Prijsvergelijking gasflessen en stadsgas

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Aardgas in fles




par chatelot16 » 19/12/13, 21:45

fabio.gel schreef:Is er aardgas in flessen?


ja, vloeibare lucht verkoopt het voor chemisch gebruik waar geen aardgasnet is, maar het is te duur om als brandstof te dienen: methaan wordt niet vloeibaar bij kamertemperatuur: het wordt gecomprimeerd tot 200 bar als zuurstof: de flessen zijn daarom zwaar en duur

olie: verwaarloosbaar tankgewicht in vergelijking met het aanwezige oliegewicht

LPG-butaanpropaan: flesgewicht gelijk aan brandstofgewicht: een fles van 13 kg butaan levert 13 kg schroot op: het aandeel is constant ongeacht de grootte van de tank

methaan gecomprimeerd tot 200 bar: schrootgewicht 10 maal het gasgewicht

de enige manier om het gewicht van de fles te verminderen, is door materialen te gebruiken met een betere gewichtsverhouding dan staal: koolstofvezel, maar nog duurder
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636




par Macro » 16/04/14, 10:51

Voor een kachel ...
Een zuinige tip en ook nog eens milieuvriendelijk omdat het transport vermijdt Het is om zelf je flesje op te laden (het is verboden maar ik doe het al twee jaar) bij LPG pompen in autobenzinestations ...
koop gewoon een piratenfitting en wees "voorzichtig"
zorg er altijd voor dat de fles leeg is en doe niet meer dan 21 liter in een fles van 13 kg
LPG is een mengsel van butaan en propaan en het werkt heel goed in kachels en kampeerautotoestellen (koelkasten, ketels ...)
Kies een fles die de recente test heeft doorstaan ​​en vervang deze elke 5 jaar.
Voor info is het 10 € gewonnen bij elke navulling.

Goede dwingende praktijken: VOOR EEN LEGE FLES VAN 13 KG
bevestig uw LEGE fles stevig rechtop in uw kofferbak
schroef de vulaansluiting vast
op het station:
sluit het pistool aan
open de fles voor een ritje
vul de fles met 20 tot 21 liter LPG
sluit de fles
haal de stekker uit het stopcontact
het zal een pschitt maken met een beetje gas dat zal ontsnappen, laat je kofferbak een paar seconden open en ventileer de auto
je koppelt 18 tot 20 € in de linker van 28 tot 30

OVERSCHRIJD 21 LITER NIET VOOR EEN FLES VAN 13 KG
En vermijd het opslaan van uw volle fles op een plaats waar het warmer zou zijn dan de tank van uw tankstation (maar al met 21 liter heeft u een normale veiligheidsmarge)

Kies bij voorkeur een supermarktstation (de kassiers zijn niet al te attent) zodra ik 8 flessen aan mijn trailer heb gevuld zonder dat ik iets te horen heb gekregen .. Een zx die stinkt naar frietjes een tank van 170 liter LPG :onheil: :schok: : Mrgreen:

Andere keren werd ik gegooid of op de zwarte lijst gezet.

In sommige stations is er geen sticker op de pomp omdat het verboden is ... Speel onschuldig.

Voor campers kun je de goedgekeurde kit kopen waarmee je deze weg over de hele wereld kunt vullen, maar het is vrij duur ...

De piratenfittingen zijn op ebay, kies er een met de terugslagklep bij voorkeur (als u vergeet de fles te sluiten voordat u het pistool verwijdert maar niet in paniek raakt, hebben de butaanflessen een stroombegrenzer, wat betekent dat deze niet spuit )
http://www.ebay.fr/itm/Autogas-GPL-Adap ... 996wt_1161
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 16/04/14, 14:44

Ik heb het lange tijd gedaan, met een LPG-plug op de auto geschroefd en verschillende flessen erin parallel verbonden met oranje branderpijpen

als de flessen allemaal leeg zijn, wordt de stroom redelijk goed verdeeld en worden de flessen allemaal eerlijk gevuld

Het zou voor de veiligheid beter zijn om de kranen direct na het vullen te sluiten, maar om niet door de pompbediende gebladerd te worden, heb ik de kranen gesloten door uit het zicht van het benzinestation te stoppen

de hoeveelheid gas wordt het beste verdeeld als de flessen liggen
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: Gasfles en stadsgas prijsvergelijking




par Christophe » 04/10/21, 10:24

Ik lanceer dit onderwerp opnieuw vanwege de recente stijging van de prijs van stadsgas ....

Het duurde 12.6% op 1 oktober 2021 in Frankrijk....wat minder gezegd is, is dat ze ook van plan waren te verhogen met + 20% en + 15% in november en december ...

Screenshot 2021-10-04 om 10-20-59 Gasverhoging + 12,6% op 1 oktober 2021.png
Screenshot 2021-10-04 om 10-20-59 Gasverhoging + 12,6% op 1 oktober 2021.png (14.9 KiB) 2095 keer bekeken


Kortom, ze hadden een stijging voorspeld van ongeveer 1.126 * 1.2 * 1.15 = 155% over de laatste 3 maanden van 2021!

Ik laat je de totale stijging over het jaar 2021 al berekenen met bovenstaande tabel! (antwoord: + 60%)

U leest het goed: ze hadden VOORSPELLEN dus het argument voor de stijging gekoppeld aan de stijging van de marktprijzen is volledig KAN!

Anders wordt dit collusie of/en handel met voorkennis genoemd!

Alleen de neuneus zal daarin geloven! Dit alles is slechts de COVID factuur vergoeding START!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: Gasfles en stadsgas prijsvergelijking




par Christophe » 04/10/21, 11:00

Christophe schreef:Dit alles is gewoon de COVID factuur vergoeding START!


Bevestigd door de cijfers in dit artikel: https://www.ouest-france.fr/economie/en ... 1fbac55cd7
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 215-gasten