brandstofprijzen stijgen benzine en diesel VS DGCCRF

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 09/03/11, 21:07

dedeleco schreef:Naar mijn mening was het leven 50 jaar geleden moeilijker voor de smicards!!


Nou, dat is wat deze curven zeggen, toch? : Cheesy:
0 x
pb2488
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 837
Inschrijving: 17/08/09, 13:04




par pb2488 » 09/03/11, 21:17

Christophe schreef:Wees niet nukkig, je bent blijkbaar deze link vergeten in je vorige antwoord! : Cheesy:

Ja. Ik denk niet na, ik ben in de war. :? :? :? (verward)
0 x
"De waarheid kan niet worden gedefinieerd als de mening van de meerderheid:
De waarheid is wat volgt uit de observatie van de feiten. "
Sanson
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 14/09/09, 17:32
Plaats: Bordeaux




par Sanson » 10/03/11, 09:03

dedeleco schreef:Naar mijn mening was het leven 50 jaar geleden moeilijker voor de smicards!!
Ik zou liever zeggen dat de minimumloonarbeiders geen auto('s) hadden!

De bromfiets, de blauwe (als je het weet) was voor de toezichthouders (destijds de voormannen), de arbeiders reden op de fiets.

De DS is het voertuig van de baas.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 10/03/11, 09:21

Actuellement

TIC beperkt tot € 61.42 per hecto voor benzine, € 44 voor diesel19 Bijna alle regio's van Frankrijk zitten aan het plafond...
Behalve een paar bevoorrechte organisaties zoals de IDF, Poitou Charente en Corsica, waarvan de algemene raden hun burgers een gunst bewijzen...
57 € 92 TIC voor Corsicaanse benzine en 41.69 voor diesel

Btw op Tic berekend op de belastbare waarde van 41€74 voor benzine en 45€20 voor diesel (om grotere BTW-kortingen te kunnen maken voor professionals)

Nog een afwijking... Privétoerisme, luchtvaartbenzine kost slechts € 35.90 voor TIC en 30.20 voor luchtvaartkerosine voor privégebruik. Voor uw privéreizen houdt u ervan: vliegen

Waar we de werkelijke prijs van een liter diesel zien, is door aan een visser te vragen hoeveel hij ervoor betaalt... Want nul ICT, nul BTW
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 10/03/11, 09:43

Sanson schreef:
dedeleco schreef:Naar mijn mening was het leven 50 jaar geleden moeilijker voor de smicards!!
Ik zou liever zeggen dat de minimumloonarbeiders geen auto('s) hadden!

De bromfiets, de blauwe (als je het weet) was voor de toezichthouders (destijds de voormannen), de arbeiders reden op de fiets.

De DS is het voertuig van de baas.


Mijn oude man had een 4pk toen hij landarbeider was in 65, een P60 toen hij in 69 terugkeerde naar de fabriek... In 71 liet hij een huis bouwen (een F4 op een prefa-betonnen kelder) voor 92 frank. : Cheesy: in 74 kocht hij een nieuwe Ami8 voor 4000 en een paar frank geleverd met een volle tank aub... in 76 een R16...

De DS was de auto van de notaris van de dokter of de dierenarts... (landelijke omgeving) De eigenaren waren al Jaguar en Mercedes

Minimumloon haar hele leven...Mama ontvangt minimumloon +15%. 3 kinderen thuis...
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 10/03/11, 10:17

Christophe schreef:
Leo Maximus schreef: https://www.econologie.com/taxation-fisc ... -3471.html

Christophe, je zou je taartdiagrammen moeten bijwerken, ze voelen zich oud: de liter is niet langer 1,02 €! :D


Ja, maar de tarieven blijven hetzelfde, dus maak gewoon een regel van 3!

En dan op een Camembert is het% dat we niet onthouden?

Ja, behalve dat deze cirkeldiagrammen euro's weergeven en niet % :schok: . Dan is er een mix van het TIPP (vast bedrag) met percentages... :? Dit is (met opzet?) misleidend en het is dan ook niet verwonderlijk dat we horen dat hoe hoger de prijs aan de pomp, hoe hoger het TIPP-percentage! : Lol:

We zouden deze cirkeldiagrammen correct opnieuw moeten maken met het bedrag in € plus het percentage als het een percentage is, en we zouden voor een aantal verrassingen komen te staan. We horen bijvoorbeeld dat de TIPP op de GO 85% van de prijs inclusief belasting bedraagt, terwijl 42,84 cent op € 1,40 ongeveer € 30 is. 85% en niet XNUMX%.

Als u geïnteresseerd bent, kan ik voor u nieuwe, correcte cirkeldiagrammen maken met de cijfers van vandaag, eventueel met de TIPP per regio, en ook de prijs aan de pomp als we de TIPP zouden verwijderen. Eigenlijk heb ik bij mijn verbruik al jaren een groot deel van de gegevens in Excel staan, het enige wat ik hoef te doen is cirkeldiagrammen maken.

ML
Dernière édition par Leo Maximus de 10 / 03 / 11, 11: 33, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 10/03/11, 10:20

Christophe schreef:
Did67 schreef:]2) Dat gezegd zijnde zijn het alleen de bomen die het bos verbergen: de opwaartse trend in de prijzen van aardolieproducten is sinds de jaren 2000 constant geweest, met twee pieken (begin 2008 en nu).

Als deze 'pieken' ons als schildwacht dienden, zoals 'oranje licht"in plaats van een onderwerp om over te klagen ???

Dus wat betreft de kooldioxidebelasting en enkele andere debatten hier (fotovoltaïek), zal ik worden geschreeuwd door te schrijven dat er niet genoeg pieken zijn!


Ja, behalve:

Christophe hierboven schreef:a) langzame stijging = verander gedrag en maak de alternatieven competitief = JA
b) snelle opkomst = kelderende economie (en dat is wat er zal gebeuren) = verrijken van een minderheid = NEE


We zijn in het geval b) nee?


Ja maar :

- Economisch gezien heb je gelijk

- psychologisch raak je gewend aan langzame stijgingen; de plotselinge stijging kan dit "uitroepen"...

Ik was in de “elektroshock” die ertoe leidt dat u uw consumptiekeuzes heroverweegt, vooral op het gebied van energie.

Als we vervolgens ‘reflecteren’ (wat anders is dan de elektroshock die de reflectie teweeg heeft gebracht), is het duidelijk dat we dat op basis van gemiddelden en zelfs extrapolaties zullen doen.

Ik stel voor dat je een gelijkspel / bal in het midden plaatst??? Wat zegt de scheidsrechter?
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 10/03/11, 10:24

Sanson schreef:
dedeleco schreef:Naar mijn mening was het leven 50 jaar geleden moeilijker voor de smicards!!
Ik zou liever zeggen dat de minimumloonarbeiders geen auto('s) hadden!

De bromfiets, de blauwe (als je het weet) was voor de toezichthouders (destijds de voormannen), de arbeiders reden op de fiets.

De DS is het voertuig van de baas.

Dat zagen we in ‘De Auto van de Toekomst’ rond pagina 100. Het equivalent van de DS uit 1956 (1 miljoen oude frank) bedraagt ​​vandaag 60000 euro.

Hetzelfde geldt voor brandstof, 1 liter kost meestal 88 oude frank, een 1/2 uur of 3/4 uur minimumloon, genoeg om 10 of 15 km af te leggen! : Lol:

ML
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 10/03/11, 10:48

Macro schreef:Nog een afwijking... Privé-toeristische luchtvaartbenzine kost slechts € 35.90 voor TIC en € 30.20 voor privégebruik via vliegtuigbrandstof.


Eh, en hoe wordt kéro pro (commerciële luchtvaart) belast?

Macro schreef:Waar we de werkelijke prijs van een liter diesel zien, is door aan een visser te vragen hoeveel hij ervoor betaalt... Want nul ICT, nul BTW


Uh, nul BTW weet je het zeker? Het betaalt dezelfde prijs als FOD, toch?

Oh nee, dat is de afgelopen maanden veranderd: geen rood meer in marineblauw, we moeten...blauw nemen denk ik?

ps: ok, dat deed ik voor de bal in het midden, maar ik vind je, vergeleken met normaal, momenteel erg "scherp"...zie mijn laatste PM!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 10/03/11, 11:18

Op kerosine voor commerciële vliegtuigen wordt geen belasting geheven

Visserijdiesel is altijd blauw geweest, volledig belastingvrij en goedkoper dan brandstof... Daar geldt een TIC van 5 € 66 per ectoliter
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 329-gasten