Windenergie: voor of tegen de wind?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 04/03/06, 16:37

Hallo Zac

Een paar jaar geleden ging een zeilboot uit Europa voor anker op de St. Lawrence-rivier en ze brachten me hun generatorpropeller
Ze leerden dat ik aan de propellers werk.
Hij klaagde over de trilling, ik balanceerde het en repareerde de bladen, het wordt gegeten met de waterdruppels, het defect is dat ze te summier zijn gemaakt voor de evolutie van het veld en het uiteinde is te breed, het genereert veel draaikolk aan de punt van het blad dus trillingen, na onderzoek van de plaats op de mast van de zeilboot kan er turbulentie zijn die de bladen beschadigt
Een stille schroef moet aan de punt smaller zijn of op zijn minst een afgeronde voorkant hebben.
Zelfs een goed uitgebalanceerde schroef moet strikt dezelfde breedte hebben op elk blad, vooral aan de uiteinden.
Mijn ervaring is vooral op metalen propellers,
Een kleine palletbocht tot 90 aan het uiteinde, zoals we zien op de nieuwe vlakken aan het einde van de vleugels, verhoogt de efficiëntie en verwijdert het geluid, vooral bij hoge toerentallen
en bovenal geeft het meer zachtheid minder trillingen,
Ik heb nog nooit een propellervliegtuig zonder trillingen gezien.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 04/03/06, 18:07

Zac laat in ieder geval met succes zien dat duurzame energie gecombineerd wordt met een laag energieverbruik.
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

windturbines voor of tegen




par denis » 04/03/06, 18:46

hallo, onafhankelijke systemen zullen altijd beter geschikt zijn om energieafhankelijkheid tegen te gaan; andré, heb je ooit de dubbele bladsystemen gezien, die de propellers op de boot vervangen? het is als 2 roeispanen op de rug (bewegingen heen en weer) hebzuchtig in energie voor de voortstuwing Dit zeer eenvoudige systeem zou van de toekomst zijn? kan ook zijn om verschillende natuurlijke krachten vast te leggen....toch zag ik dat een paar jaar geleden
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 05/03/06, 00:30

Hallo Denis

Nooit gezien of gehoord dat het op een schedel lijkt?

Ik heb nog veel dingen te zien en te leren als ik oud genoeg leef, hoe meer je weet hoe meer je beseft dat we niet veel weten...

Andre
0 x
vtajmb
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 24/06/05, 05:24




par vtajmb » 05/03/06, 05:25

Zoals altijd lijkt het erop dat de prioriteit ligt bij het aanpakken van de oorzaken en niet bij het probleem:
- erosie, laten we voorkomen dat de aarde naar beneden gaat in plaats van omhoog
- bescherming van planten, stimuleer hun zelfverdediging voordat ze tegen ziekten vechten
- verspillen, oververpakte producten weigeren, nabijheid spelen zonder verpakking alvorens ze te verwijderen
- energie, verbruik verminderen alvorens nieuwe bronnen te creëren

... en er zijn andere, analoge gevallen waarin men meer geïnteresseerd is in de gevolgen dan in de oorzaken

goede zondag
0 x
JMB
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

windturbines, voor of tegen




par denis » 05/03/06, 11:03

hoi andré, ja het is het sculling systeem, ik was het nr. het demo model kwijt. , ze oscilleerden tegelijkertijd en het gereduceerde model bewoog. Het is een wetenschappelijk programma, voor alle leeftijden, dat ik leuk vind omdat het tegelijkertijd toegankelijk en gepusht is: over dit onderwerp, probleem van turbulentie, lawaai voor de militaire onderzeeërs. ... zoveel interessante dingen om te leren dat we het bestaan ​​ervan niet eens vermoeden, jammer dat we ons onze vorige levens niet herinneren :? Ik zou geen schrijver moeten zijn, sorry... : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 05/03/06, 11:55

hallo denis en andré

Ik heb op de veerboten van de Gironde gevaren die met deze systemen zijn uitgerust (3 voor de Verdon); het is geweldig voor manoeuvres : Idee: maar het prestatieprobleem is verre van een traditionele propeller, naast een behoorlijke prestatie installeren we ze verticaal onder de boot :x , wat de diepgang met een goede meter vergroot en bij de minste "aanraking" explodeert alles. :x Ik denk dat dit (heel mooie) systeem dat bekend is sinds het interbellum om deze redenen niet is ontstaan.
@+
zac
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
rezut
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 191
Inschrijving: 01/12/04, 14:58
Plaats: Chalon sur Saône
x 2




par rezut » 06/03/06, 13:00

grote of kleine windturbines

er zijn voor- en nadelen

laat het me uitleggen

Ik woon in een klein dorp met 150 zielen en in plaats van 15 of 20 kleine windturbines te horen of te zien, zou het verstandiger zijn om de fondsen te bundelen om een ​​grotere windturbine te hebben, om de mensen van de stad erbij te betrekken die dat niet willen noodzakelijkerwijs de stap hebben genomen om er een te bouwen en zo de kosten en opbrengsten te delen (als die er zijn)
en voor de grote parken die gepland zijn of op zee komen!!!
waarom niet als ze kunnen bijdragen aan het behoud en de voortplanting van vissen door niet-visgebieden en broedplaatsen te creëren
Dernière édition par rezut de 06 / 03 / 06, 14: 18, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 06/03/06, 13:37

Ook voor!

voormalige oceanische schreef: [...] Wat vogels betreft, alle gigantische windturbines die ik heb gezien, hadden een relatief lage rotorrotatiesnelheid en elke vogel heeft genoeg reflexen om een ​​wiek te ontwijken. Lukt dat niet, dan heeft hij een serieus probleem en kan hij net zo goed een paal, een huis,...

Wat het geluid betreft, ik vind het helemaal niet storend, want als het behoorlijk waait, is er omgevingsgeluid dat wordt veroorzaakt door de obstakels en dat is vrij hoog. Ik nodig iedereen uit om in de buurt van een windturbine te komen om dit te beseffen.

Met betrekking tot snelheid en vogels zou ik toch een voorbehoud willen maken omdat de snelheid bij de bladpunten 300 km/u kan bereiken voor grote windturbines bij een rotorsnelheid van 1/3 omwenteling per seconde. Het is niet vanzelfsprekend dat een vogel het altijd kan ontwijken, zoals een slechtvalk het niet ontwijkt.
Er is nog steeds een kleine vogelsterfte op windturbines, maar dit is niet verontrustend in vergelijking met de milieuwinst die deze systemen opleveren.

Voor geluid helemaal mee eens.

In feite is de belangrijkste impact van windturbines .... psychologisch en het is te vergelijken met het "NIMBY" -fenomeen ...
0 x
Neant
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 298
Inschrijving: 12/02/06, 12:47




par Neant » 06/03/06, 14:01

Het is duidelijk dat het helemaal niets is, als je kijkt naar het aantal vogels dat gegrild wordt door de hoogspanningslijnen en zelfs op laagspanning heb ik al te vaak geëlektrocuteerde dode zwaluwen gezien.
Er is niet zoveel controverse, maar jullie hebben allemaal in je leven dode vogels gezien aan de voet van hoogspanningsmasten.
Dus windturbines zijn een druppel op een gloeiende plaat in vergelijking met dit bloedbad.
Windturbines schrikken mij persoonlijk niet af, ze hebben tenminste de verdienste dat ze ons het gevaar doen inzien dat ze vertegenwoordigen, terwijl een kerncentrale en elektriciteitsdraden geen gevaar opleveren als we niet weten hoe ze werken of wat de kabels omsluiten. En precies de hoeveelheid gevaar die in een plant of een kabel zit, is onmeetbaar in vergelijking met een windturbine.
Een windturbine is niets meer dan een draaiende machine, dat is anders voor een elektriciteitscentrale die een echte gasfabriek is.

Op een dag las ik, en helaas weet ik wie het zei; maar ik hou van dit citaat.
“Er is geen energiecrisis, er is alleen een crisis van onwetendheid”
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 305-gasten