brandstofprijzen stijgen benzine en diesel VS DGCCRF

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 10/03/11, 11:27

Zelfs geen btw op kero?

Zijn de GO-vissen nog steeds blauw? Is dat zo? Ik dacht dat het erg recent was en dat voordat ze rood gebruikten? Ik zag zelfs rode pumps ... Ah minder dan dat het pompen voor plezier waren? :? :? :?

FOD is ook onderworpen aan btw.
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 10/03/11, 11:31

Macro schreef:... Nog een afkorting ... Benzine voor privétoerisme-luchtvaart ondersteunt slechts 35.90 € aan TIC en 30.20 € voor privégebruik van kero avia.Voor uw privéreizen, vind ze leuk: vliegen

Mmmm ..... Bij de vliegclub St-Nazaire is de prijs bij de vliegclub bijna identiek aan die van de omliggende benzinestations. TTC het verschil is minimaal, ik zou zelfs nul zeggen. :?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 10/03/11, 11:34

Nou, ik denk dat het is dat het HT-gedeelte van avgas hoger moet zijn dan benzine voor op de weg ...

Ik dacht dat het duurder was, het moet afhangen van de vliegvelden ...

Het heeft meer toevoegingen (hoger octaangehalte) en is beter gefilterd, geloof ik.
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 10/03/11, 11:46

Christophe schreef:Nou, ik denk dat het is dat het HT-gedeelte van avgas hoger moet zijn dan benzine voor op de weg ...

Ik dacht dat het duurder was, het moet afhangen van de vliegvelden ...

Het heeft meer toevoegingen (hoger octaangehalte) en is beter gefilterd, geloof ik.

Sterker nog, ik vind het ook duurder maar ik durfde het niet te zeggen. : Lol:

A priori is het normaal dat de TIC lager is aangezien deze vliegtuigen niet over de wegen rollen, maar wie is er verantwoordelijk voor het onderhoud van de start- en landingsbanen? De regio stel ik me voor. Het is ingewikkeld.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6524
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 10/03/11, 14:08

Natuurlijk is het octaangetal van avgaz hoger dan dat van Sp95, het product is duurder aan de basis en bovendien is het weinig verfijnd en wordt het vaak van heel ver vervoerd.

Voor avgaz is het een product dat alleen voor vrijetijdsdoeleinden wordt gebruikt ... Vroeger werden motorfietsen en aanverwante uitrusting belast als een luxeproduct ...

Als dergelijke vrijetijdsgebruiken (quads, buggy, ...) en andere nutteloze consumenten zwaarder werden belast dan die van het voertuig dat werd gebruikt om naar het werk te gaan ... En als we bijvoorbeeld de brandstof van het typische voertuig 55pk minder belasten / ton gezinsvoertuig vergeleken met de 280 pk SUV of sportcoupé ...

De rode pomp in de havens is voor andere boten dan vissen, maar vooral niet voor de pleziervaart (diesel op de weg verplicht) behalve voor sommige uitgerust met aparte generatorsets)

Franse visserijdiesel is een volledig belastingvrij product dat direct wordt geïndexeerd op de kosten van de distributie van vat + raffinage. Daarom zijn visserszeilers de eersten die huilen ...

In termen van btw Alle professionals innen het zo goed dat individuen onderworpen kunnen zijn aan btw op kero, behalve de eindgebruiker van binnenlandse vluchten ...
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 11/03/11, 11:24

pb2488 schreef:Beeld

Zijn de kosten van raffinage / distributie vast om de grafieken up-to-date te houden? of is het een percentage, of een beetje van beide? :D

ML
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6524
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 11/03/11, 11:35

Natuurlijk niet. Het deel van de raffinagedistributie heeft een energiekost (elektriciteit gas) chemische producten ...) Mens (arbeid) en logistiek (transport ...) dus het is niet vast en ook onderhevig aan verhoging ...

TIC 0.642 voor benzine, 0.4419 voor diesel

https://www.econologie.info/share/partag ... AJvMYi.doc
https://www.econologie.info/share/partag ... 8hFMaH.doc
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 11/03/11, 17:05

Macro schreef:Natuurlijk niet. Het deel van de raffinagedistributie heeft een energiekost (elektriciteit gas) chemische producten ...) Mens (arbeid) en logistiek (transport ...) dus het is niet vast en ook onderhevig aan verhoging ...


Ja gewoon een keerzijde (van gekibbel): strikt genomen, alle kosten zijn slechts een menselijk salaris: er gaat niets terug naar de oliebron die wordt afgetapt, we betalen niet de mijn die exploiteert, we betalen niet voor het verbruikte uranium ... kortom wij betalen niet voor de natuur!

Alle kosten zijn slechts geneste salarissen (lonen of lijfrentes of bankrente of afschrijving van materialen of dividend, noem het maar wat je wilt: het is in ALLE GEVALLEN geld dat vroeg of laat in iemands zak gaat)!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6524
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 14/03/11, 08:28

Christophe schreef:Ja gewoon een keerzijde (van gekibbel): strikt genomen, alle kosten zijn slechts een menselijk salaris: er gaat niets terug naar de oliebron die wordt afgetapt, we betalen niet de mijn die exploiteert, we betalen niet voor het verbruikte uranium ... kortom wij betalen niet voor de natuur!

!


Gewoon een reactie ... van een vervuiler ... Als we ervoor betalen met goede CO² zodat de groene planten kunnen fotosynthetiseren : Mrgreen:

Wat wil je nog meer ... Misschien wordt een deel van deze kosten gedoneerd aan organisaties die zich bezighouden met ecologie ...

Daar zijn de belastingen al voor .. De TGAP bijvoorbeeld ... zou de vervuilende activiteiten sanctioneren om ze op onze planeet te herstellen .. Onze planeet heeft geen geld nodig .. Het heeft alleen een paar miljard dollar nodig. Minder inwoners .. .
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 05/04/11, 10:47

Enkele maatregelen om de mensen te kalmeren:

Essentie

Om de stijging van de benzineprijs aan de pomp tegen te gaan, zal de regering de forfaitaire kilometerschaal met 4,6% voor de inkomstenbelasting 2010 herzien. Deze belastingmaatregel, waarvan vooral professionals die veel met hun auto rijden moeten profiteren, wordt gefinancierd door een "speciale bijdrage" van de oliemaatschappijen. Hiervoor wordt de komende dagen een ronde tafel georganiseerd.
Europa 1 geeft verder aan dat de regering crasht op een mogelijke "brandstofcontrole". Het onderwerp wordt besproken in Bercy. Om een ​​dergelijk fonds te financieren, is er geen sprake van een aanvullende belasting. De overheid is voorstander van financiering door oliemaatschappijen en benzinedistributeurs, waaronder supermarkten die 60% van de brandstofverkoop in het land vertegenwoordigen ".


Bronnen:
http://www.energie2007.fr/actualites/fi ... 50411.html
http://www.europe1.fr/Economie/Vers-un- ... nt-485673/
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : n.Chr. 44, Remundo, sicetaitsimple en 294 gasten