Verbod op elektrische verwarming!

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 05/09/10, 16:49

Hoe komt het dat het zelfs in 2002 nog steeds systemen met R22 verkocht?
Toen ik in 97 mijn eerste kleine cursussen airconditioning volgde, wisten we al dat de R22 verboden zou worden...
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 05/09/10, 17:27

Forhorse schrijft:
Hoe komt het dat het zelfs in 2002 nog steeds systemen met R22 verkocht?
Toen ik in 97 mijn eerste kleine cursussen airconditioning volgde, wisten we al dat de R22 verboden zou worden.

Ja, mijn architect met zijn advies en zijn installateur hebben me voor de gek gehouden, ze hebben me niets verteld over de R22, en de fabrikant had niets beters te bieden met nieuwe modellen!!
Elders te druk, ik vertrouwde ze.

Ook voor mij nooit meer CAP!!
Geen vertrouwen meer in de eeuwige zwendel, die eindeloos doorgaat!!!
: Mrgreen: : Mrgreen:
gratis houtverwarming en zonne-energie

We kunnen "bijna eeuwige compressoren" maken, maar nu verkorten we met opzet de levensduur van de apparaten!!!


Tot slot zullen we allemaal, zonder uitzondering, volgend jaar dramatisch opgelicht worden:

http://www.globalresearch.ca/index.php? ... &aid=20853
Too Big To Fail Wereldwijde banken zullen instorten tussen nu en het eerste kwartaal van 2011
CONCLUSIE

Er komt een financiële tsunami (tweede ronde) zoals de wereld nog nooit heeft gezien.

Wereldwijde banken zullen instorten!

Wees klaar.
: Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 05/09/10, 18:12

dedeleco schreef:Forhorse schrijft:
Hoe komt het dat het zelfs in 2002 nog steeds systemen met R22 verkocht?
Toen ik in 97 mijn eerste kleine cursussen airconditioning volgde, wisten we al dat de R22 verboden zou worden.

Ja, mijn architect met zijn advies en zijn installateur hebben me voor de gek gehouden, ze hebben me niets verteld over de R22, en de fabrikant had niets beters te bieden met nieuwe modellen!!
Elders te druk, ik vertrouwde ze.

Ook voor mij nooit meer CAP!!
Geen vertrouwen meer in de eeuwige zwendel, die eindeloos doorgaat!!!
: Mrgreen: : Mrgreen:
gratis houtverwarming en zonne-energie

We kunnen "bijna eeuwige compressoren" maken, maar nu verkorten we met opzet de levensduur van de apparaten!!!


Tot slot zullen we allemaal, zonder uitzondering, volgend jaar dramatisch opgelicht worden:

http://www.globalresearch.ca/index.php? ... &aid=20853
Too Big To Fail Wereldwijde banken zullen instorten tussen nu en het eerste kwartaal van 2011
CONCLUSIE

Er komt een financiële tsunami (tweede ronde) zoals de wereld nog nooit heeft gezien.

Wereldwijde banken zullen instorten!

Wees klaar.
: Mrgreen: : Mrgreen:


Stop met je onzin!

het probleem is niet jij de oplichter,

maar uw architect en de installateur, de oplichters

en het lijkt groot
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 05/09/10, 18:12

chatelot16 schreef:degenen die zichzelf moeten ruïneren in elektrische verwarming vragen niets beters dan een andere verwarming


om vooruit te komen, moet je eerst goede fabrieken van goede verwarmingsapparatuur bouwen in Frankrijk: zodat goede apparatuur niet langer een luxe is die voorbehouden is aan de rijke ecolo!


Elektrische verwarming is niet rampzalig als de accommodatie goed geïsoleerd is...persoonlijk klaag ik niet over de kosten van elektrische verwarming: die is van hetzelfde niveau als die van een vergelijkbare accommodatie die wordt verwarmd door olie of gas, vooral gezien de bijkomende kosten van deze systemen (vegen en keuringen)...
Voor kwaliteitsvolle ecologische verwarmingsapparatuur in Frankrijk, oké, en bovendien zou het minder chomedus betekenen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 05/09/10, 18:27

zeer goede opmerking! wie zich heeft ingespannen voor goede isolatie kan blij zijn met een gewone elektrische kachel! des te meer reden om hoe dan ook niet te verbieden!


het is beter te bouwen dan te verbieden!

Ik zei goede verwarmingsapparatuur te bouwen en ik vergat goede isolatie te bouwen! (bedankt birdtempete om hem eraan te herinneren)
en stop onder andere met het verbieden van isolatie van buitenaf voor twijfelachtige esthetische kwesties
0 x
Avatar de l'utilisateur
jlt22
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 414
Inschrijving: 04/04/09, 13:37
Plaats: Guingamp 69 jaar




par jlt22 » 05/09/10, 19:03

Obamot zei:
Omdat de prestatie van een verwarming op basis van een "gloeilamp" (lolol) nog slechter zou moeten zijn dan een elektrische verwarming, aangezien deze niet is ontworpen voor...


Niet zo zeker.
Toen ik een middelbare scholier was, bijna 50 jaar geleden, op kostschool, hadden we 1 uur
studeer voor het ontbijt in onze kamer met 2 studenten.
Met behulp van onze flexibele bureaulamp hebben we een kopje water voor onze nescafé verwarmd door 3/4 van de lamp in het water te dopen,
We hoefden niet lang te wachten tot het kookte en er was geen verspilling omdat we precies de hoeveelheid opwarmden die we nodig hadden.


Geschatte kosten per KWh per type energie:

zo: 0
Houtsnippers: 0.023
Stamhout: 0.043
Geothermische warmtepomp: 0.053
Bulk houtpellets: 0.057
Houtpellets in zak: 0.07
Netwerkgas: 0.073
Stookolie: 0.083
Elektriciteit: 0.11
Propaangas: 0.114
Kerdan: 0.18


Ik heb zojuist de tarieven van GDF en EDF geraadpleegd

Elektriciteit: 0,11 per kwh vanaf een 6kVA abonnement
Netwerkgas: 0,04377 vanaf 6000 kWh per jaar

Het cijfer dat u geeft voor netgas betreft een jaarverbruik van 0 tot 1000 kWh per jaar; hiermee doe je alleen het koken, exclusief warm water en verwarming

Gas uit het net is dus qua verbruik en investering zeer concurrerend met een warmtepomp; huidige ketels hebben een rendement dat dicht bij 1 ligt.


zei deleco
Ook voor mij nooit meer CAP!!
Geen vertrouwen meer in de eeuwige zwendel, die eindeloos doorgaat!!!
gratis houtverwarming en zonne-energie
We kunnen "bijna eeuwige compressoren" maken, maar nu verkorten we met opzet de levensduur van de apparaten!!!


Helemaal mee eens
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 05/09/10, 20:55

Nou, bedankt voor het corrigeren van wat nodig was. HP-berekeningen, kWh-conversie, al dan niet gebruikte tarieven en andere verschillende manieren van rekenen... van het ene land naar het andere... dat is niet echt mijn vakgebied... : Cheesy:

OK voor de isolatie. Dat is niet de vraag. Maar om te zeggen dat we onszelf kunnen verwarmen met elektriciteit en dat het niet zoveel uitmaakt "aangezien we geïsoleerd zouden zijn"... Dat is niet gebaseerd op enige logische redenering! Stormbird blijft het onverdedigbare verdedigen! En om elkaars argumenten te negeren. Het is niet erg "verantwoordelijk".

We kunnen de verdiensten van "niet-elektrische hulpverwarming" bespreken ... maar voor de sleur van olieblikken, niet mee eens ... We moeten erg ziek zijn als we denken dat we ze niet naar boven kunnen brengen! Het is een inspanning, ja! Dus? Het is lichaamsbeweging, wat zeer wordt aanbevolen voor de gezondheid! : Cheesy:

Trouwens, in mijn omgeving zijn het de bezorgers die ze plaatsen waar je ze wilt hebben...

Dan is de echte vraag: een kachel installeren in een appartement, is het rendabel voor zover men niet de eigenaar is? VS elektrische stroom? Ik laat u uw berekeningen doen... En als u wilt isoleren, is het probleem strikt hetzelfde voor afschrijving... U zult een "recuperatie"-waarde moeten opgeven wanneer u het pand verlaat...

Maar is het mogelijk? Ja natuurlijk, als we willen kunnen we dat! Een schoorsteenkanaal kan naar buiten komen via een muur of via een daartoe voorzien raam:

Beeld

Door een raam gaan door een van de ruiten te vervangen (zelfs bij dubbele beglazing) Ik zie niet in wie het zou kunnen verbieden?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42

Re: Verbod op elektrische verwarming!




par Capt_Maloche » 05/09/10, 22:25

bernardd schreef:Vanaf dit jaar Gloeilampen en Joule verwarming zijn verboden in Europa, voor hogere machten.

....

Eis een verbod op elektrische verwarming voor gebouwen en voor warm water!

....

Dat zorgt overigens voor minder vervuiling: al te vervuilende auto's zijn verboden...


Hello!

Je weet niet hoe goed je bent
Met RT 2012 in aantocht moeten directe verwarmingssystemen worden verboden, waaronder:
- elektrische convectoren (mogelijk geen stralende modellen)
- Elektrische SWW-tanks ten behoeve van thermodynamische warmwaterproductie
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
jlt22
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 414
Inschrijving: 04/04/09, 13:37
Plaats: Guingamp 69 jaar




par jlt22 » 06/09/10, 01:46

Capt_Maloche zei
Je weet niet hoe goed je bent
Met RT 2012 in aantocht moeten directe verwarmingssystemen worden verboden, waaronder:
- elektrische convectoren (mogelijk geen stralende modellen)
- Elektrische SWW-tanks ten behoeve van thermodynamische warmwaterproductie


Een paar maanden geleden bood een bekend bedrijf in Frankrijk me een thermodynamische boiler aan.
Het moest worden geïnstalleerd in een ruimte waar het niet vriest om het hele jaar door effectief te zijn; (verwarm de kamer ook een beetje zolang ik kan, zo begreep ik het een beetje).

De kosten 8000 euro, mijn ECS kost me zo'n 80 euro per jaar met een stadsgasketel; dus 100 jaar afschrijving, en waarschijnlijk zal het plafond elke 15/20 jaar gewijzigd moeten worden.

Wie kan zo'n apparaat betalen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Verbod op elektrische verwarming!




par chatelot16 » 06/09/10, 11:57

Capt_Maloche schreef:Je weet niet hoe goed je bent
Met RT 2012 in aantocht moeten directe verwarmingssystemen worden verboden, waaronder:
- elektrische convectoren (mogelijk geen stralende modellen)
- Elektrische SWW-tanks ten behoeve van thermodynamische warmwaterproductie


het is dringend nodig om oorlog te voeren tegen stomme verboden

wie geld te besteden heeft, kan met zwaar isoleren en zijn radiatoren elektrisch houden best een beter resultaat behalen dan door te veel geld in een warmtepomp of een te dure ketel te steken en met het overgebleven geld slecht te isoleren

net zoals het stom is om oude auto's naar de schroothoop te duwen: wie ervoor kiest zijn auto zo min mogelijk te gebruiken, kan een oud model heel lang houden met een beter ecologisch evenwicht dan een nieuw model kopen dat te duur is . ..

en vrijheid!

toch hou ik van warmtepompen, maar als je een goede compressor kunt kopen, en goede verschillende onderdelen, om de truc onder de knie te krijgen en geen rommel te kopen om 5 jaar later helemaal te veranderen!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 251 gasten