Biogas: verwarming + gas + gratis compost

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 20/09/06, 18:25

Bedankt voor de info over methaan in de menselijke darm. Dit brengt me bij een vraag over de emissie van winderigheid, gezien de discrepantie tussen mannen en vrouwen...

Waarom laten mannen meer scheten dan vrouwen?
Waarom produceren ze meer methaan (geproduceerd in anaerobiose)?
Volgens mij is er maar één antwoord mogelijk:

[JOKE-modus AAN]

Vrouwen praten zoveel dat:

1 De gassen hebben geen tijd om druk op te bouwen...
2 De beluchting geproduceerd door hun woordenstroom vermindert anaërobiose...

[JOKE-modus UIT]
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 20/09/06, 18:30

voormalige oceanische schreef:[JOKE-modus AAN]

Vrouwen praten zoveel dat:

1 De gassen hebben geen tijd om druk op te bouwen...
2 De beluchting geproduceerd door hun woordenstroom vermindert anaërobiose...

[JOKE-modus UIT]


Christine, een reactie???? : Lol:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 20/09/06, 18:54

Targol schreef:
voormalige oceanische schreef:[JOKE-modus AAN]

Vrouwen praten zoveel dat:

1 De gassen hebben geen tijd om druk op te bouwen...
2 De beluchting geproduceerd door hun woordenstroom vermindert anaërobiose...

[JOKE-modus UIT]


Christine, een reactie???? : Lol:
Uh.. bij toeval: prout :?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
GREGNENE
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 15/09/05, 19:18




par GREGNENE » 20/09/06, 20:18

: Cheesy: heel goed dit biogassysteem
EN hoeveel compost denk je dat er nodig is om een ​​fornuis en een generator te voeden (op dagen met slecht weer) ???
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 20/09/06, 20:39

sta me toe om terug te gaan naar het begin van de forum:

"Ga op zoek naar plantenresten in het bos"
OOOOoh :onheil: als iedereen dit gaat doen, krijgen we een ernstige aantasting van de bosbodems!

Ik bel je terug (ik heb het al op een ander vermeld forum op deze site) anderzijds de volgende info:

de kaasmakerij van Chimay (het is de kaas die hoort bij het beroemde bier met dezelfde naam) heeft zich zojuist uitgerust met een eenheid voor de biomethaanisatie van wei, het onverkoopbare residu van zijn productie. Ze hopen 165000 liter brandstof per jaar te besparen.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 20/09/06, 20:42

GREGNENE schreef::cheesy: heel goed dit biogassysteem
EN hoeveel compost denk je dat er nodig is om een ​​fornuis en een generator te voeden (op dagen met slecht weer) ???


Ouhhhhh dan daar, ik denk dat het onmogelijk is om te antwoorden zoals het is: het volume methaan dat wordt uitgestoten door een compost hangt af van vele factoren zoals temperatuur, druk, type gecomposteerde planten, ....
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 20/09/06, 21:18

denis schreef:eindelijk goed nieuws!! dan vervuilt olie niet! het is afkomstig van organisch materiaal, heeft ervoor gezorgd dat de co2 wordt verbruikt door bomen en prehistorische planten : Cheesy: :? :schok: Het is het overwegen waard, toch?


Exact behalve dat er een klein probleem is met de tijdschaal: 400 tot 500 miljoen jaar opslag...200 jaar "voorraadvermindering"...dus er is een kans dat het ergens "onzin" is, toch?

Nou, maak je geen zorgen ... Het Perm is al uitgestorven

"(...) deze teams van paleontologen concludeerden dat de verdwijning van 90% van de mariene soorten en 75% van de terrestrische flora en fauna tussen het late Perm en het vroege Trias blijkbaar het gevolg was van de opwarming van de atmosfeer als gevolg van een broeikaseffect veroorzaakt door vulkaanuitbarstingen. (opmerking van mij: nadat ik vervolgens methaanhydraten had vrijgegeven die het opwarmingsproces versnelden)"

Lees meer: https://www.econologie.com/l-extinction- ... s-932.html

Vervang "vulkaanuitbarstingen" door "antropologische emissies" en de kans is groot dat we tot dezelfde resultaten komen...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 20/09/06, 21:58

Targol schreef:Ouhhhhh dan daar, ik denk dat het onmogelijk is om te antwoorden zoals het is: het volume methaan dat wordt uitgestoten door een compost hangt af van vele factoren zoals temperatuur, druk, type gecomposteerde planten, ....


Hints hier (jammer dat zo weinig mensen de downloads op de site bekijken...): https://www.econologie.com/biogaz-agricu ... -2872.html

Op pagina's 5 en 19 staan ​​de "input-energie"-saldi van de 2 installaties.

Neem als voorbeeld de 2e pagina 19:

Er is 2.542 ton (inclusief 1264 ton puur vloeibaar of 50% vaste stof) nodig om 156.996 m3 biogas te produceren: 313.000 kwhe en 626.000 kwhth met een totale opbrengst van 80 (elektriciteit + warmte) we verkrijgen dus 1 kwhe "ruwe" energie voor 174 m000.

Dat is een biogas PCI in de orde van grootte van 7,5 kWh (1 m3 aardgas of 1L stookolie = ongeveer 10 kWh) en dus 0,75L stookolie.

Er is echter 2542/157 = 16,2 kg "inkomend materiaal" nodig om 1 m3 biogas of 0,75 liter stookolie te maken.

Er is dus ongeveer 16,2/0,75 = 21,6 kg bij 50% vloeistof (minstens) nodig om 1 L te maken.

Door te benaderen en een orde van waarde te hebben, is er dus 20 kg materie (50% vloeistof) nodig om 1L stookolie te maken.

Het "methanigene" vermogen neemt toe met het % droge stof, aan de andere kant weet ik niet in welke verhoudingen (gras, rijk aan cellulose, heeft een van de beste methanogene kracht).

Het maakt niet uit wat de orde van grootte is: er is, afhankelijk van het materiaal, tussen de 10 en 20 kg materiaal nodig om het equivalent van één liter stookolie te maken. We begrijpen al snel dat dit niet de oplossing is die de 2000L van een huis zal vervangen...tenzij je een ZEER grote tuin hebt of een boerenvriend :D
Dernière édition par Christophe de 21 / 09 / 06, 10: 46, 1 keer bewerkt.
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 20/09/06, 22:35

om targol te beantwoorden: als je het met opzet doet, ga je bewegen, huh? houthakker : Cheesy:
Voor groenafval worden er ongelooflijke hoeveelheden verspild!! , natuurlijk is het belachelijk om te denken aan het exploiteren van deze sector in de stad, park op het platteland, houtafval, gras ... dit is niet wat er ontbreekt. Maar je moet ter plaatse zijn
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 21/09/06, 08:43

Christophe schreef:[...] Hints hier (jammer dat zo weinig mensen de downloads op de site bekijken...):
Thuis is het shit om je downloads te downloaden... :(

Christophe schreef:(Herve, rijk aan cellulose, heeft een van de beste methanogene krachten).[...]
Hmm, hmmmmmm... :onheil:
Wat is deze insinuatie?















: Lol: : Mrgreen: : Wink:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 351 gasten