Wind - beginnende vraag

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Te doen
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 20/06/09, 19:27

Wind - beginnende vraag




par Te doen » 20/06/09, 19:45

Hallo allemaal, ik ben hier nieuw in forum

Ik ben meer en meer geïnteresseerd in windenergie en ik zit in de fase waarin ik zo goed mogelijk probeer te begrijpen hoe ze werken.

Behalve dat ik me afvraag over bepaalde punten:

- waarom de output (in vermogen hoor ik) van commercieel verkrijgbare windturbines daar over het algemeen daalt boven een wind van 15 m / s, is het technisch niet mogelijk om windturbines te maken die in staat zijn om te produceren stroom met wind van 80 of 120 km / h?

- kleine windturbines (kleiner dan 2 m diameter) hebben een laag vermogen, ik begreep dat dit onder andere te danken was aan de windsnelheid en het geveegde oppervlak.
Door ons een kanaal voor te stellen met een diameter van 160 cm of lucht die circuleert met 90 km / h, zou het niet mogelijk zijn om een ​​windturbine met dezelfde diameter te plaatsen, maar met een krachtiger generator dan die voorzien voor winden van 12 m / s dus om de kracht van deze te vergroten?

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden en nogmaals sorry voor mijn naïviteit
0 x
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 20/06/09, 21:15

Hallo,

En begrijp uw vragen ...

Een windturbine is een machine die is gemaakt om het maximale vermogen uit een bewegende luchtstroom te halen.
We berekenen het daarom voor een specifieke windsnelheid en proberen compromissen te sluiten om te zien wat het geeft bij andere snelheden.