Wind: het bouwen van een verticale as windturbine van A tot Z

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 30/09/12, 21:51

RV-P schreef:- Dus ik "een beetje" heb de neiging om "het allemaal overboord te gooien" en experimenteer door oefening! Dit is precies wat ik deed met mijn model! En het gaat veel beter met het vermijden van "hoofdpijn" (en overconsumptie van drugs bovendien)!
!


grappig,
om wikipedia te lezen, moest RV-P veel medicijnen slikken om deze "hoofdpijn" te genezen !! om ruwheid op zijn windturbine te plakken !!
Vreemd, dat denk met je hersenen is overconsumptie van drugs!

Dit is niet mijn geval, thuis vertrouwt het me om geen fouten te maken met absurde tests, erg stressvol, vermoeiend, zonder iets te begrijpen, herhaaldelijk, zoals shadoks.

Concurreren in de mist benadrukt me en geeft fouten en mislukkingen, want we hebben geen honderden miljoenen jaren en miljarden miljarden libellen (of wind) om, als het leven en levende wezens in hun evolutie, de ervaring van alle mogelijkheden en opties (in verband met genetische mutaties) door het elimineren van alle gemiste door de dood van deze niet te bereiken, waardoor alleen de overlevenden, deze libellen (of wind), die anders zijn als het zou zijn lucht was meer viskeuze, omdat ze lijken op het sperma flagellum met spiraal om door te gaan !!
Je ziet geen libellen ter grootte van helikopters.

Libellen, of haaien, haar en ze wonen Reynoldsgetallen hun lichaam snel roeren met zijn vleugels veel complexere bewegingen voor een helikopter, ontwikkeld gedurende meer dan 100 miljoen jaar, met miljarden miljarden van hen is mislukt en stierf.

Als je in water of een modderig moeras met marmelade zwemt, ervaar je ook het Reynoldsgetal in je lichaam, verdrinkend in dit drijfzandmoeras.

De weigering om na te denken en te begrijpen, door voor sommigen willekeurig te proberen, maakt me erg perplex.
0 x
Avatar de l'utilisateur
RV-P
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 158
Inschrijving: 27/09/12, 13:07
Plaats: Sainte-Marie (Réunion)
x 10




par RV-P » 01/10/12, 07:01

dedeleco schreef:Libellen, of haaien, haar en ze wonen Reynoldsgetallen hun lichaam snel roeren met zijn vleugels veel complexere bewegingen voor een helikopter, ontwikkeld gedurende meer dan 100 miljoen jaar, met miljarden miljarden van hen is mislukt en stierf.

- Aaahhh! U bent nog steeds een van degenen die geloven in de "kans" van evolutie zoals Darwin!? ... Dit model heeft echter zijn tekortkomingen gevonden: we zijn nog steeds op zoek naar "ontbrekende elementen" in de looonnnngue keten van evolutie! Denk ook eens aan de coelacanth en de nautilus: ze zijn gevonden in zeer oude rotsen en leven ook in onze zeeën! De uitbarsting van Piton de la Fournaise in februari 2007 bracht thuis volledig onbekende soorten aan het licht!
- We lijken heel goed te weten wat er miljoenen jaren geleden lijkt te zijn gebeurd en we zijn niet geïnteresseerd in wat er pas 6000 jaar geleden is gebeurd? En ongeveer 4300 jaar geleden: de zondvloed? Hoe kunnen we zeer goed gedocumenteerde historische passages "zappen" en in plaats daarvan menselijke gedachten daar plaatsen?
- Dus, jij die in evolutie gelooft: laat veel elektronische delen in een hoek staan ​​en wacht ... Misschien komt er een TV in werkende staat !? ... : Mrgreen:
0 x
Het is makkelijker om gewoon dingen ingewikkelder dan compliceren eenvoudige dingen te maken!
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 01/10/12, 10:29

rv-p hallo
Wauw! je steekt je vinger in een grappige versnelling à la dedeleco, je gaat zijn vers "religieus-negationistisch" lezen, enz ... : Cheesy:
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 01/10/12, 11:13

Met jouw mentaliteit, religieus geloof, fanatiek, instinctief in de mens die zijn evolutie volgde en zijn bewustzijn gedurende miljoenen jaren, zonder de weinige die uitkwamen, zouden we nog steeds geen vooruitgang boeken, u gebruikt, zelfs als u hun nut ontkent, u voortdurend tegenspreekt.

Er 3500 jaar geleden door een tsunami vloed-Oosten, onroerend goed, met de Santorini, naast vele anderen, zoals de tsunami van 1908 in Mesen, aardbeving die bijna alle 100 reproduceert jaar, met veel doden en zal weer gebeuren in Sicilië, Calabrië en Malta, !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 01/10/12, 11:16

Ik zie je interesse niet om Dedeleco op die manier aan te pakken, Janic. Als we de evolutietheorie in twijfel trekken, moeten we het bewijsmateriaal brengen! Persoonlijk niet voldoende vastgehouden om het te doen, laat ik u de zorg om ze aan hen te geven : Cheesy:

RV-P schreef:
dedeleco schreef:Libellen, of haaien, haar en ze wonen Reynoldsgetallen hun lichaam snel roeren met zijn vleugels veel complexere bewegingen voor een helikopter, ontwikkeld gedurende meer dan 100 miljoen jaar, met miljarden miljarden van hen is mislukt en stierf.

- Aaahhh! U bent nog steeds een van degenen die geloven in de "kans" van evolutie zoals Darwin!? ... Dit model heeft echter zijn tekortkomingen gevonden: we zijn nog steeds op zoek naar "ontbrekende elementen" in de looonnnngue keten van evolutie! Denk ook eens aan de coelacanth en de nautilus: ze zijn gevonden in zeer oude rotsen en leven ook in onze zeeën! De uitbarsting van Piton de la Fournaise in februari 2007 bracht thuis volledig onbekende soorten aan het licht!
- We lijken heel goed te weten wat er miljoenen jaren geleden lijkt te zijn gebeurd en we zijn niet geïnteresseerd in wat er pas 6000 jaar geleden is gebeurd? En ongeveer 4300 jaar geleden: de zondvloed? Hoe kunnen we zeer goed gedocumenteerde historische passages "zappen" en in plaats daarvan menselijke gedachten daar plaatsen?
- Dus, jij die in evolutie gelooft: laat veel elektronische delen in een hoek staan ​​en wacht ... Misschien komt er een TV in werkende staat !? ... : Mrgreen:

Pas op voor paralogismen! Ik neem geen standpunt in, maar je moet te goeder trouw blijven ...

Het is niet omdat er ontbrekende koppelingen zijn (of die niet ontbreken, maar die we nog niet hebben gevonden ...) dat het de evolutietheorie ongeldig zou maken - vaak geverifieerd, zelfs in de menselijke foetus - omdat er inderdaad veel meer elementen zijn die de neiging hebben te bewijzen dat het juist is, dan het tegenovergestelde.

Dus als je "bewijs van het tegendeel" geeft, kan het interessant zijn : Mrgreen: : Cheesy: (maar niet in deze thread eh, anders word je gegooid door de slechte modo, zelfs als je een groot zoogdierhart hebt ...)
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 01/10/12, 11:37

Dat is er al 115 pagina's van antwoorden met precieze wetenschappelijke feiten aan de negationisten van de realiteit van de evolutie, die miljoenen keren wetenschappelijk is geobserveerd, over econologie, die walgde van deze religieuze fanatici, stopte met vulling.

Nog een bewijs, de geboorte van de eerste meercellige levende wezens 630 miljoenen jaren geleden, na een gigantische ecologische ramp, met de aardebol naar de evenaar, waardoor zuurstof kon verschijnen dat we sindsdien een hoge concentratie hebben ingeademd, en alle levende wezens op aarde, met uitzondering van eencellige microben, die al eerder zijn geëvolueerd, sinds tenminste 3,8 miljarden jaren !!!

http://www.sciencedaily.com/releases/20 ... 161722.htm

Extreme klimaatverandering gekoppeld aan vroege evolutie van dieren

ScienceDaily (sep. 26, 2012) - Een internationaal team van wetenschappers, waaronder geochemists van de University of California, Riverside, Oxygen Rising en Early Animal Evolution.

Een dramatische stijging van het zuurstofgehalte in de lucht. Hoewel de directe oorzaak-en-gevolgrelatie tussen dier- en milieuevolutie onderwerp van intense discussie blijft, werd al dit onderzoek belemmerd door het gebrek aan direct bewijs voor een zuurstoftoename die samenviel met het uiterlijk van de vroegste dieren - tot nu toe.

In de Sept. 27-uitgave van het tijdschrift Nature biedt het onderzoeksteam, geleid door wetenschappers aan de Universiteit van Nevada, Las Vegas, het eerste bewijs van een directe link tussen aardbeving en aardbeving.

Het fossielenbestand toont dramatisch in dierlijke en algenfossielen ongeveer 635 miljoen jaar geleden. Een analyse van organisch-rijke gesteenten uit Zuid-China wijst op een plotselinge piek in oceanische zuurstofniveaus op dit moment - in de nasleep van ernstige ijsvorming. Het nieuwe bewijs dateert vooraf van eerdere schattingen van een levensondersteunende oxygenatie-gebeurtenis met 50 miljoen jaar.

"Dit werk levert het eerste echte bewijs voor een lang gespeculeerde verandering in zuurstofniveaus in de nasleep van de meest ernstige klimatologische gebeurtenis in de geschiedenis van de aarde - een van de zogenaamde 'Snowball Earth'-ijstijden," zei Timothy Lyons, een professor in biogeochemie bij UC Riverside.

Het onderzoeksteam analyseert concentraties van sporenmetalen en zwavelisotopen, die tracers zijn van vroege zuurstofgehalten, in moddersteen verzameld uit de Doushantuo-formatie in Zuid-China. Het team vond een piek in concentraties van de sporenmetalen, een wereldwijde schaal.

"We vonden niveaus van molybdeen en vanadium in de modderstenen van de Doushantuo-formatie die het noodzakelijk maken dat de oceaan op aarde goed geventileerd wordt. Deze goed zuurstofrijke oceaan vormde de ecologische achtergrond voor vroege diversificatie van dieren", zegt Noah Planavsky, een voormalige UCR-afgestudeerde student in het laboratorium van Lyon. nu bij CalTech.

De hoge elementconcentraties in de rotsen van Zuid-China zijn vergelijkbaar met moderne oceaansedimenten en wijzen op een aanzienlijke zuurstofstijging in het oceaanatmosfeer-systeem rond 635 miljoen jaar geleden. Volgens de onderzoekers is het resultaat meer een voedingsstofbeschikbaarheid na de extreme kou van de Glaciation 'Snowball Earth' wanneer ijs veel van het aardoppervlak bedekt.

Lyons en Planavsky voerden in het tijdschrift Nature et la nutrient surplus in verband met de uitgebreide ijstijden mogelijk intensieve begraving en zuurstoftoevoer op gang. Begraving van organische koolstof - van fotosynthetische organismen - in oceaansedimenten.

"We zijn verheugd dat de nieuwe metaalgegevens uit de Zuid-Chinese schalie deze hypothetische gebeurtenissen lijken te bevestigen", zei Lyons.


Fanatici ontkennen realiteiten, ogen voortdurend gesloten.

Dit doet me denken aan de directeur van de fabriek in Tsjernobyl, die ontkende dat de fabriek was geëxplodeerd, met grote stukken grafietreactor in de voeten!
Hij stierf zoals anderen met hem !!!
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 01/10/12, 15:24

Ik zie je interesse niet om Dedeleco op die manier aan te pakken, Janic. Als we de evolutietheorie in twijfel trekken, moeten we het bewijsmateriaal brengen! Persoonlijk niet voldoende vastgehouden om het te doen, laat ik u de zorg om ze aan hen te geven
Het probleem met een theorie is dat het ... een theorie precies is? Maar om te worden gevalideerd, moet een theorie gebaseerd zijn op tastbare elementen (feiten). Maar alles kan het onderwerp zijn van een bepaalde interpretatie op basis van de selectie die daaruit zal worden gemaakt (bijvoorbeeld AIDS, vaccins, voedsel, enz.). Met betrekking tot de evolutietheorie baseert hij zich op enkele feiten en ontdekkingen (min of meer onbetwistbaar) met af en toe gaten tussen elk element, met wetenschappelijke elementen die niet in deze richting gaan, of zelfs naar de keren. Dus welke "wetenschap" kan dan als referentie worden genomen?
Voor elke stelling is dan een vergelijkende anti-these nodig of ten minste de zwakke punten van redenering van de these. Jammer genoeg (zoals voorheen onder religieuze druk die elke non-conformiteit van het denken verhinderde) draaide de wind de andere kant op met dezelfde druk die non-conformisme aan de evolutietheorie verbood. Vandaar belachelijke toespraken en belachelijk maken over het intelligente ontwerp, of wat er in de plaats komt, zoals de religies deden voor de non-conformisten van hun tijd.
Dus de vraag is niet echt of evolutionisme waar of onwaar is, maar de houding, de geest waarin dit onderwerp wordt benaderd. Jean Rostand, een Franse bioloog, zei: " Ik geloof niet in God, maar ik geloof ook niet in de evolutie Omdat de biologie ertegen was en geen filosofie over het onderwerp.
maar we verlaten het onderwerp, we hebben een onderwerp (verwarmd) nodig dat toegewijd is aan het onderwerp, maar ligt het in de optica van de econologie?
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 01/10/12, 15:35

Als je je account wilt afrekenen met de evolutietheorie, dan is het hier:

https://www.econologie.com/forums/l-evolution-des-especes-biologiques-et-le-hasard-t11282-1140.html

Want eerlijk gezegd, de man die op zoek is naar info om een ​​windturbine te maken en die op de evolutie valt, zal hij niet begrijpen ... :onheil:
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
RV-P
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 158
Inschrijving: 27/09/12, 13:07
Plaats: Sainte-Marie (Réunion)
x 10




par RV-P » 01/10/12, 16:06

- Hmmah! Ik zal daar stoppen met mijn "religieuze sub-tendensen" (hoewel als ik spreek over de Bijbel en Jezus Christus 8) , Ik heb het helemaal NIET over religies, maar elke keer als we het over een van deze twee onderwerpen hebben, "brengt de mens zijn aardbei terug" naar religie ... : Cry: !) en ik blijf erop "aandringen" op het feit dat je, zoals ik deed, moet experimenteren voordat je kritiek levert op het project dat ik presenteer, omdat ingewikkelde berekeningen allemaal heel goed zijn, maar het helpt niet doe DIY! En dit is het onderwerp van dit onderwerp: een windturbine kunnen bouwen door een beetje rond te kijken en te verbeteren wat we kunnen verbeteren zonder "het voortouw te nemen" in ingewikkelde berekeningen!
- Vanwaar de foto van de AppleWind die ik had gepresenteerd om de profielen van een windturbine Darrieus te zien en ook het model dat ik met mijn kleine vingers realiseerde over de verbetering van een windturbine met verticale as al elders gepresenteerd! Als je dat DIY kunt maken, zou het het waard zijn, niet?!? ... Maar je moet altijd een model maken ... Het is veel goedkoper papier en karton dan PVC-buis, aluminium en plexiglas of multiplex, niet !? ...
- Er was een tijd, ik had het idee van een windturbine met variabele spanwijdtedat wil zeggen dat de messen kunnen langer worden als de wind verzwakt en verkort als de wind forceert! En alles werd gecontroleerd door de balansgewichten met variabele spoed waarop we eind-slagcontacten konden enten ... Omdat het project niet alleen gebaseerd was op een windturbine met variabele spoed, maar ook de lengte van de wieken kon worden veranderd. ! Ook met aerodynamisch gedraaide messen ... Heeft iemand hieraan "gewerkt"? Ik zou graag uw mening willen hebben voordat ik een van mijn vele tekeningen in GIMP maak ...
- @ +!
0 x
Het is makkelijker om gewoon dingen ingewikkelder dan compliceren eenvoudige dingen te maken!
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 01/10/12, 17:40

Janic schreef:
Ik zie je interesse niet om Dedeleco op die manier aan te pakken, Janic. Als we de evolutietheorie in twijfel trekken, moeten we het bewijsmateriaal brengen! Persoonlijk niet voldoende vastgehouden om het te doen, laat ik u de zorg om ze aan hen te geven
Het probleem met een theorie is dat het ... een theorie precies is?

Wanneer je zoveel convergerende hypothesen hebt die tot dezelfde conclusie leiden, kan het een theorie worden genoemd, het maakt het niet ongeldig ...

In de biologie is het bijvoorbeeld al lange tijd bewezen:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Évolution_(biologie)

Er is weinig meer dan de fylogenetische boom waarin men enkele hypothesen vindt, maar niet zozeer omdat men dit globaal betwijfelt, eerder om voorzichtigheid. Nogmaals, als u lasteraars bent, breng bewijs dan dat werkt of op zijn minst een of meer protocollen die de weg houden!

Maar in principe zijn alle opties daarom open. het is niet tegenstrijdig om te zeggen dat een muur blauw is als deze meetbare graden Kelvins heeft die overeenkomt met zijn kleur ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 256-gasten