Verschillen tussen elektrische verwarming en andere (prijs)

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Pascalou
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 23/01/14, 10:08
Plaats: Magdeburg, Duitsland




par Pascalou » 05/03/14, 21:00

Bonjour!
Het is waar dat je niet te veel op de merken moet letten, maar neem niet de goedkoopste (vaak de onzin...). U moet een product vinden dat goed past bij het huis, de isolatie en, indien mogelijk, de esthetiek.

Ik adviseer altijd vloerverwarming in de woonkamers (keuken + woonkamer) en radiatoren in de overige kamers. Het is het meest energiezuinig (vloerverwarming verbruikt veel minder dan radiatoren voor hetzelfde comfort). Bovendien kunnen slaapkamerradiatoren gesloten of bijna gesloten blijven en worden ze zelden gebruikt. In de woonkamers blijft het constant warm dankzij de grote traagheid van de verwarmde vloer.

Voor het soort energie ben ik het met Chatelot eens: de elektriciteitsopbrengst is altijd 100%. Hout zit tussen de 50 en 80% bij een goede verbranding en moderne apparatuur. Gas is 90%. Stookolie is 90% bij een nieuwe ketel, 70% bij een oude ketel.
0 x
De energie is onbeperkt, het is geen probleem, de man is het probleem!
https://www.econologie.com/fichiers/partag ... xfBlcC.doc
matt988
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 20/07/10, 13:18




par matt988 » 06/03/14, 18:00

Het is moeilijk om op een toename van de elektriciteitsproductie te rekenen omdat sommigen spreken van 5% en anderen van 10%. Het is lastig om een ​​numerieke simulatie te maken.
De andere energieën zullen ook toenemen, maar het is ook moeilijk om op de waarde van de toename te rekenen
Wat is uw mening over dit onderwerp?

Wat betreft hout- en elektrische ketels: leveren deze gedurende hun hele levensduur dezelfde prestaties?

Dank u voor uw hulp
0 x
Avatar de l'utilisateur
Pascalou
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 23/01/14, 10:08
Plaats: Magdeburg, Duitsland




par Pascalou » 06/03/14, 21:00

De elektrische boiler heeft altijd 100% rendement, oud of niet. De houtketel heeft onderhoud nodig, voornamelijk vegen en het verwijderen van de as. Als je goede uitrusting hebt en er goed voor zorgt, veroudert hij heel goed! Het voordeel van elektrisch is de afwezigheid van opslag, prestaties en het ontbreken van enig onderhoud. Hout is goedkoper, groener, maar vergt veel tijd (bijvullen, asbak, onderhoud...) en ruimte voor het hout.
Ik vind de combinatie van die twee behoorlijk aantrekkelijk: een goed haar heeft een rendement van 80% in de woonkamer, die in de winter één keer per dag wordt verlicht. Elektriciteit met een warmtepomp. Dubbele energie is altijd een hele goede keuze! Als het een niet lukt, is het ander er!
0 x
De energie is onbeperkt, het is geen probleem, de man is het probleem!

https://www.econologie.com/fichiers/partag ... xfBlcC.doc
eric999
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 09/02/14, 19:32




par eric999 » 07/03/14, 21:32

Huis van 110m² op de grond + mezzanine dus totaal 140m²

De isolatie heeft een coëfficiënt van R=10 op het plafond van de mezzanine (20*20 gekruist) en een coëfficiënt van 7 op het plafond van de slaapkamers (30 cm jetrock-steenwol)

Op de grond 80 mm TMS met een coeff R=3.7

Aan de muur, 160 mm isover met een coëfficiënt van 5 + bakstenen muur

Er is een studie gemaakt en mij wordt geadviseerd een vermogen van 7500 Kw te installeren

Hoogte: 840 meter in de Haute Loire
Basisbuitentemperatuur: -14°C
Permeabiliteit: 1.3


Op welk verbruik moet ik volgens u rekenen? omdat ik niet weet of 7500 kWh een coherente waarde is om mijn afschrijvingstabel te maken

Ik weet niet hoe ik moet berekenen

dank u
0 x
Avatar de l'utilisateur
Pascalou
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 23/01/14, 10:08
Plaats: Magdeburg, Duitsland




par Pascalou » 08/03/14, 07:25

U moet begrijpen dat deze 7500 W een maximaal vermogen hebben dat nodig is voor zeer koud weer! Uw huis is redelijk goed geïsoleerd.
Om een ​​idee te krijgen van uw verbruik, moet u zoeken naar gevallen die min of meer op die van u lijken (buurman, lokale vrienden, enz.), Maar u zult slechts een idee hebben, het hangt van zoveel parameters af dat het erg moeilijk is om schat uw jaarverbruik nauwkeurig in. (Verwarmingstemperatuur, verwarmingstijd per dag, duur van de winter, isolatie, thermische vijvers, enz.).
Als u probeert te berekenen, verspilt u uw tijd, omdat maar weinig mensen het goed doen!
Pence, hoewel het zeer merkbaar is om twee verschillende energieën voor verwarming te hebben! Als de ene energie te duur wordt, kun je de andere meer gebruiken.
0 x
De energie is onbeperkt, het is geen probleem, de man is het probleem!

https://www.econologie.com/fichiers/partag ... xfBlcC.doc
matt988
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 20/07/10, 13:18




par matt988 » 08/03/14, 19:04

Hallo,

Ik begrijp dat het moeilijk is om mijn verbruik precies in te schatten, maar ik wil gewoon een idee hebben.

Is het meer rond de 7500 kW, eerder 10000 kW of 16000 kW.

Het probleem is dat er in de buurt van waar ik woon alleen maar oude, slecht geïsoleerde huizen staan.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Pascalou
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 23/01/14, 10:08
Plaats: Magdeburg, Duitsland




par Pascalou » 08/03/14, 20:38

Nou, voor alleen verwarming zou ik zeggen minimaal 10000 en maximaal 20000 kWh/jaar. Als je ook warm water hebt, zijn er ongeveer 20000 nodig, maar het is een orde van grootte!
0 x
De energie is onbeperkt, het is geen probleem, de man is het probleem!

https://www.econologie.com/fichiers/partag ... xfBlcC.doc
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 10/03/14, 14:22

Aandacht ! Begin met het duidelijk maken van twee dingen:

a) de Puissance geïnstalleerd; wordt gemeten in kW (of W), zonder "uur"; u moet "een bepaalde hoeveelheid stroom" installeren om de grootste te verwachten kou het hoofd te bieden. Het is een ding. Dit wordt berekend op basis van de oppervlakken van de muren die in contact staan ​​met de buitenwereld en op basis van hun isolatie.

Dit zegt niets over je gemiddelde verbruik!!

b) energie gemiddeld per jaar verbruikt (stookseizoen); het is een energie die wordt geteld in kWh (avec "tijd" dus). Het zal afhangen van elke winter, dus het weer.

Uw verwarming met een geïnstalleerd vermogen van 7 W (dit verandert niet als het elektrische radiatoren zijn; het is het apparaat dat "zo is") verbruikt gedurende één uur 500 Wh = 7 kWh als het werkt doorlopend gedurende een uur.

Wat hij heel zelden zal doen, als het heel erg koud is. De rest van de tijd gaat het aan/uit, enz...

Het zal dus verbruiken:

- 0 kWh in de zomer
- bijvoorbeeld 0,5 kWh als het heel mild is (werkt een paar minuten)
- bijv. 2 kWh als het een beetje koud is (deze draait 3 van de 10 minuten)
- bijvoorbeeld 5 kWh als het erg koud is (hij werkt 7 van de 10 minuten)
- bijv. 7,5 kWh voor de koudste verwachte temperatuur (bijv. - 20°) (deze werkt 10 van de 10 minuten)

Daarom mogen de verbruikte kWh en de geïnstalleerde kW niet met elkaar worden verward. Anders kunnen we niet met elkaar overweg.

c) U kunt uw verbruik aftrekken van de “thermische classificatie van uw woning”; als het aan de standaard voldoet en correct gebouwd is, zal het ongeveer 50 kWHep/M²/jaar zijn. Het is de wet. Dus voor 140 m² levert dat 7 kWh (met "uur") per jaar op.

d) en ik kom terug op het uitgangspunt: als je deze norm respecteert, mag je niet meer dan 7 kWh aanprimaire energie per jaar.

Dat is wat de wet zegt.

Om 1 kWh elektriciteit te produceren heb je dus, net als in Frankrijk, gemiddeld 2,58 kWh primaire energie nodig, dus bij aanvang van de energie heb je slechts "recht" op 7 kWh/000 d elektriciteit naar je meter om je te verwarmen.

[chatelot heeft gelijk, het hangt heel sterk af van de herkomst van de elektriciteit; maar we besloten het gemiddelde voor iedereen te nemen, waarbij de elektronen in alle richtingen circuleerden!]

Of als u “achteruit berekent”, door daadwerkelijk 2 kWh (700 / 7) op de elektriciteitsmeter te verbruiken, heeft uw huis de 000 kWh “primaire energie” verbruikt waar u volgens de wet gelijk in heeft!

Maar je hebt ‘recht’ op 7 kWh hout, brandstof of gas (er wordt 000 kWh verbruikt = 1 kWh primaire energie; wij zijn van mening dat er door het thuis verbranden ervan geen energie verloren gaat; terwijl wanneer je 1 kWh verbruikt elektriciteit, de centrale stoot 1 kWh in de lucht = de grote pluim van "rook" - het is waterdamp - boven de kerncentrale; deze zwier, wij schrijven het aan jou toe, in je "warmtebalans").

Het is een beetje moeilijk te begrijpen [hoewel je er met een beetje moeite wel komt...]. Dat vind ik logisch.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Pascalou
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 23/01/14, 10:08
Plaats: Magdeburg, Duitsland




par Pascalou » 11/03/14, 22:04

Geweldige beschrijving! Aan de andere kant, als je 1 kW nuttig hout hebt, moet je ongeveer 1.35 kW reëel of 75% rendement leveren, omdat de verliezen groot zijn tussen wat door de schoorsteen gaat en de verbranding die nooit volledig is. Gas is ook 90% efficiënt, nooit 100, daar moet rekening mee gehouden worden.
0 x
De energie is onbeperkt, het is geen probleem, de man is het probleem!

https://www.econologie.com/fichiers/partag ... xfBlcC.doc
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 12/03/14, 09:50

Ik heb het verbruik van mijn omkeerbare airconditioning geregistreerd van 13 december tot 12 maart voor een kamer van 45 m² die werkt van 2 uur tot 7 uur. Gemiddelde isolatie: 23 kWh/351 dagen of 89 kWh per dag, d.w.z. 3.94 euro elektriciteit plus 50 kubieke meter wilgenhout vanuit de tuin.
Bijzonder milde wintertemperatuur 21° Ik ben in het zuidoosten.
Ter vergelijking met voorgaande jaren toen ik ongeveer 6 kuub eiken en 2 kuub wilgen consumeerde, maar de winter kouder was.
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 227-gasten