Thermoelectricity geotherm low-alone temperatuur

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
gaston
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 15/09/14, 16:33




par gaston » 26/09/14, 16:56

precies, maar in het geval van een gesloten en verzegelde lus circuleren we ook, het is niet nodig om op te nemen, heb ik het mis?
Bovendien heeft heet water de neiging te stijgen, wat zou moeten helpen?
(principe van oude thermodynamische ketels)
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 26/09/14, 17:13

als het circuit gesloten is, is het de stijl van pseudo-geothermisch boren met 2 buizen ingebed in beton: de warmte-uitwisseling met de grond is zwak, de uitwisseling is hetzelfde met de bodem die heet is als met de bovenkant die koud is. De bovenkant moet geïsoleerd zijn

geothermische energie is goed in IJsland, waar het waterpeil hoger is dan 100° en je hoeft niet eens te pompen; het staat al onder druk!

in het geval van pseudo-geothermische boringen verbruiken we veel stroom omdat we enkele tien graden verschil in de grond en de geleverde temperatuur accepteren: het is de warmtepomp die deze temperatuurdaling compenseert

om energie te produceren zorgt de kleinste temperatuurdaling ervoor dat alles verloren gaat
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 125 gasten