1 000 houtkachel morgen?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

Re: Vervuiling houtketels




par denis » 25/02/07, 09:51

cpam schreef:Hallo,
Ik ben het met u eens dat de verwarming van hout toeneemt, maar zoals in veel gebieden, in het begin kijken we slechts naar één enkel punt, in dit geval het aspect hernieuwbare energie.
We mogen niet vergeten dat de verbranding van hout ook zorgt voor fijnstofemissies die buiten de bebouwde kom misschien geen probleem zijn, maar.......

Dat is mijn commentaar



dus!!!!!!!!!!!!!!! :onheil: het is niet in de stad, de bouzeux kan rotten :schok: :schok:
Er zijn veel van deze rotte reflecties, we eindigen met verbrandingsovens, kerncentrales, 80Ha stortplaatsen!!!!
WANNEER WORDT DE SHIT GEPLAATST WAAR HET WORDT GEPRODUCEERD!!!!!
geldig voor behandelcentra (in het stadscentrum : Cheesy: )
de crisis is voorbij
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
kikker
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 24/02/07, 18:57
Plaats: Normandië




par kikker » 25/02/07, 10:56

Ik weet niet waar dit extreem lage cijfer vandaan komt, aangezien in Frankrijk 38 miljoen m3 hout per jaar commercieel wordt geëxploiteerd + eigen verbruik op het platteland (een paar miljoen).

Sowieso vertegenwoordigen de 1000 ketels zeer uiteenlopende realiteiten, van het fokken van kippen tot papierfabrieken en zelfs een woongebouw.

Daarnaast betreft een groot deel van het tonnage industriële eenheden die zowel producent als consument zijn (voorbeeld zagerijen met droogschuren)

Ten slotte omvat de term houtenergie verschillende facetten:
- de stam: gekloofd of gekloofd hout voor gebruik als open haard of inbouwhaard
- de bosplaat: omgehakte bomen in het bos
- industriële chips: versnipperd industrieel houtafval
- zaagsel, ruw of in korrels gebruikt
- sloophout en puin

wetende dat elke categorie vers of droog, puur of gemengd kan worden gebruikt, afhankelijk van de kenmerken (of tolerantie) van elke ketel.

Ik ben dus op de hoogte van veel verzoeken om niet-huishoudelijke ketels zodanig te installeren dat de prijs van vers hout en zaagsel van lage kwaliteit explodeert.
0 x
kikker
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 25/02/07, 14:17

frog schreef:Ik weet niet waar dit extreem lage cijfer vandaan komt, aangezien in Frankrijk 38 miljoen m3 hout per jaar commercieel wordt geëxploiteerd + eigen verbruik op het platteland (een paar miljoen).

van de:
http://82.234.250.77:8085/j/index.php?o ... d=99999999
0 x
kikker
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 24/02/07, 18:57
Plaats: Normandië




par kikker » 25/02/07, 15:00

in totaal 400 ton, het is onzin :|
het mag maar 1 product zijn, ultra specifiek.

De hulpbron is veel beter; zie de site van de IFN (National Forest Inventory) die een specifieke studie heeft uitgevoerd over houtenergie. Hun site is een uitstekende bron van statistieken over het Franse bos.

Daarnaast zijn er verschijnselen van wederzijdse compensatie zoals bij andere middelen:
- sommige stammen en takken die voorheen tijdens de exploitatie op de grond waren achtergelaten, worden weggevoerd omdat ze duurder zijn
- de hoge prijs moedigt boseigenaren aan om een ​​hulpbron te mobiliseren die ze voorheen verwaarloosden
- traditionele industriële gebruikers (papier, panelen) compenseren de stijging van de kostprijs van de grondstof met nieuwe inputs....
0 x
kikker
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 25/02/07, 16:31

ja, ik zal het hem vragen, hij is van ons forum Ook ;)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 25/02/07, 23:53

De info komt uit het boek "De energie van morgen: Technieken - milieu - economie" door Jean-Louis Bobin, Elise Huffer, Hervé Nifenecker"
"De 400 ton duiden eigenlijk het mogelijke exploitatieoverschot aan bovenop de huidige totale exploitatie en dit altijd op een duurzame manier."
Waar we wederom zien dat de cijfers manipuleerbaar zijn en dat we niet weten wat we moeten vertrouwen. :frons:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 26/02/07, 16:30

sommige stammen en takken die voorheen tijdens de mijnbouw op de grond waren achtergelaten, worden meegenomen omdat ze duurder zijn
- de hoge prijs moedigt boseigenaren aan om een ​​hulpbron te mobiliseren die ze voorheen verwaarloosden


Over dit onderwerp wil ik mensen bewust maken van wat is
een hulpbron worden, in tegenstelling tot wat werd overwogen
als een verspilling, is in feite een kapitaal dat van de volgende is gestolen
generatie . Men moet zich realiseren dat dit organische stof is
van vitaal belang voor het regenereren van de bodem van een bos dat is gekapt
dunner of, nog erger, kaalslag.
Klaag de eigenaren van grond niet aan
bosbouw om de lasten te kunnen betalen (kadaster, erfkosten, aanplant, 1e dunning, verzekering, schade aan
spel enz..) die eraan vastzitten. Het is dan ook normaal dat ze
wens dat de productie van bosgrond kan zijn
zoveel mogelijk geld verdienen. Het lijkt me nodig om
onderwijs ze in deze zin en bescherm ze zelfs door ze te verbieden
exploitatie van dit "afval".
Op dit moment is de vraag naar hout erg belangrijk (hoewel
de prijs van deze is wat gedaald sinds de stormen deze winter
in Duitsland) maar dat rechtvaardigt niet om op alle cilinders te schieten.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 149-gasten