De intensiteit meten die door een windturbine wordt geproduceerd?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
titiyador
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 119
Inschrijving: 26/01/09, 21:03
x 2

De intensiteit meten die door een windturbine wordt geproduceerd?




par titiyador » 16/01/15, 18:08

Bonjour à tous,

Ik zou graag de intensiteit willen meten van een Piggott windturbine van 200g die ik een tijdje geleden heb afgewerkt. Er wordt 200w nominaal vermogen aangekondigd, maar om gerust te zijn, zou ik graag de in het echt geproduceerde intensiteit willen kunnen meten.

Omdat het in 12v is, kan de stroomsterkte oplopen tot 16A, en terwijl ik de metingen doe met een ampèremeter van 10A max, stop ik voordat deze 10A bereikt (door de ampèremeter aan te sluiten wanneer de windturbine langzaam draait en deze te verwijderen wanneer het versnelt of wanneer de 10A wordt bereikt).

Ik heb de ampèremeter in serie geschakeld, tenminste denk ik, ik heb een beetje gevolgd wat ik op het net over dit onderwerp kon lezen (ik ben absoluut geen expert in elektriciteit, maar ik ben aan het leren , elke dag een beetje meer!). Het probleem is dat ik geen waarde heb, of de windturbine nu snel draait of niet, de weergegeven waarde blijft op "0.00" ...

Ik heb een diagram gemaakt van de verbindingen en verbindingen. Als je ernaar kunt kijken en me kunt vertellen of ik het verkeerd heb of waarom het verkeerd is, zou het geweldig zijn! De ideale oplossing zou zijn om een ​​20A-ampèremeter aan te sluiten, die statisch blijft om de live productie de hele tijd te bekijken. Maar precies, elk ding in zijn tijd!

Merci d'avance!

Tim.

Beeld
0 x
Wie zaait de windoogst ... geluk !!
schaduw
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 171
Inschrijving: 13/04/08, 15:16
x 2




par schaduw » 16/01/15, 22:41

0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:




par izentrop » 17/01/15, 01:45

Bonsoir,
Je hebt geen diodebrug nodig. Een laadregelaar is voldoende. Tegelijkertijd beschermt het de batterijen tegen overladen en diep ontladen.
Ook bij de Piggot is geen rem nodig, omdat hij bij sterke wind mechanisch kantelt.
0 x
titiyador
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 119
Inschrijving: 26/01/09, 21:03
x 2




par titiyador » 17/01/15, 08:20

Hallo schaduw, bedankt voor het document dat ik vanmorgen zal bekijken wat het is en hoe het verbinding maakt in het circuit!

Izentrop, de diodebrug is essentieel: de stroom die van de windturbine komt in een driefasige wisselwerking, moet worden gelijkgericht om deze in de batterijen te injecteren.
0 x
Wie zaait de windoogst ... geluk !!
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 17/01/15, 11:36

Als de ampèremeter nul aangeeft, is de ampèremeter kapot of werkt de windturbine niet

uw aansluitschema is goed

begin met het controleren van uw ampèremeter door een andere stroom te meten, bijvoorbeeld de stroom van een lamp op een 12V-batterij

welk type ampèremeter precies?

Ik gebruik vaak goedkope kleine digitale multimeters: het grote kaliber werkt tot 20A maar ondersteunt deze stroom niet permanent, het is beperkt tot 10A of 5A, afhankelijk van het model: ik heb een schakelaar tussen de 2 terminals van de ampèremeter: wanneer de schakelaar geleidend is, wordt de ampèremeter kortgesloten en wordt oververhitting voorkomen ... om te meten is het noodzakelijk om de schakelaar te openen en hierdoor kan de ampèremeter slechts gedurende een minimale tijd worden verwarmd

Deze schakelaar parallel op de ampèremeter maakt het mogelijk om hem los te koppelen zonder het circuit te verstoren
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:




par izentrop » 18/01/15, 01:05

titiyador schreef:Izentrop, de diodebrug is essentieel: de stroom die van de windturbine komt in een driefasige wisselwerking, moet worden gelijkgericht om deze in de batterijen te injecteren.
Niet voor een regelaar bedoeld voor een driefasige windturbine, waarvan de diodes zijn ingebouwd.Hetzelfde verkocht in Frankrijk. : Roll:
Ik weet echter niet wat het waard is en een auto-regulator zou het net zo goed moeten doen.
Heb je zelf de windturbine gebouwd?
0 x
titiyador
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 119
Inschrijving: 26/01/09, 21:03
x 2




par titiyador » 18/01/15, 08:50

Dank u voor uw antwoorden!

Nou, in feite heb ik niet gespecificeerd, ik heb een nieuwe regelaar gekocht met belastingsweerstand wanneer de accuspanning hoger is dan een bepaalde spanning (die u zelf kunt aanpassen met een potentiometer). Dus daarom de diodebrug! De andere regelaar werkte nooit ... En ja, ik heb de windturbine gebouwd.

Ik heb eindelijk de eerste versterkers kunnen meten, het is noodzakelijk dat de windturbine minimaal 300 toeren draait om de eerste te hebben! Het was dus normaal dat ik de andere keer niets had, het zou niet snel genoeg moeten draaien ...
0 x
Wie zaait de windoogst ... geluk !!
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:




par izentrop » 18/01/15, 13:42

titiyador schreef:Nou, in feite heb ik niet gespecificeerd, ik heb een nieuwe regelaar gekocht met belastingsweerstand wanneer de accuspanning hoger is dan een bepaalde spanning (die u zelf kunt aanpassen met een potentiometer). Dus daarom de diodebrug! De andere regelaar werkte nooit ... En ja, ik heb de windturbine gebouwd.

Ik heb eindelijk de eerste versterkers kunnen meten, het is noodzakelijk dat de windturbine minimaal 300 toeren draait om de eerste te hebben! Het was dus normaal dat ik de andere keer niets had, het zou niet snel genoeg moeten draaien ...
Dankzij Pigging is weerstand tegen afwerpen niet nodig bij Piggot. Wat is de windsnelheid van 300 tpm?
0 x
titiyador
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 119
Inschrijving: 26/01/09, 21:03
x 2




par titiyador » 18/01/15, 13:49

Wel wordt het goed geadviseerd door het bedrijf Tieole, dat Piggott windturbines goed kent (ze bouwen ze via zelfbouwstages).

Volgens wat ik begreep, komt 300 tpm overeen met ongeveer 5 m / s wind. Maar dan moet je ook rekenen met de TSR.
0 x
Wie zaait de windoogst ... geluk !!

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 195-gasten