Al Gore zou% groene stroom 100

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

Al Gore zou% groene stroom 100




par lejustemilieu » 18/07/08, 14:04

0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 18/07/08, 14:23

Hé, 20 minuten dat de link online is en Jonule nog niet heeft opgemerkt dat hij 1/5 van nucleaire elektriciteit aanbeveelt? :D
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 18/07/08, 14:30

Ik ben blij dat je het gedaan hebt; eindelijk vind ik het goed.
zie je, de reflexen worden op hun plaats gezet als we "wakker" zijn ;-)

het is inderdaad het spel om altijd de boom te vinden die het bos verbergt ... want het is duidelijk dat de eerste inspanningen (€ $) zullen draaien naar de 1/5 ° "gerechtvaardigde" ...

Edit:
We kunnen opmerken: "Dit is een strategie die miljoenen nieuwe, goedbetaalde banen zal creëren die niet kunnen worden verplaatst": het is niet de keuze die onze superpresident heeft behouden om de nucleaire dinosaurus te redden ... Mazette 10 jaar geleden. .
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 18/07/08, 14:34

Oh shit, dat is een nerd: de Amerikanen zullen geen elektrische auto kunnen hebben omdat het nucleair zal zijn ... :|
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 18/07/08, 14:36

Hallo lejustemilieu

binnen tien jaar is 100% van de elektriciteitsproductie in de Verenigde Staten afkomstig van hernieuwbare energiebronnen.


Het is misschien een hoop voor de planeet, misschien niet voor 100% van de elektriciteit : Mrgreen:, en met een sterk verlangen naar verandering ... maar voor al de rest van de energie die met olie te maken heeft, hebben ze lobby's die niet zo poëtisch zijn ... en die in staat zijn om elke kandidaat, president en andere regeringen omver te werpen en te vermoorden op het altaar van keizer Petro-Dollar $ .... :onheil:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 18/07/08, 14:39

Houthakker schreef:Oh shit, dat is een nerd: de Amerikanen zullen geen elektrische auto kunnen hebben omdat het nucleair zal zijn ... :|


maar nee eindelijk is er alleen om de petroleumcentrales opnieuw te starten! dus het is de staat die de droogtrommel direct betaalt : Cheesy:

+ serieus, het is voorbeeldig om te willen dat 80% van de geproduceerde elektriciteit "groen" is: hoeveel zijn we in Frankrijk?
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 18/07/08, 15:41

jonule schreef:+ serieus, het is voorbeeldig om te willen dat 80% van de geproduceerde elektriciteit "groen" is

Het is meestal gemakkelijk. Ik wil het ook, het is zeker voorbeeldig, maar het is toch geen realiteit.

Wat zou interessanter zijn, het zou zijn om zijn "plan" te kennen om het te bereiken. Het is waarschijnlijk technischer dan deze aankondigingseffecten, maar ik ga het niet bekijken, dus ...

Wat betreft de inzet van Obama ... als hij wordt gekozen, zal het zeker net zo effectief zijn als ons "pact want ik weet niet wat" en andere "milieukwesties": echt indrukwekkend!
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 18/07/08, 15:46

we zijn het ermee eens, maar het blijft voorbeeldig, zo niet mij een ander citeren die het doet; Ik bedoel, wie heeft evenveel invloed als Al Gore, die de klimaatfilm presenteerde, die ik niet van tevoren ken zoals velen, geen verrassingen en een appaucalyptisch einde, stem voor veiligheid ... er moet over gepraat worden; -)

Ik zie het nog steeds als een goede les in politiek voor anderen ;-)

90% van de Fransen zou instemmen met 100% groene stroom, vind je niet?
het is natuurlijk geen realiteit maar het zou het moeten worden, en de elektrische auto zou geen voorwendsel meer hebben ;-)
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 18/07/08, 16:29

Ik zag zijn film (nou ja, het begin, waarna ik in slaap viel maar het niet herhaal), het heeft wat wakker gemaakt en dat is heel goed.

Maar achter alle blah zit de realiteit van onze samenleving:

Jonule schreef:90% van de Fransen zou instemmen met 100% groene stroom, vind je niet?

Laten we dus windturbines in de buurt van hun huis plaatsen en ze veel meer laten betalen voor hun elektriciteit. Hoe bedoel je dat ze het er niet mee eens zijn? Maar eindelijk? MAAR HOE DAT TE DOEN?

Klein spelletje: kijk goed naar de afbeelding hieronder, daar zit een aanwijzing verstopt! Kan je het vinden?
Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 18/07/08, 18:17

jonule schreef:90% van de Fransen zou instemmen met 100% groene stroom, vind je niet?


Ah statistieken ... er is geen onnauwkeurige (valse?) Like meer Wetenschap wiskunde...

a) In theorie: 99% van de Fransen zegt dat opwarming van de aarde en vervuiling slecht zijn,
b) In theorie: 95% zegt bereid te zijn om vervuiling te bestrijden,
c) Hoe werkt het?: 5% levert "inspanningen" in het veld (inspanningen in al zijn vormen: gedragsmatige en financiële in het bijzonder)
Dernière édition par Christophe de 19 / 07 / 08, 13: 11, 1 keer bewerkt.
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 129-gasten