lille. Het is dus niet verschrikkelijk. het is bijna 1 maand geleden dat ik de windturbine heb geïnstalleerd, 1 maand sinds ik de windsnelheid van 10/12 km/uur niet heb overschreden :onheil: terwijl het in november op volle kracht waaide, is het irritant, zelfs in de zomer had ik meer wind.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Batbat
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 14/12/09, 21:18
Plaats: Lorraine - Domgermain

MW 400 Lotharingen




par Batbat » 30/12/09, 12:16

Hier is de wind 10-20 km/uur, hij levert gemiddeld 1 tot 2 ampère, het is voorlopig nog vrij licht, maar hij stopt pas over 2 dagen :)
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 30/12/09, 12:55

Batbat, hoe hoog heb je hem gezet? ben je goed gelegen? Af en toe een kleine foto zou leuk zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 30/12/09, 14:24

Sorry voor dit beetje off-topic: ik lees overal veel reacties over het gebrek aan wind, waardoor kleine windturbines vaak onproductief zijn. Om een ​​klein experiment te doen, heb ik voor mezelf een kleine windturbine gemaakt met twee tegengesteld draaiende rotoren: de ene draait met de klok mee, de andere tegen de klok in.
Ik was verrast om te zien dat de wieken perfect draaien bij elk klein briesje. Als resultaat wordt de relatieve rotatiesnelheid bijna verdubbeld.
Weet jij of er kleine windturbines zijn die deze technologie gebruiken?
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Batbat
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 14/12/09, 21:18
Plaats: Lorraine - Domgermain

positie




par Batbat » 30/12/09, 14:44

Darwenn,

de windturbine staat op een mast van 3 meter op het dak van het huis, voor mij onmogelijk om hem ergens anders te plaatsen, op de eerste foto de MW-400 op zijn mast, het is de enige foto die ik momenteel heb, op de tweede foto de air-x (de mast was destijds 6m).

er is de muur van het naburige huis aan de linkerkant op ongeveer 4 meter hoogte (foto met de klokkentoren) deze is naar mijn mening verantwoordelijk voor de turbulentie, hij heeft moeite zich aan te passen aan de windrichting en heeft de neiging voortdurend van rechts naar links te gaan :S

https://www.econologie.info/share/partag ... OecMQt.JPG

https://www.econologie.info/share/partag ... Wz7aUg.JPG
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 30/12/09, 19:09

Hallo,

Grelinette schreef:Sorry voor dit beetje off-topic: ik lees overal veel reacties over het gebrek aan wind, waardoor kleine windturbines vaak onproductief zijn. Om een ​​klein experiment te doen, heb ik voor mezelf een kleine windturbine gemaakt met twee tegengesteld draaiende rotoren: de ene draait met de klok mee, de andere tegen de klok in.
Ik was verrast om te zien dat de wieken perfect draaien bij elk klein briesje. Als resultaat wordt de relatieve rotatiesnelheid bijna verdubbeld.
Weet jij of er kleine windturbines zijn die deze technologie gebruiken?


Ik vind dat niet off-topic: ik vind het een hele goede vraag. Maar ik zie niet echt wat dat zou betekenen voor het niveau van de generator. Want als het te ingewikkeld is, kun je net zo goed 2 windturbines achter elkaar zetten. En in dit geval weet ik niet zeker of het goedkoper is dan het vergroten van de omvang met een enkele generator, omdat ik me meen te herinneren dat het potentiële vermogen meer dan evenredig is aan de diameter...

ik heb zojuist gevonden cela...

Maar het zou interessant zijn om de snelheden precies te meten om te zien of deze het dubbele zijn of dat er een klein verlies is.
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 30/12/09, 20:16

Dat zou heel interessant zijn.
Het toppunt zou zijn om een ​​windgenerator te bouwen door het interne deel aan een propeller te koppelen en het externe deel aan de andere propeller. De relatieve rotatiesnelheid zou mechanisch worden verdubbeld.
Dus als de ene propeller met 10 rpm draait en de andere met 10 rpm in de andere richting, draait de generator bij een verschil in rotatie tussen rotor en 'stator' van 10-(-10)=20 rpm.
De windturbine zou productief zijn bij een lagere wind en bovendien verandert dit niets aan de maximale rotatiesnelheid van elke propeller.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 30/12/09, 21:04

Goed begrepen de transformatie van de stator in een rotor met een toename van de relatieve snelheid.

Wat ik niet begreep, is waar je de elektrische draad aansluit om de elektrische energie eruit te krijgen? Er is een probleem met de techno, een geleidend lager misschien?
0 x
Tot ziens!
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 30/12/09, 21:06

Morgen doe ik mijn testen om mijn nieuwe mast op te zetten (leeg om alles te controleren), de windturbine komt op bijna 7 meter, hij zal al veel beter zijn. Het goede nieuws is dat er, afhankelijk van de weersvoorspelling, morgen windsnelheden van 60/70 km/u worden verwacht (en ook sneeuw, dat is goed voor je vingers tijdens het sleutelen).
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 30/12/09, 21:11

Let vooral op jezelf, het beklimmen van een mast van 7 meter met een windsnelheid van 60 km/u, niet geweldig...
0 x
Tot ziens!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 215-gasten