Waterstof voor verbrandingsmotoren 0% Co2

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
waterstof motor
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 14/01/08, 19:32

Waterstof voor verbrandingsmotoren 0% Co2




par waterstof motor » 14/01/08, 19:47

Bovendien bent u ter informatie vergeten in de lijst met middelen om de brandstof te produceren voor onze toekomstige voertuigen uitgerust met verbrandingsmotoren, reactoren van de vierde generatie zoals de VHTR. Het is een thermische neutronenreactor, gekoeld met helium op 1°C, waarvan Frankrijk de “leider” is. De brandstof zal de vorm hebben van SiC- of ZrC-pellets. Het zal vooral bedoeld zijn voor de productie van waterstof, een Co000-vrije energievector.
0 x
mars66
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 31/03/08, 12:03

Informatieverzoek




par mars66 » 03/04/08, 09:43

Hallo, ik heb zojuist uw informatie gelezen die mij interesseert. Kunt u alstublieft het onderwerp gaan bekijken dat ik gisteren heb gelanceerd en mij uw mening geven.
Onderwerpnaam: vaart een boot op waterstof? waarom niet
Alvast bedankt
Krijgshaftig
0 x
Geef, uitwisseling, delen, zijn de enige woorden die tevoren.
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11

Re: Waterstof voor verbrandingsmotoren 0% Co2




par jonule » 03/04/08, 10:15

motorahydrogene schreef:Bovendien bent u ter informatie vergeten in de lijst met middelen om de brandstof te produceren voor onze toekomstige voertuigen uitgerust met verbrandingsmotoren, reactoren van de vierde generatie zoals de VHTR. Het is een thermische neutronenreactor, gekoeld met helium op 1°C, waarvan Frankrijk de “leider” is. De brandstof zal de vorm hebben van SiC- of ZrC-pellets. Het zal vooral bedoeld zijn voor de productie van waterstof, een Co000-vrije energievector.


eh hoewel kwak? :?

wat is VHTR?
Ah! reclame voor areva! Ik dacht ook : Mrgreen:

Dus dat is het, we zijn eindelijk bij de zogenaamd schone reactor?

van elektrische H2-productie?
en wat is de nieuwe kunstmatige brandstof, SiC ZrC? Waar kunnen we het vinden? bij Auchan?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 03/04/08, 12:07

Ter informatie, zonder reclame: ik zag gisteren dat er een H2-tank werd geïnstalleerd aan het Total-station in Drogenbos aan de snelweg Brussel-Parijs.
(Drogenbos ligt heel dichtbij Brussel)
Een jaar geleden zag ik al de aankondiging van een openbaar onderzoek voor de stations Nivelles Nord op dezelfde snelweg.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16171
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261




par Remundo » 03/04/08, 12:46

Hallo iedereen,

Dit is de Very High Temperature Reactor (VHTR), oftewel zeer hoge temperatuur reactor.

Wees voorzichtig met SiC- of ZrC-pellets... Dit is niet de brandstof, maar alleen het omhulsel van het splijtbare materiaal dat vooral gemaakt zal zijn van zware en splijtbare metalen zoals uranium.

Met al deze technologieën worden we nog steeds geconfronteerd met het probleem van radioactief afval. CO2-niveau, het is schoon, maar voor de rest...

VHTR vereist de ontwikkeling van talrijke “vuurvaste” materialen.
Voor CEA-fans:
http://www.gedeon.prd.fr/ATELIERS/Ateli ... BILLOT.pdf
Een geëxtraheerd beeld.
Beeld

Ik denk dat het beter zou zijn om ons te wenden tot thermodynamische zonne-energie... daarmee kunnen we alles doen. Klik op PHRSD voor de nieuwsgierigen.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16171
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261




par Remundo » 03/04/08, 12:50

Je kunt de bescheiden sluier over de kern zien, eenvoudigweg "een warmtegenerator" genoemd. De enveloppen zijn echter rijkelijk voorzien van onderschriften... Puur toeval... :frons:

Nou, eens kijken... de kern werkt waarschijnlijk met geconcentreerd rozenwater... Vanuit dit oogpunt ben ik het volledig eens met de waarschuwingen van Jonule.
0 x
Beeld
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 03/04/08, 13:56

Remundo schreef:Met al deze technologieën worden we nog steeds geconfronteerd met het probleem van radioactief afval. CO2-niveau, het is schoon, maar voor de rest...


we moeten niet ALLEEN CO2 zien, de nucleaire industrie produceert vele andere, veel schadelijkere broeikasgassen (BKG's) tijdens de winning van erts, de omzetting ervan in brandstof (productie van verarmd uranium, wapens), het transport (van de ontmanteling) enz. ..
het atoom is niet goedkoop en ook niet goed voor het milieu (CO2):
http://www.amisdelaterre.org/Le-nucleaire-n-est-ni-bon-marche.html

stop de propaganda, doe de oogkleppen af 8)

"Vandaag wordt 15000% van de mondiale elektriciteitsproductie (16 TWh) geleverd door de nucleaire sector, 18% door waterkracht, 38% door steenkool, 8% door olie en 18% door gas. De voorspelling voor 2010 is 21000 TWh (+40 TWh). %), een scherpe stijging door de snelle ontwikkeling van landen als China en India."
http://comm.energie.lesverts.fr/article.php3?id_article=12

het verwarmen van de atomen om waterdamp te maken die een turbine zal laten draaien pfff... echt belachelijk, dat alles om elektriciteit te maken waardoor elektrische broodroosters uiteindelijk warmte zullen produceren.. ..

in het slechtste geval zou warmtekrachtkoppeling de prestaties verbeteren... stond daar geen bericht over?-)

dus het bedenken van een nieuw voorwendsel voor de productie van H2, een nieuwe brandstof voor auto's, zou dit al moeten bewijzen, en vooral gebruikers ervan moeten overtuigen dat ze met hun kinderen op echte bommen gaan zitten Beeld

terwijl Meyer het continu en zonder opslag produceerde : Roll:
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11

Re: Waterstof voor verbrandingsmotoren 0% Co2




par jonule » 03/04/08, 15:02

motorahydrogene schreef: Het is een thermische neutronenreactor, gekoeld met helium tot 1°C.


en het geproduceerde helium genereert ook geen CO2?

uiteindelijk vragen we ons af wie deze beroemde CO2 produceert..... degenen die dit voorwendsel gebruiken, zien niet eens dat het de boom is die het bos verbergt...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : n.Chr. 44, gegyx, sicetaitsimple en 240 gasten