Verbod op elektrische verwarming!

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 08/09/10, 17:07

Hallo Alain G!

Uitstekend uw illustratieve voorbeeld van een tweefasenprincipe!

Ja inderdaad, je moet de voors en tegens afwegen, wees niet bang om heel fantasierijk te zijn. En doe zijn berekeningen en voorspellingen!

Mijn verwarmingsmonteur raadde me zelfs aan om mezelf niet te stoken met gerecycleerde plantaardige olie, omdat de nieuwe oliegestookte ketels qua rendement/verbruik evenveel vooruitgang hebben geboekt als de geavanceerde dieselmotoren. Zoals ik hierboven al zei, kosten de huidige installaties minder, omdat de temperatuur in de afzuigschoorsteen nauwelijks boven de 50°C komt!*.

Te vermijden valkuilen (niet uitputtend):
- vraagketel, aarzel niet om de "laatste kreet" vraagvoorstelling te nemen. Vanuit dit oogpunt zal het verschil met elektrische verwarming des te groter zijn. Bovendien is het onvermijdelijk dat de prijzen blijven stijgen, dus een zuinige cv-ketel is een investering in de toekomst.
— zonder al te veel in detail te treden: door te vragen welk type rookafvoerinstallatie nodig is, weet u meteen of uw ketel "piekopwekking" is of niet. Als het NIET mogelijk is om een ​​simpele plastic buis te plaatsen, ga je gang, het ruikt naar oplichterij en het recyclen van oude technologieën... Alleen nieuwe hoogrenderende installaties ondersteunen een plastic buis! Dit is al een eerste aanwijzing die de aandacht zou moeten trekken.
- hebben een goede garantie van de tank tot de brander vanuit de ketel. Het is in feite degene die als eerste valt (en niet de brander), aangezien hij wordt blootgesteld aan hevige hete/koude thermische schokken, elke keer dat hij wordt afgesneden om geld te besparen.

Nu is er de kwestie van piekolie. Het is een illusie om te geloven dat alleen stookolie zal stijgen, aangezien de andere energieën noodzakelijkerwijs de prijs van het vat volgen, na een korte regulering tussen aanbod en vraag!!! Zoals uw voorbeeld van prijzen tussen Canada en Frankrijk duidelijk aantoont...!
Men kan dus inschatten dat, in ieder geval totdat de installaties van vandaag volledig zijn afgeschreven, het over tien jaar nog steeds en altijd rendabel zal zijn om met stookolie te verwarmen, aangezien de prijs van elektriciteit tegelijkertijd zal stijgen.

Allereerst moet u een procedure opzetten, en vergeet in ieder geval niet:
1) Een globale benadering van isolatie/verwarmingsinstallaties maken. Anders zitten we snel naast de realiteit.
2) Om de precieze verwarmingsbehoeften te berekenen.
3) Beoordeel of er plaatselijk een bron/bronnen is/zijn voor een goedkopere brandstof/energievoorziening (goedkoop of teruggewonnen hout, voordelige gascondities, goede zonneschijn, enz.). Om de te volgen strategie te kiezen. Zet dit voor de berekening van de kosten "in competitie" met stookolie en/of elektriciteit.
4) Zoek uit welke heaters geschikt zijn voor de situatie.
5) Aarzel niet om overheidswebsites te gebruiken, daar vindt u soms goede informatiebronnen over belastingvermindering en advies, afhankelijk van de regio, voor de te gebruiken verwarmingsmethodes.
Pas nadat we - althans - al deze punten hebben bestudeerd, weten we naar welk type oplossing we moeten evolueren.

Daarom heb ik enige twijfels over degenen die hun zaak veralgemenen door u te beloven dat HUN oplossing de beste is, terwijl deze waarschijnlijk alleen van toepassing is op hun specifieke geval... Vergeten dat afgezien van HUN geval, de oplossing in een goede methodologie ligt dat houdt rekening met alle parameters.

Zoals ik vanaf het begin al zei, het is niet nodig om voor of tegen een bepaald systeem te zijn, het hangt allemaal af van specifieke parameters die specifiek zijn voor elk specifiek geval. Hoewel we over het algemeen dezelfde trends vinden, namelijk dat je op het hoogste punt op je hoede moet zijn voor het "wonder" van elektrische verwarming.

Uiteraard zou deze mening lijnrecht tegenovergesteld zijn, als we al in volle gang zouden zijn met zonnethermie via voltooide projecten zoals Desertec is nog niet voltooid... Helaas, de implementatie zal tot 50 jaar duren... Dit is niet maar relevant!

* Voor de appartementen: misschien zijn hiervoor kleine modellen voorzien (ik heb geen onderzoek gedaan). Maar in dit geval moet een plastic schoorsteen heel gemakkelijk te verbergen zijn als een luchtkanaal...
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 08/09/10, 18:44

Dag


$ 1000 olie en elektriciteit na het installeren van mijn zeer efficiënte heteluchtoven, het verschil is vrij overtuigend!


Duwen maar geduwd schurft, Als je de cijfers van afgelopen winter neemt vind ik het niet erg, en alweer? maar er zijn twee tankvullingen per jaar voor nodig en de olie heeft al $ 1 per liter gekost, zelfs bij $ 0,70 per liter

Post een fotokopie van uw jaarlijkse elektriciteitsverbruik, de laatste van de waterkracht die u een jaar kunt besteden aan $ 500 elektriciteit
de kleinste keet, huisje, overtreft dat, in een huis in Quebec, niets anders dan de accessoires, elektrisch fornuis, warmwatertank, droger, auto's aangesloten in de winter, een beetje laswerk in de garage?

Andre
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 08/09/10, 18:45

Obamot Hi!

Mijn oven levert geen uitlaatgassen bij lage temperatuur, maar met een beetje fantasie was het voor mij heel gemakkelijk om dit te verhelpen door een langere schoorsteen te plaatsen, zoals in mijn geval, omdat het plafond 5 meter was, waardoor ik koudere gassen kon afvoeren en bovendien kon ik zet de kleinste beschikbare straal voor het apparaat, het hoge niveau van verwarmingstemperatuur werd ook verlaagd zodat de oven geen temperaturen van meer dan 40 C aan de schoorsteenuitlaat afvoert.

Ik schat de modificatie die helemaal niets kost op 30% winst!

Mist alleen de blauwe vlam van Cpt Maloche! : Cheesy:

Zoals ik hierboven al zei, installeer ik een boiler als verwarmingssysteem voor het huis en de garage, die een warmteterugwinningseenheid op de schoorsteenuitlaat zal hebben, gezien de hogere temperatuur bij de schoorsteenuitlaat, die zal werken met een temperatuursensor. een sonde op hoog niveau van hetzelfde type als mijn oven om condensatie in de kanalen te voorkomen en de leidingen te laten koelen met een laag niveau op dezelfde sonde.

Met deze toevoegingen zal ik de maximale BTU's terugwinnen uit de verbranding van het systeem, bovendien kan ik condensatie in de garage in de zomer voorkomen!
:D
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 08/09/10, 18:55

Andre schreef:Dag


$ 1000 olie en elektriciteit na het installeren van mijn zeer efficiënte heteluchtoven, het verschil is vrij overtuigend!


Duwen maar geduwd schurft, Als je de cijfers van afgelopen winter neemt vind ik het niet erg, en alweer? maar er zijn twee tankvullingen per jaar voor nodig en de olie heeft al $ 1 per liter gekost, zelfs bij $ 0,70 per liter

Post een fotokopie van uw jaarlijkse elektriciteitsverbruik, de laatste van de waterkracht die u een jaar kunt besteden aan $ 500 elektriciteit
de kleinste keet, huisje, overtreft dat, in een huis in Quebec, niets anders dan de accessoires, elektrisch fornuis, warmwatertank, droger, auto's aangesloten in de winter, een beetje laswerk in de garage?

Andre


Hi Andrew!

7 jaar geleden!

Het is niet in mijn huis maar een gehuurde werkplaats waar ik af en toe werkte, dus geen boiler en ik verbruikte zelden elektriciteit behalve verwarming, bovendien was de rekening voor 2 maanden in de zomer minder dan 100 $ en om de tank te vullen telde ik 420 $, ik heb mijn apparatuur gerepatrieerd in mijn garage die ik heb vergroot om al deze apparatuur te ontvangen.

Een klein foutje: de liter stookolie kostte toen $ 0,58 per liter en is momenteel verkrijgbaar voor $ 0.70.

Apparaten die zelfs maar weinig warmte verbruiken en presteren in een huis zijn niet te vergelijken met mijn situatie.

In het antwoord op Obamot ligt de reden voor deze belachelijke consumptie!
:D
Dernière édition par Alain G de 08 / 09 / 10, 19: 03, 1 keer bewerkt.
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 08/09/10, 19:01

Andre

Dit jaar heb ik 2/3 van het voorgaande jaar verbruikt dus +- $3000 tegen +-$2000 deze winter.
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 10/09/10, 23:15

Hallo iedereen,

Ter informatie: met de laatste verhogingen voor particulieren ligt de prijs van elektriciteit heel dicht bij de prijs van gas of stookolie, minder investeringen!

Uiteindelijk zijn de oplossingen die momenteel in de mode zijn verwarming door elektrische vloerverwarming, met BBC-isolatie (of RT2012) en een houtverwarmingssupplement zoals een inzetstuk met luchtverspreiding en eventueel een klein splitsysteem voor koeling in de zomer of een dubbele flow unit met ingebouwde thermodynamische unit (kleine warmtepomp)

De kostprijs is uiteindelijk lager dan bij een traditionele installatie, profiteert van een interessante inertie en het verbruik is zo laag dat geen enkele investering het mogelijk maakt om de installatie van een verwarmingsketel met zijn gasabonnement of zijn brandstoftank rendabel te maken. .

De installatie van een warmtepomp blijft interessant, want met een jaarlijkse COP van 3 of 4 afhankelijk van het model en een matige kostprijs door een klein model van 5KW te installeren (voldoende omdat het gebouw goed geïsoleerd is) is de return on investment lager. levensduur van de machine en de apparatuur maakt het ook mogelijk om airconditioning te doen.

Voili Voilou voor wat ons te wachten staat met de nieuwe RT2012, die vandaag van kracht is voor alle toekomstige vastgoedtransacties.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 11/09/10, 09:06

Capt_Maloche schreef:Hallo iedereen,

Ter informatie: met de laatste verhogingen voor particulieren ligt de prijs van elektriciteit heel dicht bij de prijs van gas of stookolie, minder investeringen!



Ah, eindelijk een objectieve mening ... Ik begon te wanhopen aan de kwade trouw van sommigen ... wat niet betekent dat ik specifiek elektrische verwarming verdedig, die ik gebruik omdat ik geen keus heb. ..
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 11/09/10, 10:30

Capt_Maloche schreef:Uiteindelijk zijn de oplossingen die momenteel in de mode zijn verwarming door elektrische vloerverwarming, met BBC-isolatie (of RT2012) en een houtverwarmingssupplement zoals een inzetstuk met luchtverspreiding en eventueel een klein splitsysteem voor koeling in de zomer of een dubbele flow unit met ingebouwde thermodynamische unit (kleine warmtepomp)



zeker geen elektrische vloer: die is net zo duur als een watervloer

met een watervloer staat niets u in de weg om een ​​elektrische boiler te installeren om de investering tot een minimum te beperken, en vervolgens een willekeurige houtgestookte boiler of boiler te installeren
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 11/09/10, 17:41

oiseautempete schreef:
Capt_Maloche schreef:met de laatste verhogingen voor particulieren ligt de prijs van elektriciteit heel dicht bij de prijs van gas of stookolie, minder investeringen!

...Ik begon te wanhopen over de kwade trouw van sommige mensen...wat niet betekent dat ik specifiek elektrische verwarming verdedig, die ik gebruik omdat ik geen keus heb...

Wat een kwade trouw, de jouwe? Waar zit je gebrek aan inzicht?

Feit is dat je vaak 's middags aan je deur kijkt, aangezien er is gezegd:
— dat het afhing van de regio waar u woonde en de tarieven.
— dat er berekeningen moesten worden gemaakt.
— dat er bij de berekeningen niet alleen rekening wordt gehouden met de kosten van energie, maar dat er rekening moet worden gehouden met de "reële globale kosten" (d.w.z. de prijs voor het opslaan van nucleair afval over honderdduizenden jaren, wat het EDF-tarief niet doet show...).
— dat zelfs als de prijs aantrekkelijk is, dit niets verandert aan de vergelijking van de slechte prestaties van elektriciteit voor verwarming (wat nog steeds net zo slecht is: 3 tot 5 kWh verbruikt, voor slechts 1 kWh effectieve warmte, in het beste geval)
- dat we weten dat elke keer dat we installeren "allemaal elektrisch" de vraag naar kernenergie groeit.

Als je denkt dat elektrisch voor nu is "de magische kogel"! Je steekt je vinger tot aan je schouderblad in je oog, en toch zijn het deze argumenten die je zou beoordelen als zijnde zogenaamd "Kwade trouw!"

Exclusief thermische zonne-energie - het lijkt mij zelfs dat het beste systeem is om te verwarmen met hout, dat een koolstofvoetafdruk heeft = "0", want als het wordt verbrand, zal de koolstofafgifte niet groter zijn dan die geproduceerd door een ouder wordende of rottende boom . Balans = "0" omdat gecompenseerd door de natuurlijke recycling die het maakt van Co2 door fotosynthese, tijdens zijn groei.
0 x
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 11/09/10, 17:54

het hout moet vaak worden gezaagd met een thermische kettingzaag en verplaatst (vaak met een niet-elektrisch voertuig) om het op te slaan en vervolgens af te leveren, dus we zitten waarschijnlijk dichter bij 0 maar er is ook belichaamde energie om rekening mee te houden.
Chacun voit midi à sa porte : Cheesy:
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 283-gasten