brandstofprijzen stijgen benzine en diesel VS DGCCRF

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

brandstofprijzen stijgen benzine en diesel VS DGCCRF




par Christophe » 09/03/11, 12:23

Ik heb nooit begrepen waarom de brandstofprijzen zo snel (in de lift) veranderden toen de ruwe olie toenam, wetende dat er een vertraging van enkele weken tussen de notering van de ruwe olie en de marketing ervan (4 naar 8 weken denk ik).

Blijkbaar zijn de pitrouliers gebaseerd op dit argument om de dalingen van ruwe ...

Het Waarnemingscentrum van prijzen en marges zal de prijzen van brandstoffen controleren publiceerde de 09 / 03 / 2011 naar 10: 54, update de 09 / 03 / 2011 naar 10: 57

PARIS - Het waarnemingscentrum voor prijzen en marges zal zich concentreren op de brandstofprijzen, die momenteel op recordniveau liggen, zei de minister van Handel Frederic Lefebvre woensdag, terwijl hij toezicht hield op prijs in een tankstation.

"Het Waarnemingscentrum voor marges en prijzen (...) zal de brandstofprijzen vergelijken en controleren", aldus de heer Lefebvre, tijdens een controle van de agenten van het directoraat-generaal voor concurrentie, consumptie en fraudebestrijding (DGCCRF). ) in een Parijse tankstation.

Minister van Economie Christine Lagarde was ook aanwezig.

Deze instantie zal ervoor zorgen "dat er geen sprake is van misbruik in de repercussie" tussen de raffinaderijprijzen en de prijzen aan de pomp.

"De controles zijn er om ervoor te zorgen dat alle informatie die aan de consument wordt verstrekt, transparant en verifieerbaar is", zei Lefebvre, die automobilisten aanmoedigde om tussen stations te concurreren.

Het waarnemingscentrum voor prijzen en marges, gecreëerd in 2008, was aanvankelijk gepland om voedselprijzen te beheersen.

Het moest zich heroriënteren op de verkoopprijzen van consumptiegoederen die in supermarkten worden verkocht.

Lagarde sloot ook alle belastingverlagingen voor benzine, of het nu de binnenlandse belasting op aardolieproducten (TIPP) of BTW.

"Wat de btw betreft, zijn er in het verleden pogingen gedaan (...), het had weinig effect, omdat het resulteerde in extreem kleine prijsverlagingen voor, aan de andere kant, verlagingen van de belastinginkomsten voor de zeer sterke staat", rechtvaardigde ze.

Het moedigde consumenten ook aan om "zuinig rijden" te oefenen, met name door hun snelheid te matigen.

Onder verwijzing naar het voorbeeld van Spanje, dat de maximumsnelheid van 10 km / h op snelwegen verlaagde om het brandstofverbruik te beperken, zei ze dat deze maatregel niet op de agenda stond.

"We overwegen het niet, we sluiten het in dit stadium ook niet uit. Maar elk individu kan het verminderen", zei ze.
door AFP


http://www.lexpress.fr/actualites/1/eco ... 70310.html

Als econoom ben ik voor een dure olie, het begint in korte tijd veel te doen:

a) langzame stijging = verander gedrag en maak de alternatieven competitief = JA
b) snelle opkomst = kelderende economie (en dat is wat er zal gebeuren) = verrijken van een minderheid = NEE

Lees ook: http://www.rmc.fr/editorial/151611/nos- ... r-a-letat/

Onze brandstoffen brengen 2 miljoenen per dag naar de staat


Volgens het Franse instituut voor aardolie profiteert de staat sterk van de stijging van de brandstofprijzen, waarbij gemiddeld 2 miljoen euro aan belastinginkomsten per dag terugkrijgt met niets anders dan BTW. Uitleg.


Details: https://www.econologie.com/taxation-fisc ... -3471.html
https://www.econologie.com/forums/essence-re ... t5405.html
0 x
Sanson
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 14/09/09, 17:32
Plaats: Bordeaux

Re: Brandstofprijzen stijgen Essence en Diesel VS DGCC




par Sanson » 09/03/11, 13:25

Christophe schreef:er zit een vertraging van enkele weken tussen de notering van de ruwe olie en het op de markt brengen ervan (4 8 weken denk ik).
Moeilijk te zeggen!

Ik zou hieraan willen toevoegen dat als het een kleine maand kost voor een tanker om de havens van Koeweit te verlaten en Le Havre te bereiken, het ook heel wat tijd kan besteden om cirkels in het water in de Atlantische Oceaan te maken ...

Verschillende redenen hiervoor:
Ruwe opslag wordt niet meer op het land gedaan, maar dankzij de boten.
Dit komt omdat volumes erg belangrijk zijn.

Er is ook een spel vergelijkbaar met de effectenbeurs: constant fluctuerende prijzen, het is erg gunstig voor tankers om te spelen op aankoopprijs / verkoopprijs.

Laten we ook de politieke inmenging in de olietanker niet uit het oog verliezen .....
De Franse politiek speelt al jaren een grappig spel:
- het voordeel van de brandstof (voordelen voor de automobieldiesels, dirigisme tegenover de autofabrikanten om bij voorkeur de dieselvoertuigen te bestuderen)
- Dat van het ontwikkelen van een verfijning van essenties!


Frankrijk, een van de grootste (en zeldzame) raffinage-industrie is uitgerust met een capaciteit om benzine te produceren met een overschot en een capaciteit om tekortbrandstof te produceren ....

Dus importeren we onze brandstof (geraffineerd) uit Noord-Europa en exporteren we tegen lage prijzen ons gas!


Aangezien markten vrij zijn, zijn de bedrijven Elf / Fina / Total privé geworden (terwijl ze voorheen onder 100% en 51% door de Franse staat werden gecontroleerd) bevinden ze zich in een moeilijke situatie wat betreft toereikendheid met de markt binnen.

Dit legt een aanpassing van het productiemiddel op ....., terwijl ruwe olie wordt gebruikt uit landen waarmee de staat een contract moet sluiten (contracten met veel vrijgevigheid), een land dat eerder een leverancier is van ruwe ‘benzine’ dan van ‘ruwe olie’. olie "!!!

Deze situatie wordt zichtbaar, maar toch blijft de prijs van Franse raffinage een van de goedkoopste ter wereld ....

En dat onze brandstof een van de meestbelaste is!


Dus geef ons niet alleen de schuld voor de echte verantwoordelijke, voor degene die een brandstof meer en duurder gebruikt en die altijd wordt betaald in procenten ................ .......

Hoe duurder de brandstof, hoe gelukkiger het zal zijn!



We mogen niet te veel ijver verwachten van het DGCCRF .....
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636




par Macro » 09/03/11, 14:24

ICT is een belasting per hectoliter verminderd tot 15 ° C van een vaste waarde (om de tien dagen herzien in de grillen van de regio's). De btw op brandstof wordt berekend op basis van een belastbare waarde van het product op het moment van uitgave.


De Libische olie vertegenwoordigt slechts 16% van de import uit West-Europa ... De toename van geraffineerd aan de pomp is nog steeds slechts het gevolg van een smerige speculatie van grote financiële groepen ... Onze productie van benzine is alleen exedentaire door ons enthousiasme voor diesel toegevoegd aan het gebruik van FD voor verwarming zeer stevig verankerd in de Franse mentaliteit.
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 09/03/11, 16:18

https://www.econologie.com/taxation-fisc ... -3471.html

Christophe, je zou je taartdiagrammen moeten bijwerken, ze voelen zich oud: de liter is niet langer 1,02 €! :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 09/03/11, 16:27

1) Ik denk dat de prijzen inderdaad sneller stijgen dan dat ze dalen.

Maar bij een jaarlijks verbruik zou dat weinig betekenen in vergelijking met de prijzen die op een "eerlijke" manier de koers van ruwe olie zouden volgen. Niet dromen!

Ik heb geen tijd, maar we zouden een simulatie kunnen doen: elke week (of 20 dagen) een volle 15 liter met: a) de prijs waargenomen op het station; b) een "berekende" prijs als deze de prijs van ruwe olie volgde. En vergelijk het jaartotaal.

2) Dat gezegd hebbende, is het alleen de boom die het bos verbergt: de trendmatige stijging van de prijzen van aardolieproducten is constant sinds de 2000-jaren, met twee pieken (beginnend met 2008 en op dit moment).

Als deze 'pieken' ons als schildwacht dienden, zoals 'oranje licht"in plaats van een onderwerp om over te klagen ???

Dus wat betreft de kooldioxidebelasting en enkele andere debatten hier (fotovoltaïek), zal ik worden geschreeuwd door te schrijven dat er niet genoeg pieken zijn!
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 09/03/11, 16:45

De huidige cijfers tonen aan dat we een manier hebben gevonden om ons de koolstofbelasting te laten betalen, zonder dat het gestemd heeft, heel eenvoudig.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 09/03/11, 17:29

Leo Maximus schreef: https://www.econologie.com/taxation-fisc ... -3471.html

Christophe, je zou je taartdiagrammen moeten bijwerken, ze voelen zich oud: de liter is niet langer 1,02 €! :D


Ja, maar de tarieven blijven hetzelfde, dus maak gewoon een regel van 3!

En dan op een Camembert is het% dat we niet onthouden?

Did67 schreef:2) Dat gezegd hebbende, is het alleen de boom die het bos verbergt: de trendmatige stijging van de prijzen van aardolieproducten is constant sinds de 2000-jaren, met twee pieken (beginnend met 2008 en op dit moment).

Als deze 'pieken' ons als schildwacht dienden, zoals 'oranje licht"in plaats van een onderwerp om over te klagen ???

Dus wat betreft de kooldioxidebelasting en enkele andere debatten hier (fotovoltaïek), zal ik worden geschreeuwd door te schrijven dat er niet genoeg pieken zijn!


Ja, behalve:

Christophe hierboven schreef:a) langzame stijging = verander gedrag en maak de alternatieven competitief = JA
b) snelle opkomst = kelderende economie (en dat is wat er zal gebeuren) = verrijken van een minderheid = NEE


We zijn in het geval b) nee?
Dernière édition par Christophe de 09 / 03 / 11, 17: 57, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 09/03/11, 17:46

Christophe schreef:Ja, maar de tarieven blijven hetzelfde, dus maak gewoon een regel van 3!


Niet helemaal omdat de BTW wordt berekend als een percentage van de prijs HT, terwijl de TIC wordt berekend op het volume.

Een verhoging van de btw-prijs resulteert in een verhoging van de btw zonder een toename van de ICT, en dus in een procentuele verandering.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 09/03/11, 17:56

Het is heel eerlijk Gaston, maar aangezien de btw wordt toegepast op de TIC (het laatste nieuws), is er ook een deel van de btw afhankelijk van het volume (onafhankelijk van de prijs HT), die uw appartement in de schaduw stellen (een beetje). ..Ik bedrieg me?

Maar wat er echt toe doet, ik denk dat het dit is:

a) Zoals getoond in het diagram 2ieme, is het vrij eenvoudig om de kosten van een liter brandstof vereenvoudigen als volgt:
- 6 / 10 van belastingen levert dus winst op voor de staat
- 2 / 10 omzet voor oliemaatschappijen
- 2 / 10 royalty levert dus winst op voor het producerende land


We moeten onderscheid maken tussen CA en voordelen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 09/03/11, 18:11

Christophe schreef:aangezien de btw op de TIC wordt toegepast (bij het laatste nieuws), is er dus ook een deel van de btw afhankelijk van het volume (onafhankelijk van de prijs HT),
Rechts.
Christophe schreef:welke nuance (een beetje) jouw flat ... Hou je me voor de gek?
Ik wilde er alleen op wijzen dat een verhoging van de belastingprijs mechanisch wordt vertaald door een verandering in het belastingpercentage, aangezien een deel van deze belastingen niet gekoppeld is aan de belastingprijs.

Christophe schreef:Maar wat er echt toe doet, ik denk dat het dit is:
Ja.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : n.Chr. 44 en 178 gasten