Wind - beginnende vraag

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Te doen
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 20/06/09, 19:27

Wind - beginnende vraag




par Te doen » 20/06/09, 19:45

Hallo allemaal, ik ben hier nieuw in forum

Ik ben meer en meer geïnteresseerd in windenergie en ik zit in de fase waarin ik zo goed mogelijk probeer te begrijpen hoe ze werken.

Behalve dat ik me afvraag over bepaalde punten:

- waarom de output (in vermogen hoor ik) van commercieel verkrijgbare windturbines daar over het algemeen daalt boven een wind van 15 m / s, is het technisch niet mogelijk om windturbines te maken die in staat zijn om te produceren stroom met wind van 80 of 120 km / h?

- kleine windturbines (kleiner dan 2 m diameter) hebben een laag vermogen, ik begreep dat dit onder andere te danken was aan de windsnelheid en het geveegde oppervlak.
Door ons een kanaal voor te stellen met een diameter van 160 cm of lucht die circuleert met 90 km / h, zou het niet mogelijk zijn om een ​​windturbine met dezelfde diameter te plaatsen, maar met een krachtiger generator dan die voorzien voor winden van 12 m / s dus om de kracht van deze te vergroten?

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden en nogmaals sorry voor mijn naïviteit
0 x
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 20/06/09, 21:15

Hallo,

En begrijp uw vragen ...

Een windturbine is een machine die is gemaakt om het maximale vermogen uit een bewegende luchtstroom te halen.
We berekenen het daarom voor een specifieke windsnelheid en proberen compromissen te sluiten om te zien wat het geeft bij andere snelheden.
Een veelzeggender voorbeeld: vliegtuigvleugels, berekend voor een optimaal snelheidsbereik. Het is niet hetzelfde op een jumbojet of een supersonische .....
Deze specifieke rekensnelheid is daarom de meest voorkomende in de regio's waar we ons product willen verkopen (in het algemeen nemen we 10m / s).
Een andere beperking van windturbines is de snelheid aan het einde van de wieken en technologische grenzen worden snel bereikt. De snelheid waarmee in de berekeningen rekening wordt gehouden, is 6 tot 7 keer de windsnelheid met een veiligheidscoëfficiënt. Als we een coëfficiënt van 1.5 nemen een wind van 120 km / u en 7 snelheid aan het uiteinde van het blad 120 * 7 * 1.5 => 1280 km / u aan het uiteinde van het blad heel dicht bij het uiteenvallen door de geluidsbarrière !!
Samenvattend is alles dus een compromis voor het exacte punt waar we de machine willen installeren.

Voor de tweede vraag is het vermogen een functie van het geveegde gebied en de kubus van de windsnelheid.
Het idee om de windturbine met constante snelheid in een buis te plaatsen, geeft een bepaald vermogen, ongeacht de generator die aan deze windturbine is gekoppeld. Het kan worden berekend met een geveegd oppervlak van 2 m² een "wind" van 25m / s => 19 Watt beschikbaar in de luchtstroom. Het blijft alleen om een ​​windturbine te berekenen met een goede prestatie in het algemeen rond de 150% is een goede 40 Watt die zal moeten worden omgezet in elektrisch .....
Maar we kunnen nooit meer "schieten"! Het theoretisch mogelijke maximum is 16/27 van dit vermogen volgens de wet van BETZ, d.w.z. ongeveer 11250 watt. Maar we hebben nog geen windturbine gevonden die deze opbrengst benadert.

Obelix
0 x
In medio stat virtus !!
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 20/06/09, 21:25

savalfaire

Welkom bij Econologie! :D


- waarom de output (in vermogen hoor ik) van commercieel verkrijgbare windturbines daar over het algemeen daalt boven een wind van 15 m / s, is het technisch niet mogelijk om windturbines te maken die in staat zijn om te produceren stroom met wind van 80 of 120 km / h?


-De windturbines vallen in kracht omdat ze vrijwillig worden gereduceerd om de bladen te beschermen die ze met centrifugale kracht zouden breken, hetzij door een rem, door weerstandsbelasting, door oriëntatie van de bladen of door bevedering.
-Ja het is mogelijk, maar niet noodzakelijk omdat het zeer zelden voorkomt en we het op andere werkbereiken zouden verliezen.
Merk op dat er enkele zijn die meer dan 200 Kmh produceren en weerstaan.

- kleine windturbines (kleiner dan 2 m diameter) hebben een laag vermogen, ik begreep dat dit onder andere te danken was aan de windsnelheid en het geveegde oppervlak.
Door ons een kanaal voor te stellen met een diameter van 160 cm of lucht die circuleert met 90 km / h, zou het niet mogelijk zijn om een ​​windturbine met dezelfde diameter te plaatsen, maar met een krachtiger generator dan die voorzien voor winden van 12 m / s dus om de kracht van deze te vergroten?


-Dit bestaat al, het is het principe van concentratie van de stroom in een dubbele trechter om de snelheid te versnellen en de prestaties te verbeteren.
-Het teleurstellende punt van dit systeem is de totale omvang en de kosten.

Hier hoop ik u een beetje verlicht te hebben.
:D
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 21/06/09, 01:34

goedenavond, ook nieuw, maar ik kan nog een paar verklaringen geven.
Eerst een kleine precisie bij 1280 km / h overschreden we de geluidsbarrière die 1224 km / h is of het uiteenvallen van de bladen heeft al plaatsgevonden bij 1280 km / h.

Vervolgens, zoals ook uitgelegd door Obelix, zijn de generator en bladen geoptimaliseerd om een ​​nominale werking te hebben bij een gegeven windsnelheid (gemiddelde jaarlijkse snelheid ter plaatse hersteld door plaatsing van een windmeter!).
Wetende dat in een regio die verkoop wordt genoemd, zoals in Bretagne, de gemiddelde wind ongeveer 6 tot 7 m / s is, dat wil zeggen dat als de geproduceerde windturbine 7 ms heeft, deze een groot deel van het jaar zal produceren. Neem nu het geval van een windturbine om 80 km / u wind (22.2 m / s) te produceren, maar we zijn niet klaar om de minste kilowatt te zien, behalve op zeer winderige dagen.
We kunnen windturbines maken die produceren bij zeer harde wind, maar in dit geval zal deze ALLEEN draaien bij zeer sterke wind.
En de productiedaling is vrijwillig we blokkeren de productie vóór mechanische of elektrische achteruitgang van de windturbine, door een systeem van bladoriëntatie (variabele spoed) door de windturbine zijdelings of verticaal te verschuiven of vervolgens laden we de motor om een ​​remeffect te creëren, zo niet muurgeluid en meer productie omdat HS-machine.

hoe groter de messen, hoe groter de visteese aan de punt van het mes, dus hoe minder ze snel hoeven te draaien.
En je hoeft een windturbine niet zo veel in huis te zetten als dat hij niet alleen op stormachtige dagen een maximum produceert, wetende dat wind vaker zwak dan sterk is ...

hier hoopt ook een hulp te zijn geweest voor jou savalfaire en een vraag is nooit naïef, geloof dat door het niet te vragen het antwoord is dat naïef is !!

: Mrgreen:

zie je snel en veel succes

Bidouille23
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

opvouwbare windturbines




par Oli 80 » 11/07/09, 11:23

hallo, hier is een animatie van een windturbine met opklapbaar blad
http://www.youtube.com/watch?v=5r26CBIy ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=s3RINNrI ... re=related

er zit ook een onderwerp in over een robi plane windturbine forums
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 385-gasten