Mini-kerncentrales in hartje Parijs ?!

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
philippeN
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 01/07/10, 14:45

Mini-kerncentrales in hartje Parijs ?!




par philippeN » 05/07/10, 15:59

Bonjour à tous,

Heeft iemand van jullie gehoord van dit verrassende project, om mini-elektriciteitscentrales te bouwen in het hart van Parijs in de wijk Les Halles? Ik kreeg deze informatie onlangs via dit rapport over mini-kernreactoren => http://www.dailymotion.com/video/xdu8eu_news
0 x
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 05/07/10, 16:23

hallo

een microstoep georganiseerd door mensen om te onderzoeken wat mensen denken en weten over kernenergie ...

natuurlijk kan bijna niemand de vragen beantwoorden, al met al een alarmerende video om de atoombom zo veel mogelijk bang te maken...

ze hadden hun vraag moeten verfraaien door dezelfde mensen te vragen of ze een gigantische windturbine naast hun huis zouden plaatsen, ik heb de indruk dat de antwoorden veel duidelijker zouden zijn geweest, persoonlijke mening natuurlijk.

jeff
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 05/07/10, 16:55

een concentraat van onzin...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 05/07/10, 18:58

Een "mini" centrale? Ik weet niet zeker of we daar al de technologie voor hebben.
We zijn niet in Sterrenpoort : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 05/07/10, 19:33

Forhorse schreef:Een "mini" centrale? Ik weet niet zeker of we daar al de technologie voor hebben.
We zijn niet in Sterrenpoort : Cheesy:


Je weet niet hoe goed je bent!

Er zijn al heel lang mini-kerncentrales, bovendien willen Russen en Amerikanen (Bill Gates) deze zeer gevaarlijke markt betreden!

Aan de andere kant staan ​​we niet op het punt om dit soort installaties in Parijs te zien, onze politici willen geen risico's nemen (voor hen)!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 05/07/10, 20:16

goedenavond

toch bestaat de technologie, en dat is zeker, en in Frankrijk bestaat het al, verschillende kleine eenheden die momenteel in bedrijf zijn... (meestal niet meer dan de inhoud van een eengezinswoning)

Ik weet zeker dat sommigen van jullie hebben geraden over welke eenheden ik het heb, voor anderen, antwoorden over een tijdje!

jeff
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 05/07/10, 20:33

De video zegt niet alleen onzin, maar is ook vrijwillig alarmerend... klassieke taal van anti kernbommen...

Een mini-kernreactor verborgen in Parijs? Ah ah vind ik niet erg, maar waar koel je het mee? Riolering? : Cheesy:

Nogmaals, in plaats van alleen maar te klagen, vraag ik de anti-kernwapens, en vooral de auteur van de video, wat doen ze opwarmen en oplichten?

Je bent tegen de atoombom, oké, geen probleem, maar stop in ieder geval met de financiering ervan!!

Een ander onderwerp over kleine kernreactoren: https://www.econologie.com/forums/twr-un-pet ... t9515.html

In "de" marine bevinden zich tientallen kleine kernreactoren...en dit voor 40 tot 50 jaar! Het is geen probleem om de omvang van een kernreactor te verkleinen ... maar het verhoogt noodzakelijkerwijs de kosten ...

De 1e CEA reactor (Zoé) had geloof ik een vermogen in kW... 150kW (elektrisch of thermisch?) om precies te zijn: http://fr.wikipedia.org/wiki/Pile_Zo%C3%A9
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 05/07/10, 23:00

Ja, maar de marine heeft alles wat je nodig hebt voor verkoeling.
In Parijs is er de Seine, maar we zijn nog steeds afhankelijk van een snelstromende rivier.
Zelfs een kleine onderzeese reactor, ik denk dat het nog steeds een aanzienlijke waterstroom nodig heeft om het af te koelen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 05/07/10, 23:28

Nou, technologisch geen probleem, het is zelfs standaard in onderzeeërs en vliegdekschepen.

Vraagkoeling, hetzelfde, een kleine omleiding van de Seine....

Maar gelooft u oprecht dat we dit voor u verborgen hadden kunnen houden buiten de geheime verdediging om????
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 05/07/10, 23:47

re

in de kelder van het Élysée zou voor een mini-president misschien wel een mini-elektriciteitscentrale kunnen staan...

Heb ik iets stoms gezegd?

jeff
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 296-gasten