Wind: het bouwen van een verticale as windturbine van A tot Z

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
jpp-lfox
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 31/03/09, 15:58

Amerikaanse Mulin en directe waterverwarmer




par jpp-lfox » 31/03/09, 17:04

Hallo,
Wetende dat we met ongeveer 5 W continu (24 uur) 100 liter water met 1°C kunnen laten stijgen... Ik vroeg me af of we continu warm water kunnen hebben met een kleine windturbine die 300 tot 500 W levert
In theorie verhogen we met 300W gedurende 24 uur continu onze 100l water met 60°c...
Ik ben het helemaal eens met de mening van de directe omzetting van elektrische energie in warmte, die de beste prestaties levert en het mogelijk maakt om direct gelijkstroom of wisselstroom met een variabele frequentie te gebruiken.
Koppel aan een Amerikaanse molen die eenvoudig te implementeren is en normaal gesproken een goed koppel heeft dat het mogelijk maakt om te vermenigvuldigen.
Heeft iemand ervaring?

Automatische dynamo koppeling direct aan een 220V boiler is mogelijk. Bij 12V zal het gedissipeerde vermogen ongeveer 110W proportioneel zijn.
Wetende dat de dynamo meer rond de 15 tot 17V zal zijn, zouden we 130 tot 150W moeten hebben.
Genoeg om de temperatuur de eerste dag met 30°C te verhogen, de tweede dag met 30°C en dan een verwarmingssysteem aan te houden.
Twee dynamo's koppelen of afregelen richting 30V blijft een andere oplossing.
Bedankt voor uw hulp.
0 x
middelbare school enghien
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 11/04/09, 10:00

95 windproject




par middelbare school enghien » 11/04/09, 10:03

Hallo Hier is een blog die de realisatie van een windturbine met verticale as presenteert met de beschikbare middelen door studenten en docenten in de regio Parijs.

http://projeteolienne95.over-blog.com/

Kom regelmatig onze problemen en onze oplossingen bekijken. Logischerwijs zullen we binnenkort onze eerste resultaten van snelheden en koppels hebben, dus verkrijgen we onze eerste mechanische krachten die we zullen omzetten in elektrisch. Kom en zie ook het technologische aspect dat we proberen te verbeteren tegen de laagst mogelijke kosten. DE forums zijn voor ons een onuitputtelijke bron van inspiratie en reflectie. Ik raad ten zeerste de blog van éolienne-sans-frontière aan

http://eolienne-sans-frontieres.blog4ev ... 37340.html

die als uiteindelijk doel heeft om windturbines naar Niger te sturen, wat het mogelijk maakt om de windturbine anders te beschouwen omdat er geen vergelijking is met de prijs van EDF's Kw. Bedankt en kom met velen (laat opmerkingen achter om ons te steunen en verbeteringen voor te stellen).
0 x
Avatar de l'utilisateur
BIOTEK
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 49
Inschrijving: 24/01/09, 17:01
Plaats: Issy les Moulineaux

Re: windproject 95




par BIOTEK » 01/08/09, 19:52

enghien high school schreef:Hallo Hier is een blog die de realisatie van een windturbine met verticale as presenteert met de beschikbare middelen door studenten en docenten in de regio Parijs.

http://projeteolienne95.over-blog.com/

Kom regelmatig onze problemen en onze oplossingen bekijken. Logischerwijs zullen we binnenkort onze eerste resultaten van snelheden en koppels hebben, dus verkrijgen we onze eerste mechanische krachten die we zullen omzetten in elektrisch. Kom en zie ook het technologische aspect dat we proberen te verbeteren tegen de laagst mogelijke kosten. DE forums zijn voor ons een onuitputtelijke bron van inspiratie en reflectie. Ik raad ten zeerste de blog van éolienne-sans-frontière aan

http://eolienne-sans-frontieres.blog4ev ... 37340.html

die als uiteindelijk doel heeft om windturbines naar Niger te sturen, wat het mogelijk maakt om de windturbine anders te beschouwen omdat er geen vergelijking is met de prijs van EDF's Kw. Bedankt en kom met velen (laat opmerkingen achter om ons te steunen en verbeteringen voor te stellen).


Mogen wij deelnemen aan uw project?
Ik ben een oud-leerling van deze middelbare school, het zou een thuiskomen zijn!!!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79116
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 07/09/09, 12:41

Eerder in dit draadje gezien:
yanyan26 schreef:Bedankt jongens.

Mijn prototype is klaar.

Enkele foto's van de rest van de montage

Montage van de motorbelsteun

Vervaardiging van retourlagers

Installatie van de bel

onder de bel

Motor installatie

Heb je ideeën voor eenvoudige verbeteringen zonder alles opnieuw te doen, bedankt


Er zijn geen foto's meer beschikbaar.
yanyan26 als je dit bericht leest, zou je dan de links kunnen bijwerken of de foto's hieronder kunnen plaatsen?

ps: als ik erop sta dat we onze image host gebruiken, is dat om dit soort incidenten te voorkomen...
0 x
ste
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 30/09/09, 00:12
Plaats: hornaing (noord)




par ste » 07/10/09, 00:26

Hallo,

Ik weet niet veel over windturbines met een horizontale as, maar ik heb twee vragen:
- Wordt een deel van de teruggewonnen mechanische energie niet hergebruikt om de bladen naar voren te laten "terugkeren"? de wieken zijn tegen de stroom in
- hoe langer de hefboomarm, hoe groter het koppel, dus waarom bladen maken die terugkeren naar het midden?

Ik dacht eerst aan een kantelsysteem met veer en gewicht dat de bladen zou dwingen terug te keren in de richting van de wind, maar ik kon het niet vinden ...


Dus ik dacht aan een windturbine van dit type:

Beeld

dat wil zeggen dat de bladen die in de tegenovergestelde richting terugkeren "verborgen" zijn en daarom de montage niet vertragen.

Ik koos de parameters willekeurig: aantal bladen, grootte enz ...

toen zei ik tegen mezelf, we kunnen dit systeem verbeteren door de wind te sturen met twee deflectoren:

Beeld


Voortbordurend op mijn reflecties, zei ik tegen mezelf dat de eerste deflector als remmen zou kunnen worden gebruikt, hetzij door middel van een veer (we kunnen de veren zo dimensioneren dat de eerste deflector opent en de wind tegen de stroom in stuurt in het geval van een storm) of door servobesturing met ergens een snelheidssensor.
lente versie:
Beeld

nadat ik dacht om een ​​groot vliegwiel op de windturbine te zetten (bij een windvlaag wordt de energie "opgeslagen"), denk ik niet dat het gewicht een vijand is, behalve bij het opstarten (en als dit natuurlijk beperkt blijft)

dus wat vind je van mijn gedachten? (geen teer en veren alstublieft)
0 x
stephane
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 07/10/09, 01:28

ste

Welkom bij Ecology! :D


Wat doe je met de lucht die door de linker bladen wordt gepompt?

Het zal onvermijdelijk naar voren terugkeren en je stuwkracht aan de rechterkant schaden.

Verlies geen tijd met dit principe maar gebruik liever de Savonius die in ieder geval meer aan beide kanten werkt.
:?
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 07/10/09, 06:22

hallo

het plaatsen van een vliegwiel zou niet echt dienen om energie op te slaan, maar als het is gemaakt in de vorm van een cilinder die het vrije centrale deel inneemt, en door het sneller te laten draaien dankzij een vermenigvuldiger, profiteer je dus ook van het Magnus-effect. de training moet worden gedaan door een magnetische koppeling om te veel remmen bij het opstarten te voorkomen, bovendien zou het u een grote vermenigvuldigingscoëfficiënt opleveren, bijvoorbeeld een cilinder die 10 of 20 keer sneller draait dan de bladen.

bovendien, hoe minder mechanische systemen of automatismen er zijn om de bladen te regelen of te oriënteren, hoe kleiner het risico op storingen.

jeff
0 x
ste
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 30/09/09, 00:12
Plaats: hornaing (noord)




par ste » 07/10/09, 14:16

Wat doe je met de lucht die door de linker bladen wordt gepompt?

Het zal onvermijdelijk naar voren terugkeren en je stuwkracht aan de rechterkant schaden.

Verlies geen tijd met dit principe maar gebruik liever de Savonius die in ieder geval meer aan beide kanten werkt


Ik denk niet dat de geroerde lucht een groot probleem is, het zal natuurlijk weerstand geven, maar zal deze weerstand niet minder zijn dan de weerstand van de zeep als het mes terugkeert?


het plaatsen van een vliegwiel zou niet echt dienen om energie op te slaan, maar als het is gemaakt in de vorm van een cilinder die het vrije centrale deel inneemt, en door het sneller te laten draaien dankzij een vermenigvuldiger, profiteer je dus ook van het Magnus-effect. de training moet worden gedaan door een magnetische koppeling om te veel remmen bij het opstarten te voorkomen, bovendien zou het u een grote vermenigvuldigingscoëfficiënt opleveren, bijvoorbeeld een cilinder die 10 of 20 keer sneller draait dan de bladen.


Ik begreep niet alles, maar de voalnt-motor zal alleen dienen om racen tijdens windvlagen te voorkomen en om een ​​meer regelmatige werking te hebben.
0 x
stephane
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 07/10/09, 14:52

ste

Bij de Savionus zijn de bladen gebogen waardoor de lucht op het tegenoverliggende blad drukt, wat bij rechte bladen niet het geval is.
:|
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
ste
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 30/09/09, 00:12
Plaats: hornaing (noord)




par ste » 07/10/09, 15:32

Ik begrijp het principe van de savionus, eigenlijk is er een overlapping van de 2 bladen die tussen 1/3 en 1/6 van de diameter moet zijn (1/6 is volgens mij de beste prestatie).

1/6 overlap, bovendien heel dicht bij het midden, zou qua winst niet buitengewoon moeten zijn: de wind moet aankomen "omdraaien" en het andere blad duwen. Bovendien krijgt het blad heel vaak in de buurt van de as geen wind (het wordt verborgen door het volgende blad) tenzij er maar 2 bladen zijn ....
Ik weet niet zeker of de bijdrage van de overlap buitengewoon is, de "stijging" van het blad dat naar de wind is gericht, moet meer energie absorberen dan deze overlap levert.

maar waarom zou je eigenlijk geen savionus maken, met de bergopwaartse kant naar de beschutte wind gericht? er zou winst zijn van de overlapping (maar ik ben er niet van overtuigd dat het interessant is) en vooral geen verlies door de opkomst van het mes ????
0 x
stephane

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 255-gasten