Verschillen tussen elektrische verwarming en andere (prijs)

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
matt988
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 20/07/10, 13:18




par matt988 » 15/03/14, 17:57

Did67 als ik je uitleg goed begrijp.

Als ik geïsoleerd word zoals aanbevolen door de RT2012-norm, verbruik ik dan slechts 2700 kwh op mijn meter en 2700 kwh op mijn factuur?

Dank u voor uw antwoord
0 x
matt988
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 20/07/10, 13:18




par matt988 » 16/03/14, 01:49

matt988 schrijft:Did67 als ik je uitleg goed begrijp.

Als ik geïsoleerd word zoals aanbevolen door de RT2012-norm, verbruik ik dan slechts 2700 kwh op mijn meter en 2700 kwh op mijn factuur?

Of het betekent dat ik maximaal 2700 kwh mag verbruiken voor verwarming

Dank u voor uw antwoord
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 29/08/15, 13:53

Beeld

bron: http://www.bioenergie-promotion.fr/4179 ... e-en-2015/


Beeld

Gemiddeld varieert de prijs van hout, alle soorten samen, tussen 0.03 en 0.06 € per kilowattuur. Dit maakt het de goedkoopste verwarmingsbron op de markt.


(bron) http://www.quelleenergie.fr/magazine/ch ... ois-24033/

Het is duidelijk dat we houtblokken als open vuur moeten beschouwen.
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 29/08/15, 16:56

Het ontbreekt een grafiek voor omkeerbare airconditioning die toch interessant is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 29/08/15, 17:44

Bonjour à tous,

Ter info: onze minister van Ecologie, Duurzame Ontwikkeling en Energie wil de elektrische verwarming (oud) verminderen.

http://www.lesechos.fr/industrie-servic ... 147684.php

http://www.lemoniteur.fr/article/rempla ... t-29610354

(typ een zoekopdracht in uw zoekmachine om alle artikelen van de afgelopen dagen te publiceren).

Ik weet niet of ik het mis heb, maar een oude of recente elektrische radiator, a priori, heeft dezelfde prestatie omdat het principe hetzelfde blijft (Joule-effect), ongeacht het principe (convector, radiaal, oliebad, keramiek, enz.).

Dit zijn de materialen die warmte opslaan en de kwaliteit van de thermostaat speelt in op het rendement van de elektrische kachel? ...
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 29/08/15, 18:08

Ik zag het ook op tv gaan ... het is absurd ... een elektrische radiator zo oud als je wilt heeft dezelfde prestaties als een nieuwe

er is alleen de precisie van de thermostaat die kan worden gebruikt ... en een oude mechanische thermostaat kan net zo goed werken als een nieuwe elektronische, en erger nog, veel recente elektronische thermostaten zijn te snel kapot ... die vereist het veranderen van de hele radiator

dit idee om de vervanging van elektrische radiatoren te bevorderen, zal gunstig zijn voor de oplichters die elektrische radiatoren verkopen tegen astronomische prijzen die niet veel meer opleveren dan de oude ... ze zullen simpelweg zeggen dat de negen beter zijn omdat de staat adviseert om niet te niet oud blijven

het is sabotage van ecologie!

bij veel mensen die helaas niets beters hebben dan elektriciteit om te verwarmen, wat nuttig zou zijn, het is een goede programmeerbare elektronische thermostaat ... helaas zijn al degenen die ik ken onbegrijpelijk voor gemiddelde gebruikers
0 x
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 669
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272




par SixK » 30/08/15, 00:31

In absolute termen denk ik dat u gelijk heeft, alle elektrische radiatoren hebben min of meer hetzelfde rendement, maar in feite wordt niet alleen het rendement in aanmerking genomen bij verwarming.

Het belangrijkste is de manier waarop de warmte wordt teruggegeven, omdat het het gevoel beïnvloedt en dit direct de manier van verwarmen beïnvloedt en bij uitbreiding op de rekening.

Een kamerthermostaat is goed, effectief voor besparingen.
In mijn geval heb ik een programmeur opgezet die het mogelijk maakt om de verwarming te beperken tijdens afwezigheid van huis.

Investeren in verwarming is natuurlijk een slechte investering, het is interessanter om te investeren in isolatie.

Door te proberen de isolatie van mijn huis te verbeteren, ging ik van 1400 euro verwarming geschat door EDF naar 1000 euro.

Uitgevoerde werkzaamheden, herisolatie van de zolder en beperking van zoveel mogelijk parasitaire luchtinlaten (luchtstromen door stopcontacten, lambrisering, structurele balken, etc.)

Dit jaar (jacht op luchtlekken) heeft EDF me 44 Euro terugbetaald vergeleken met vorig jaar (herisolatie van de zolder).
OK, het klimaat heeft me waarschijnlijk geholpen.

SixK
0 x
Optimisten uitgevonden vliegtuigen, parachutes pessimistisch. George Bernard Shaw.
Dacht persoonlijk, ik beter begrijpen waarom de grote bazen uitvinder van de gouden handdruk.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 30/08/15, 09:18

als de isolatie slecht is, scheelt het snijden van de verwarming wanneer u deze niet nodig heeft: het probleem is wanneer u de verwarming weer moet inschakelen als de temperatuur te laag is gedaald, is de stijgtijd tot de temperatuur van de thermostaat lang ...

Ik heb een goede oplossing, maar ik ken geen programmeerbare thermostaat die het gemakkelijk doet:

we definiëren een tijd waarop de verwarming wordt afgesneden, en een tijd dat de temperatuur weer goed moet worden, en een temperatuurstijging: de verwarming gaat niet weer aan op het moment dat we geprogrammeerd hebben, maar de thermostaat volgt een helling die is gericht op de ingestelde tijd: hoe lager de temperatuur, hoe meer de verwarming vroeg begint en het doel altijd wordt bereikt

bij een gewone programmeur moet je van tevoren een tijd kiezen die afhangt van de buitentemperatuur, en deze indien nodig wijzigen: het is te ingewikkeld en niemand doet het

om een ​​programmeerbare thermostaat beter te gebruiken, zou het nodig zijn om er een andere nuttige functie aan toe te voegen: bijvoorbeeld om als wekker te dienen: men gaat naar bed en het schakelt de verwarming uit, en laat de temperatuur op het uur goed zijn of het zal de wekker laten klinken: wanneer we veranderen de alarmtijd van de verwarming

een andere manier om te besparen: infrarood-stralingsverwarming: ik gebruik het in niet-geïsoleerde ruimtes: het kan een bepaald comfort geven, zelfs als de omgevingstemperatuur op 10 ° blijft
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660




par Exnihiloest » 01/09/15, 11:47

chatelot16 schreef:als de isolatie slecht is, scheelt het snijden van de verwarming wanneer u deze niet nodig heeft: het probleem is wanneer u de verwarming weer moet inschakelen als de temperatuur te laag is gedaald, is de stijgtijd tot de temperatuur van de thermostaat lang ...

Dezelfde observatie voor mij, en zelfs als de isolatie gemiddeld is.

Ik heb een goede oplossing, maar ik ken geen programmeerbare thermostaat die het gemakkelijk doet ...
...

Dezelfde observatie ook. Zelfs als u geen temperatuurverandering programmeert, kunnen de voorschriften zich niet goed aanpassen aan weersveranderingen (zon op de erkers, regen, wind), in ieder geval voor een enkel huis, type accommodatie dat is er bijzonder gevoelig voor. Regulatie is een zeer complex probleem van wiskundig en fysiek automatisme, met het risico van onstabiele oscillaties. In de praktijk zijn de systemen vreselijk grof. Met geprogrammeerde temperatuurveranderingen (bovendien is het een complicatie van het leven, omdat er weekends, vakanties, vakanties ... zijn), wordt het de kwadraat van de cirkel. Ik gaf op.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 01/09/15, 12:32

Ik heb net een vriend ontmoet in een doe-het-zelfzaak op de radiatorafdeling ... die op zoek was naar een wonderradiator die zuiniger is dan de andere ... wat een teleurstelling toen ik hem vertelde dat er geen wonder was dan het enige manier om minder uit te geven was om de temperatuur te verlagen ... en dat de juiste manier een elektronische thermostaat zou zijn, maar dat ik niet weet welke gemakkelijk te gebruiken is

door de discussie ontdekte ik ook een ander probleem: er wordt af en toe een grote kamer gebruikt, dus het zou logisch zijn om het alleen te verwarmen als het nuttig is, maar hij wil het constant verwarmen omdat het anders nat is: het heeft geen vergeet niet om de deur te sluiten zodat deze geen vocht uit warme kamers trekt als het koud is

conclusie, als u de kamers op verschillende temperaturen wilt verwarmen, moet u ook de ventilatie regelen: verander de ventilatierichtingen volgens de temperaturen: injecteer de nieuwe in de koude kamers en zuig de gebruikte lucht in de warme kamers

de klassieke vmc berekend in het geval dat men allemaal tegelijkertijd verwarmt, schadelijk wordt als men de temperatuur van een bepaalde kamer vrijwillig laat verlagen

het zou nodig zijn om iets te bedenken dat geen eenvoudige thermostaat is, maar een echt instrument voor het meten van alle parameters: temperatuur, vochtigheid, vermogen dat wordt verbruikt door de radiator, ventilatie, stroming, opening en sluiting van de deuren

het is een echt meetsysteem dat alles registreert waarmee we de juiste oplossingen kunnen vinden

het is niet beperkt tot elektrische verwarming: wat de verwarming ook betekent, we besparen geld door de temperatuur te laten dalen waar dat mogelijk is
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 241-gasten