Wind en perslucht

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 10/01/11, 16:46

Niets houdt je tegen om een ​​kleinschalige test te doen. En dan kijken of het haalbaar is.
Maar wees heel voorzichtig, het feit dat het ‘slechts’ lucht is, betekent niet dat het niet gevaarlijk is.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 10/01/11, 16:51

Gaston schreef:Om 1 kWh = 3600000 J op te slaan is daarom een ​​tank van 3 m3 nodig.


Bedankt Gaston voor de evaluatie! Meer gemotiveerd dan die in de strips! : Cheesy: : Cheesy:

Ik denk dat het verduidelijkt moet worden: 3m3 bij 10 bar!

Wat gewoon enorm is...

We zien al snel dat het moeilijk is om energie redelijkerwijs op te slaan in perslucht, tenzij de druk wordt verhoogd... met de problemen die dit met zich meebrengt!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 10/01/11, 17:35

Ja, en zoals ik al zei, 100 liter bij 7 bar, als het ontploft, is het genoeg om iemand te doden.
Stel je dus eens voor: 3000l bij 10 bar! het is genoeg om een ​​huis van de kaart te vegen.
De vijand van persluchttanks is condensatie, waardoor het interieur gaat roesten tot het punt van perforatie of breuk => explosie.
Om dit te voorkomen, kunt u het interieur behandelen met epoxyharsen of tanks van composietmaterialen gebruiken. Ik zal je de prijs niet vertellen! Volgens mij is het onmogelijk om winst te maken.
En dat is geen vrijstelling van de verplichte regelmatige controles door een erkende organisatie (apave, socotec, veritas en anderen...) om de 3 jaar, geloof ik, en testen om de 10 jaar.
Deze controles brengen ook enorme kosten met zich mee, vooral voor een individu.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 226-gasten