Wind: het bouwen van een verticale as windturbine van A tot Z

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
bobono
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 355
Inschrijving: 08/09/07, 16:58
Plaats: bretagne
x 1

Windenergie: laten we een windturbine met verticale as bouwen




par bobono » 05/02/09, 19:23

Wat mij het meest doodt, is dat ik geen generator en regelaar kan vinden of kopen die veelzijdig genoeg zijn om op mijn (nog steeds hopelijk) toekomstige windturbine aan te sluiten.
Het is ongeloofelijk ! Er is geen fabrikant van dit soort apparatuur in Frankrijk (in Europa of elders)? Terwijl er genoeg elektriciens, winders, ingenieurs, elektronicatechnici en geld in de war zijn met het herstelplan dat EPR-snelwegen, banken en de Grenelle zal financieren.

Ik verzeker je dat deze generator bestaat.
0 x
bobono
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 355
Inschrijving: 08/09/07, 16:58
Plaats: bretagne
x 1

Windenergie, laten we een windturbine bouwen




par bobono » 05/02/09, 19:47

Beeld .

Het is mogelijk om de spoelen te kopen die zich in het midden bevinden en de rest is vrij eenvoudig mechanisch te vervaardigen.

De twee magneten die voor de spoelen passeren, vereisen niet veel snelheid omdat ze zich op een schijf van 300 mm bevinden.

Twaalf spoelen voor 10 paar magneten om te verwijderen

Plotseling .

Een ander voordeel. De windturbine heeft geen snelheidsversterker om aan te drijven, hierdoor kan hij starten bij lage windsnelheid.

De regelaars die de huidige productie terugwinnen, zijn gemakkelijk commercieel te vinden.
0 x
yanyan26
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 101
Inschrijving: 23/12/06, 16:27
Plaats: Drôme (26)




par yanyan26 » 19/02/09, 17:37

Bonjour à tous

Vandaag behoorlijk wat wind, maar nog niet genoeg voor mijn harp om me zijn eerste watt te geven.
Al zag ik even een spotlight oplichten met een sterkere windvlaag

Kort filmpje hier http://yanyan.26.free.fr/player_189.htm
0 x
http://yanyan.26.free.fr/


De natuur is een evenwicht parfait.Si jij er goed uitzien, zal het aan u openbaren kan zijn geheim.
yanyan26
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 101
Inschrijving: 23/12/06, 16:27
Plaats: Drôme (26)




par yanyan26 » 22/02/09, 13:07

Dag

Na geen reactie van mijn windturbinemultiplier

Het lijkt mij dat niemand geïnteresseerd is in de zelfbouw van windturbines.
De weg is lang om alleen een project tot een goed einde te brengen.
Advies, felicitaties, opmerkingen (niet al te denigrerend) stellen niet veel voor en kosten niets.

Aan de andere kant zorgen ze ervoor dat je wat gemotiveerder bent en niet alleen bent.
Door de niet-antwoorden vraag ik me af of ik regelrecht tegen de muur loop of dat niemand denkt dat ik in mijn project kan slagen.
0 x
http://yanyan.26.free.fr/





De natuur is een evenwicht parfait.Si jij er goed uitzien, zal het aan u openbaren kan zijn geheim.
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2




par netshaman » 22/02/09, 17:33

Ik heb je iets te bieden, en het is aan jou om te zien of het mogelijk is of niet.
Hier dacht ik: als uw windturbine voldoende vermogen heeft, is het dan haalbaar om deze te gebruiken voor productie in directe modus zonder een batterij of een laadregelaar voor aquafuel?
Als het apparaat 1000 W produceert, zou het een lasstation of een hoogspanningsgenerator kunnen voeden om plasma tussen twee elektroden te creëren.
Het gas dat wordt geproduceerd en opgeslagen in cilinders kan worden gebruikt om een ​​Stirling te laten werken om elektriciteit te produceren.
Vind je mijn idee goed of niet in de zin dat de prestaties misschien beter zouden zijn dan het gebruik van batterijen?


:?
0 x
yanyan26
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 101
Inschrijving: 23/12/06, 16:27
Plaats: Drôme (26)




par yanyan26 » 23/02/09, 10:36

@netshaman

Dag

Als ik je vraag goed heb begrepen:
Kortom, je vraagt ​​je af of de windturbine krachtig genoeg zou zijn om plasmawarmte te produceren en deze naar een Stirlingmotor te sturen om stroom te maken

Heb je niet het gevoel dat je je leven ingewikkeld maakt?

Mijn windturbine, die, naar ik me herinner, een prototype is en die nog niet is ontwikkeld, zou ongeveer 2 kW moeten leveren bij 220 V driefasig en zal voornamelijk weerstanden leveren, in mijn geval een cumulus met driefasige weerstand voor vloerverwarming of een cumulus voor ECS
Ik probeer dit type generator te gebruiken, zodat ik geen accu's heb, geen omvormer, geen batterijen die vervangen moeten worden.
Eigenlijk probeer ik het zo simpel mogelijk te maken.
0 x
http://yanyan.26.free.fr/





De natuur is een evenwicht parfait.Si jij er goed uitzien, zal het aan u openbaren kan zijn geheim.
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 23/02/09, 12:58

Hoi Yanyan

Ik heb op uw link geklikt, maar er verschijnt niets in het videoviewervenster.
Geef anders uw project niet op, de ontwikkeling is altijd de langste fase.

A+
0 x
yanyan26
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 101
Inschrijving: 23/12/06, 16:27
Plaats: Drôme (26)




par yanyan26 » 23/02/09, 21:33

Hallo looping

Het is vreemd voor de link, bij mij werkt het heel goed.
Je kunt proberen de video van mijn vermenigvuldiger te bekijken op mijn site onderaan de pagina.

Bedankt voor de aanmoediging :D
A+
0 x
http://yanyan.26.free.fr/





De natuur is een evenwicht parfait.Si jij er goed uitzien, zal het aan u openbaren kan zijn geheim.
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2




par netshaman » 24/02/09, 12:34

Lees goed wat ik schreef!
Ik zei niet dat het warmte moest produceren, maar Bingobrandstof door plasma-elektrolyse wat water !
0 x
yanyan26
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 101
Inschrijving: 23/12/06, 16:27
Plaats: Drôme (26)




par yanyan26 » 25/02/09, 09:49

@netshaman

Je schrijft:

Het gas dat wordt geproduceerd en opgeslagen in cilinders kan worden gebruikt om een ​​Stirling te laten werken om elektriciteit te produceren.

Ik denk dat je in plaats van Stirling had moeten schrijven: generator

Ik heb het ook niet over het opslaan van je gas in cilinders, waarvoor ook energie nodig is om het te comprimeren, en het gevaar dat je daarbij loopt

Je moet proberen de zaken zo eenvoudig mogelijk te houden en geen energie te besteden aan opslag.

Als je elektriciteit wilt opslaan, zijn batterijen het beste geschikt

A+
0 x
http://yanyan.26.free.fr/





De natuur is een evenwicht parfait.Si jij er goed uitzien, zal het aan u openbaren kan zijn geheim.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 139-gasten