Australië zou het dubbele aantal hernieuwbare elektriciteit kunnen produceren door 2050

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423

Australië zou het dubbele aantal hernieuwbare elektriciteit kunnen produceren door 2050




par jean.caissepas » 20/09/19, 11:28

0 x
Verleden gewoonten moet veranderen,
omdat de toekomst mag niet sterven.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12299
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Australië zou het dubbele van zijn behoefte aan hernieuwbare elektriciteit kunnen produceren door 2050




par Ahmed » 20/09/19, 23:03

Deugd bewonderenswaardig (zij het in wezen potentieel) en dat levert hem wat aflaten op voor de rijkdom aan exportkolen ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Australië zou het dubbele van zijn behoefte aan hernieuwbare elektriciteit kunnen produceren door 2050




par sicetaitsimple » 21/09/19, 21:07

Er is geen twijfel dat een land met ongeveer 1 / 3 van de Franse bevolking, ongeveer 13 keer meer gebied, zonder gebruiksconflict in vergelijking met PV of windenergie, bovendien het klimaat is relatief gematigd in de winter, kan technisch gezien een dag worden die bijna 100% hernieuwbaar is. Geval volgt ... het schommelt de laatste jaren behoorlijk, als ik het goed begrijp volgens de meerderheid aan de macht.

Voor Ahmed: Ja, Australië is, afhankelijk van het jaar, de eerste of de op één na grootste exporteur van steenkool ter wereld, het "vecht" met Indonesië. Maar er zijn er twee nodig ... Een importeur en een exporteur. Het is misschien eerder bij de eerste dat het nodig is om "inspanningen" te leveren, niet?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12299
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Australië zou het dubbele van zijn behoefte aan hernieuwbare elektriciteit kunnen produceren door 2050




par Ahmed » 21/09/19, 21:24

Ik denk niet dat ik deze vraag op een moreel niveau moet plaatsen, ik ben tevreden met een feitelijke visie: ongeacht het aandeel van de verantwoordelijkheid van de kopers (maar de aantrekkelijke kosten van deze energie moeten worden erkend), de energetische deugd en de mijnopbrengsten bestaan ​​perfect, hoewel categorisch gescheiden.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Australië zou het dubbele van zijn behoefte aan hernieuwbare elektriciteit kunnen produceren door 2050




par sicetaitsimple » 21/09/19, 21:34

Geen "moraal" daarin. Ik zeg alleen dat als de behoefte onder kopers daalt, het volume onder verkopers zal dalen.

Met andere woorden, om te illustreren, laadt u geen capsize van steenkool in de havens van ARA (Amsterdam, Rotterdam, Antwerpen) als niemand het eerder van u heeft gekocht.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12299
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Australië zou het dubbele van zijn behoefte aan hernieuwbare elektriciteit kunnen produceren door 2050




par Ahmed » 21/09/19, 22:33

Natuurlijk! U zult echter herkennen dat de Australiërs geen geweld gebruiken om te reageren op een verzoek dat goed bij hen past.

PS: Ik ben bang dat we het eens zijn over de inhoud ... : Wink:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Australië zou het dubbele van zijn behoefte aan hernieuwbare elektriciteit kunnen produceren door 2050




par Exnihiloest » 23/09/19, 16:48

sicetaitsimple schreef:Er is geen twijfel dat een land met ongeveer 1 / 3 van de Franse bevolking, ongeveer 13 keer meer gebied, zonder gebruiksconflict in vergelijking met PV of windenergie, bovendien het klimaat is relatief gematigd in de winter, kan technisch gezien een dag worden die bijna 100% hernieuwbaar is. ...


En ja. Niet gratis, dat is zeker. Met de wind- en zonne-energie was beloofd dat ze goedkopere energie hadden, de Australiërs, hier is de resultaat:

Beeld

Ecologen zijn de kampioenen van voorstellen om iedereen te verarmen, waardoor ze veel meer problemen veroorzaken dan ze oplossen. In termen van hun vermogen om oplossingen aan te bieden die echte vooruitgang zijn, dat wil zeggen minder vervuilend maar niet duurder, is er niemand (ik denk dat ik radicaliseer : Lol: ).
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Australië zou het dubbele van zijn behoefte aan hernieuwbare elektriciteit kunnen produceren door 2050




par GuyGadebois » 23/09/19, 19:54

Exnihiloest schreef:Ecologen zijn de kampioenen van voorstellen om iedereen te verarmen, waardoor ze veel meer problemen veroorzaken dan ze oplossen. In termen van hun vermogen om oplossingen aan te bieden die echte vooruitgang zijn, dat wil zeggen minder vervuilend maar niet duurder, is er niemand (ik denk dat ik radicaliseer : Lol: ).

Het is niet "radicaliseren" dat ik zou hebben gebruikt, maar hey. Wanneer we de prijs van ontmanteling (onvermijdelijk), de prijs van stortplaatsen, de fouten van EDF en Areva toevoegen, kunnen we duidelijk de dumping en de marketing zien die wordt doorgegeven door de conservatieven van uw soort die alleen hun rekening zien elektriciteit en niet de exorbitante bedragen verwaterd in belastingen en allerlei soorten make-up.
1 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 219-gasten