Verschillen tussen elektrische verwarming en andere (prijs)

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 01/09/15, 13:34

chatelot16 schreef:

Ik heb een goede oplossing, maar ik ken geen programmeerbare thermostaat die het gemakkelijk doet:

we definiëren een tijd waarop de verwarming wordt afgesneden, en een tijd dat de temperatuur weer goed moet worden, en een temperatuurstijging: de verwarming gaat niet weer aan op het moment dat we geprogrammeerd hebben, maar de thermostaat volgt een helling die is gericht op de tijd die u hebt geprogrammeerd: hoe lager de temperatuur, hoe meer de verwarming vroeg begint en het doel altijd wordt bereikt


maar als het bestaat. bij Deltadore bijvoorbeeld.
een thermostaat / programmeur met externe sonde en variabele anticipatie van de temperatuurstijging.
het past zich zelfs automatisch aan bij het zelf leren van de traagheid van het systeem.
kijk hier in het "excellence" -bereik.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 01/09/15, 15:29

dank je ... er is tenminste iets

https://www.google.fr/search?q=Tybox+32 ... 7&tbm=shop

je moet meer dan 150 euro steken en ik ben op mijn hoede, het zal net als andere soortgelijke gadgets zijn die nooit precies doen wat ik wil en die niet kunnen worden gewijzigd

Ik geef de voorkeur aan een echte rapsbery pi-type computer en allerlei interfaces om te doen wat ik wil ... het kan niet alleen de verwarming en de vmc regelen, maar het registreert alles in detail om de ontwikkeling te helpen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 01/09/15, 16:49

Denk aan de Boeotiërs, die er niet uit kunnen komen en die met een aardbei in de kool zitten ...

Het is goed dat het voor hen bestaat ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 01/09/15, 17:06

Het zijn precies de Beotiens die ik denk: ze zijn verdwaald voor elektronische dingen zoals de Delta Gold

met goede software voor rapsbery: groot scherm op televisie ... met internet gemakkelijke hulp op afstand in geval van problemen

Ik weet wie verwarming heeft met een moderne thermostaat: hij liet de installateur het in bedrijf stellen en het raakt nooit iets aan ... erg verdrietig ... en ik kan er niets voor doen omdat het te lang om te begrijpen hoe het werkt, zou ik daar een aantal dagen moeten blijven

het voordeel van een echte computer is de mogelijkheid om alles tot in detail vast te leggen en op afstand scherp te stellen
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 01/09/15, 22:57

het is zoals je het voelt, maar het is integendeel heel gemakkelijk te regelen: je kondigt aan hoe laat je je comforttemperatuur wilt en het anticipeert volgens de externe sonde.
het meet automatisch de tijd om de gewenste temperatuur te verkrijgen en de anticipatie te wijzigen.
maar sommigen zullen natuurlijk de voorkeur geven aan 'handgemaakt'
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 670
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272




par SixK » 02/09/15, 01:39

Persoonlijk vind ik het jammer dat we de verwarmingsregelaars niet via een simpele USB-poort kunnen programmeren.

Om de mijne te programmeren, moest ik eerst een excel-verwarmingsschema maken en vervolgens de verwarming plannen om 15 minuten / 15 minuten te starten voor alle dagen van de week!

Eenmaal geprogrammeerd, is dit niet het soort dingen dat u elke 3 dagen wilt veranderen!

Bovendien zijn zaken als Delta Dore niet compatibel met domotica-boxen. En de delta dore domotica-boxen zijn niet compatibel met Velux shutters ...
In Frankrijk hebben we alles begrepen, we beschermen communicatieprotocollen ten koste van alles in plaats van ze openbaar te maken.

SixK
0 x
Optimisten uitgevonden vliegtuigen, parachutes pessimistisch. George Bernard Shaw.
Dacht persoonlijk, ik beter begrijpen waarom de grote bazen uitvinder van de gouden handdruk.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 02/09/15, 09:16

het is waar dat een eenvoudige usb-aansluiting op de thermostaat die het mogelijk maakt om een ​​op pc gemaakte programmering te laden minimaal zou zijn

op alle thermostaten die ik heb gezien, als iemand de knoppen aanraakt, moet je er heel lang over doen om het terug te zetten zoals je wilde ... het is onhandelbaar

het is zeker mogelijk om ze te blokkeren, maar eenmaal geblokkeerd kunnen we niet meer de kleinste wijziging aanbrengen: we weten niet eens meer hoe we de verwarming moeten uitschakelen als we de ramen moeten openen ...

als je het hebt over het programmeren van de temperatuur om het 1/4 uur, kan het zijn dat de temperatuur stijgt om op de geplande tijd op de juiste temperatuur te komen ... het is een archaïsch middel .. een goed systeem zou deze helling zelfstandig moeten kunnen berekenen: dit doet de gouden delta vanuit de vorige schakel: het probleem is dat hij maar één kamer beheert ... 150 euro voor elke kamer lijkt mij verpest

Ik ben op zoek naar een verbindingsmiddel tussen een kleine computer-rapsberie-pi en een thermometer en een andere sensor die daar is geplaatst en relais die elke radiator regelen

er zijn momenteel een groot aantal jammerlijk onverenigbare bussen voor huisautomatisering ... als ik dit soort apparatuur wil maken, heb ik geen andere oplossing dan mijn eigen bus te maken ... nog een
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 02/09/15, 15:21

Ja, maar "Frankrijk" heeft een goede rug in de zaak! Dit zijn geglobaliseerde samenlevingen ... Normen zijn al heel lang Europa.

En er moet worden opgemerkt dat Europa, op het terrein, "relatief" efficiënt is. Het is er bijvoorbeeld in geslaagd om de "mini-USB" op te leggen als de enige poort voor laptopladers ... Op andere markten is het nog steeds een puinhoop ... Zeer eenvoudige maatregel, die ik begin te zien effect thuis, waar we na elke oplader zijn gestopt met rennen!

Om vandaag te wegen op wereldwijde normen, moeten we ten minste een half miljard potentiële klanten "wegen" ...
0 x
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 670
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272




par SixK » 02/09/15, 18:48

chatelot16 schreef:als je het hebt over het programmeren van de temperatuur om het 1/4 uur, kan het zijn dat de temperatuur stijgt om op de geplande tijd op de juiste temperatuur te komen ... het is een archaïsch middel .. een goed systeem zou deze helling zelfstandig moeten kunnen berekenen: dit doet de gouden delta vanuit de vorige schakel: het probleem is dat hij maar één kamer beheert ... 150 euro voor elke kamer lijkt mij verpest

In feite is het slechts een doos die de activering van de verwarming regelt via stuurdraad, Comfort-modus / Normale modus.
Dan is het de verwarmingstemperatuursensor die bepaalt of hij moet verwarmen of niet.
Met het systeem kunt u iets meer opwarmen voordat u opstaat (bij voorkeur geactiveerd tijdens de daluren) en 's avonds voor aankomst.

chatelot16 schreef:Ik ben op zoek naar een verbindingsmiddel tussen een kleine computer-rapsberie-pi en een thermometer en een andere sensor die daar is geplaatst en relais die elke radiator regelen

er zijn momenteel een groot aantal jammerlijk onverenigbare bussen voor huisautomatisering ... als ik dit soort apparatuur wil maken, heb ik geen andere oplossing dan mijn eigen bus te maken ... nog een

Persoonlijk zoek ik liever naar een arduino / Raspberry PI-mix.
Arduino voor alles wat sonde is.
Framboos voor het verzamelen van informatie.

Daarna kunt u ofwel kabels doorgeven en beheert u alles via de draad. (dit is waarschijnlijk de goedkoopste oplossing)
Ofwel beheer je in RF433 op korte afstand, RF868 waarschijnlijk belangrijker bereik, Bluetooth op korte afstand, Wifi, Zigbee (kan behoorlijk duur zijn)

Persoonlijk heb ik mezelf een verbonden weerstation gemaakt, ik zou al mijn werk op een dag op GitHub moeten publiceren of ik zou gemotiveerd zijn.
Ik kan informatie ophalen van een Optio-sonde in RF433 (low-end weerstation externe module).
Maar het bereik is ongeveer 5 m ...

SixK
0 x
Optimisten uitgevonden vliegtuigen, parachutes pessimistisch. George Bernard Shaw.

Dacht persoonlijk, ik beter begrijpen waarom de grote bazen uitvinder van de gouden handdruk.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 02/09/15, 21:29

de pilootdraad is erg verdrietig ... het regelt alleen de thermostaat van de radiator tussen een normale temperatuur en een verlaagde temperatuur

wat ik wil zijn nauwkeurige temperatuursensoren voor binnen en buiten en een thermostaat die berekent wat ervoor nodig is

voor mijn huis heb ik niets nodig ik doe wat ik wil met de middelen aan boord ... waar ik naar op zoek ben, is het maken en plaatsen van mensen die een automatisch systeem nodig hebben

arduino is om te sleutelen ... om het een microcontroller te maken zonder de beperkingen van arduino op te sluiten

rest om het juiste communicatiemiddel te vinden tussen de microcontroller die zal dienen als sensor of actuator en de rapsberie die zal commanderen

zelfs bedraad draad voor draad is het niet eenvoudig: de logische signalen zijn kwetsbaar, het brandt uit door de overspanningen die overal zijn I2C- of SPI-bussen zijn niet gemaakt voor lange afstanden

een PLC-systeem biedt het voordeel dat het door bestaande 220V-kabels gaat en vermijdt het dragen van fragiele logische signalen

aandacht voor het woord CPL, oorspronkelijk betekent het draaggolfstroom online, frequentie ongeveer 100 kHz, dus lage snelheid ... nu betekent CPL ethernetlinkbox met hoge snelheid met meerdere draaggolven tussen 1 MHz en 30 MHz

deze snelle CPL voor computergebruik mag ons niet doen vergeten dat de eenvoudige CPL met lage snelheid nog steeds bestaat
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 321-gasten