Kwaliteit van teruggewonnen water

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33

Kwaliteit van teruggewonnen water




par clasou » 13/11/11, 09:45

Hallo, een vraag kan heel dom zijn.
Het idee betreft,
Water in hout, in de bodem na een regenbui en in zeewater.

Na een grote onweersbui in de zomer, zei ik tegen mezelf, toen ik de snelheid zag waarmee de grond in de tuin opdroogde, dat het jammer was dat al dat water op het gazon viel en dat terug zal gaan naar waar het vandaan komt. deel infiltreert).
Dus ik had een kleine montage gemaakt met plastic folie die op 10 cm en een kleine helling op de grond werd geplaatst, zodat de watercondensatie op het plastic werd teruggewonnen.

Het idee, hoewel tot nu toe niet gerealiseerd, is hetzelfde voor hout, met een geschikte zonne-oven, wetende dat een kubieke meter vers eiken ongeveer 950 kg weegt en 500 kg droog.
Idem voor zeewater.
Maar dit water zou drinkbaar zijn (en natuurlijk zonder gevaar), of zou een ander zonne-concentratiesysteem nodig hebben om het te koken en te condenseren.
a + claude
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 13/11/11, 10:25

de gemakkelijkste manier is om regenwater op te vangen voordat het vuil wordt door op de grond te vallen

bij het drogen van het hout is het belangrijk om niet te veel te verwarmen om het drogen te versnellen, anders geeft het hout een hoop chemisch product af

zonder verwarming zal het drogen te langzaam zijn om een ​​interessante waterstroom te maken

door verhitting maakt het vluchtige product daarom niet gemakkelijk te scheiden door eenvoudige destillatie: het is noodzakelijk om chemische reagentia toe te voegen om deze onzuiverheden te mineraliseren en ze niet-vluchtig te maken

Voor het calcineren van kalksteen kunt u daarom ook een zonnekalkoven leveren
0 x
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 13/11/11, 10:42

Bedankt voor de antwoorden,
Wat bedoel je met niet oververhitten, bij mij is het de bedoeling om op een zonnedroger te gaan, met reflector om de warmte te verhogen of te verlagen.
Dus misschien om 60 of zelfs 80 graden te bereiken, of minder indien nodig.
Eigenlijk is het niet om het te drinken, het is voor de tuin, hoewel ik al heb wat ik nodig heb als verzamelaar.
Maar wat drinkwater betreft, is dat omdat ik laatst een rapport zag over een fabriek in Australië, voor ontzilting door omgekeerde osmose, die de energie van een stad met 120 inwoners zal verbruiken.
En denkend aan de kwelder, vroeg ik me af: zal het voor de landen in het zuiden niet mogelijk zijn om hetzelfde te doen door de verdamping te verbeteren.
De opbrengst zou natuurlijk lager zijn, maar het is beter om 1 liter water te gebruiken dan helemaal niet.
a + claude
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 13/11/11, 11:29

omgekeerde osmose verbruikt minder energie dan distillatie

natuurlijk vereist de destillatie warmte die op zonne-energie kan zijn, wat een voordeel zou kunnen zijn ten opzichte van osmose

Ik zag dit rapport over deze enorme fabriek in Australië ... hun doel is om het milieu te beschermen door deze fabriek volledig aan het zicht te onttrekken ... grappige manier om de omgeving te zien, in een land waar veel zon is! het zou liever een enorme zonnecentrale zijn die duidelijk zichtbaar is maar geen energie verbruikt
0 x
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 13/11/11, 12:09

Ja dat is het, hun doel is in feite niet om het landschap te vervormen.
a + claude
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 316-gasten