Advies voor kleine windturbines

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 25/12/09, 14:31

darwenn schreef:De oplossing ? een kleine windturbine 400w 6 wieken. En het mooiste is dat ik hem nieuw heb betaald, gegarandeerd voor 1 jaar voor 500 euro (een promo, toen kwam het terug op 600 euro). 6-blads geïntegreerde regelaar, elektronische rem en plan om een ​​stopschakelaar aan te sluiten.


Ik denk terug aan het economische aspect van de zaak.

Als we de complexiteit van de dieselgeneratorgroep van € 800 op een andere thread zien, vergeleken met de complexiteit van de windturbine en zijn piekvermogen, laat het me een beetje nadenken...

Het zal ook interessant zijn om de daadwerkelijke productie over 1 jaar te zien, in verhouding tot het piekvermogen en in verhouding tot het zonnepaneel. Ik begreep dat het belangrijkste belang is om te kunnen produceren wanneer de directe zon niet beschikbaar is.
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 25/12/09, 16:43

Ik zie niets onevenredig tussen de 2 ene is 3000w, maar je moet hem brandstof en olie geven en hij gaat 2000 of 4000 uur mee

de andere is slechts 400w max en gemiddeld minder, maar hij zal het lange tijd doen zonder iets te verbruiken en bij de eerste storing in een paar jaar zal hij gemakkelijk te repareren zijn

wanneer de dieselmotor kapot gaat, zullen onderdelen moeten worden vervangen die niet te vinden zijn of zo duur zijn dat ze naar de schroothoop gaan
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 25/12/09, 17:43

Hallo,

chatelot16 schreef:Ik zie niets onevenredig tussen de 2 ene is 3000w, maar je moet hem brandstof en olie geven en hij gaat 2000 of 4000 uur mee


Ik ben het eens met de verschillende bedrijfskosten, en daarom was ik geïnteresseerd in het kennen van de gemiddelde energieproductie, om dingen te kwantificeren.

Maar ik heb geen oordeel geveld tussen de twee, ik had het alleen over mijn peinzende toestand, die ik vrij goed weet omdat het over mij gaat :-)

Bedankt forum en tijdens deze 2 parallelle discussies, waarvoor ik de deelnemers terloops bedank, werd ik me bewust van een aanzienlijk verschil in marktprijs, dat ik niet kende en dat ik niet kan rechtvaardigen door de fabricagekosten. Alleen al het prijsverschil per kg moet indrukwekkend zijn.

Simpelweg, om een ​​windturbine te maken, moet ik misschien de generator van de dieselgroep kopen en de wieken van de andere :-)

Omdat normaal gesproken een generator van 3 kW duurder is dan een generator van 0,4 kW, en de bladen een complexe vorm kunnen hebben om te ontwikkelen in ontwerp, maar gemakkelijk te vormen zijn in massaproductie. Moeten we nog niet in massaproductie zijn?
0 x
Tot ziens!
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 25/12/09, 18:12

Ik weet niet wat het is met deze generatorset met dieselmotor (zeker een ander onderwerp dat ik hier niet over heb gelezen forum) maar als je van plan bent om de 3 kW generator van deze groep te recupereren om een ​​windturbine te maken, wees dan zeker van het windpotentieel dat je hebt waar je het wilt plaatsen, want voor zo'n vermogen kan de windturbine geen 1 meter in diameter zijn : Cheesy: en om het beest ineens te trainen heb je een goede constante wind nodig, anders is het helemaal niet rendabel als het beest niet of te weinig draait.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 25/12/09, 18:18

het gewicht en dus de prijs van een dynamo hangt vooral af van het koppel, niet van het vermogen

omdat de dynamo van de windturbine vrij langzaam draait, is hij ook zwaar voor een lager vermogen

erger onder een bepaalde snelheid zou de opgerolde excitatie meer eten dan het produceert, dus je hebt permanente magneten nodig die duurder zijn dan het ijzer en koper van een normale dynamo

maar waarom doorgaan met het maken van dynamo's die direct gekoppeld zijn aan de windturbine?

met een versnellingsversterker zou een veel goedkopere dynamo voldoende zijn

door de val te vermijden van autodynamo's die te slecht gemaakt zijn ... te dik ijzer met enorme wervelstroomverliezen ...

tegen het geluid van een versnellingsversterker wordt wel eens bezwaar gemaakt: er zijn ook tandriemen die ik bekritiseer op de verdeling van de motoren maar die heel goed zijn voor kleine windturbines!

alle riemen die bij auto's systematisch om de 100 km worden vervangen, kunnen nog lang op windturbines worden gebruikt: als ze breken, doet niemand pijn
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 25/12/09, 19:31

darwenn schreef:Ik weet niet wat het is met deze generatorset met dieselmotor (zeker een ander onderwerp dat ik hier niet over heb gelezen forum)


Ja, sorry dat ik je deze link niet heb gegeven:
[url]https://www.econologie.com/forums/generator-groep-hvb-voor-huis-t8940-120.html
[/ Url]

Dit is de post van Sim om 16:00 uur.

darwenn schreef:maar als je van plan bent om de 3kw-generator van deze groep te recupereren om een ​​windturbine te maken, wees dan zeker van het windpotentieel dat je hebt waar je het wilt plaatsen,


Ik had :-) achter gezet (sorry, ik heb alleen ascii-reflexen). Maar het was niet duidelijk, ik zei dat ik als voorbeeld niet van plan ben het te doen.
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
Batbat
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 14/12/09, 21:18
Plaats: Lorraine - Domgermain

SDC-windturbine




par Batbat » 25/12/09, 20:29

Hallo,

Ik heb onlangs een windturbine besteld bij SDC, het is inderdaad een wederverkoper in Frankrijk.

Het materiaal heeft als referentie "MW-400" voor het 400W model door te zoeken op google is het mogelijk om meer info te vinden.

http://www.macro-wind.com/MW400.htm

Ik heb een jaar een AIR-X400 gehad, een echte beproeving, een ondraaglijk gefluit zodat 500 meter verderop het geluid echt te veel te horen was.

Ik specificeer dat ik in Lorraine ben, in het hart van een dorp, de wind is te zwak voor een AIR X.

Om terug te gaan naar de SDC-windturbine, hij staat sinds gisteren op zijn plaats, hij begint te draaien en vreemd genoeg... geen geluid :) Ik geef toe dat ik op dit moment verbaasd ben.

Binnenkort volgende!
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 25/12/09, 20:59

Bedankt Batat!

De site is heel eenvoudig en heel interessant: ze lijken zich echt op 1 type product te hebben gericht.

De feedback op uw installatie wordt afgewacht :-)

Is het de 12V of 24V versie? Die van de site is 24V.
0 x
Tot ziens!
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 25/12/09, 21:06

Bedankt voor de site, het is cool, er is al veel info over deze windturbine. Ja, het is waar dat de windturbine heel erg stil is, zelfs als hij de schalen naar de bodem draait. Persoonlijk is het het geluid van air x (naast de prijs) waardoor ik het niet heb gekocht. Bij een vermogen gelijk aan lucht x hebben we de veel goedkopere prijs, stilte en ook 6 wieken om te draaien bij zwakkere wind. Houd ons op de hoogte van je installatie.

Het is de 24v die op hun site wordt gepresenteerd, ik vraag me af of het, zoals bij veel kleine windturbines, geen interne schakelaar is die de keuze geeft tussen 12 of 24 volt aan de uitgang. Ik ga ze een e-mail sturen voor de technische documentatie, dat is altijd handig. Het type is dus de MW400 (merk MacroWind) bedankt voor je info.
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 30/12/09, 10:52

Hallo Darwenn,

Hoe gaat het vandaag met uw windturbine?

Want gezien de wind hier, is het terug zoals in 1999...
0 x
Tot ziens!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 357-gasten