Zomer uitweidingen op de overheidsschuld

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Summer Digressions on Public Debt




par Ahmed » 16/08/16, 18:09

Châtelot, uitwisselingen bestonden lang voordat er geld was (schuld zonder geld was genoeg) en geld werd in het begin niet eens voor dit doel gebruikt.
Het is waar dat de intensiteit van de uitwisselingen geld veronderstelt en dat in dit systeem dat marketing maximaliseert en waarin niemand consumeert wat hij produceert en iedereen consumeert wat anderen produceren, het de hoeksteen vormt. Wat in het geding is, is niet deze keynesiaanse visie die u voorstelt, maar het nu anachronistische karakter van deze manier van werken en de onmogelijkheid om te overleven.

Obamot, Je schrijft:
... nog steeds in het register van dit goed beschouwde concept van "abstracte waarden", zou het nodig zijn om er het aandeel van de geplande veroudering van objecten aan toe te voegen, aangezien dit deel uitmaakt van de "abstracte" dimensie van ontkenning, en sluit zich volledig aan bij het idee van abstractie (zo niet van waarde, dan wel van confiscatie).

Er is hier een algemeen misverstand, zoals wanneer je praat over de "echte" waarde van grondstoffen: je moet oppassen dat je echte rijkdom niet verwart met abstracte waarde. De laatste meet alleen de relaties tussen mensen via de waar, de eerste betreft het nut van goederen... Dus bijvoorbeeld geplande veroudering vermindert de werkelijke rijkdom of geproduceerde waarde om de abstracte waarde te verhogen. Begrijp je het fundamentele verschil tussen deze twee concepten (behoorlijk lastig te begrijpen, ik ben het ermee eens, maar doorslaggevend)?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Summer Digressions on Public Debt




par Ahmed » 18/08/16, 12:14

Een van de gevolgen van deze toename van de kloof (die, ik herhaal, origineel is) tussen reële waarde en fictieve waarde via de financiële sector, is de groeiende kloof tussen de meest fortuinlijke en de rest van de bevolking. De economische actoren die in deze industrie werken, halen er inderdaad zeer aanzienlijke inkomsten uit en hoewel de meesten van ons, zonder dat we het weten, in het krijt staan ​​bij deze manier van werken, is dat slechts in veel mindere mate.
Dalende levensstandaard, stijgende kapitaalinkomsten (althans in de financiële sector), deze twee gezamenlijke en correlatieve fenomenen voeden het idee, zoals met name betoogd Thomas Piketty, van een wenselijke herverdeling van deze winsten*: dit is zeker een wens die veel belangrijker is dan die van degenen die ecologische zorgen hebben, terwijl deze fixatie elke poging om de diepe economische determinismen te begrijpen onschadelijk maakt... Maar deze gegeneraliseerde zaptijden zijn nauwelijks bevorderlijk voor diepgaande analyses, te meer wanneer ze storende aspecten in verband met sterk geïntegreerde psychische patronen aan het licht kunnen brengen.

*Ik verdedig natuurlijk niet de ongelijkheid, maar onderstreep, afgezien van een uitgesproken verlangen naar sociale rechtvaardigheid, het karakter van training naar een utopie van algemene welvaart, zelfs ten koste van exotische slaven... Deze wrok leidt daarom minder tot veroordeling deze excessen dan ervan te willen profiteren. Er zijn ook echte slachtoffers die alleen maar bitter kunnen zijn over deze tragische ontwikkeling... het is een belangrijke factor in de desintegratie van de samenleving die uiteindelijk een omslagpunt zou kunnen bereiken...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Summer Digressions on Public Debt




par Obamot » 18/08/16, 15:27

Ahmed schreef:Obamot, Je schrijft:
... nog steeds in het register van dit goed beschouwde concept van "abstracte waarden", zou het nodig zijn om er het aandeel van de geplande veroudering van objecten aan toe te voegen, aangezien dit deel uitmaakt van de "abstracte" dimensie van ontkenning, en sluit zich volledig aan bij het idee van abstractie (zo niet van waarde, dan wel van confiscatie).

... Dus bijvoorbeeld geplande veroudering vermindert de werkelijke rijkdom of geproduceerde waarde om de abstracte waarde te verhogen

Dit is echter de betekenis die ik wilde geven toen ik sprak "deel"toegewezen aan... (maar misschien heb ik het mis?)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Summer Digressions on Public Debt




par Obamot » 18/08/16, 15:30

Over je laatste bericht kom ik terug op wat ik hierboven zei, we zijn het paradigma gepasseerd "geldschuld"sinds de invoering van negatieve rente van centrale banken, die zo het drukken van geld willen beteugelen...

RT_TV, 17 augustus 2016 schreef:Rothschild zegt dat centrale banken bezig zijn met de grootste experimenten ooit

In een context van trage economische groei lijden retailbanken onder de lage rentetarieven die hun centrale banken opleggen. Volgens Rothschild is de situatie ongekend, een manier om te zeggen dat een dergelijk beleid op zijn zachtst gezegd riskant is.

«Centrale banken voeren het grootste monetaire-beleidsexperiment in de wereldgeschiedenis uit. We bevinden ons op onbekend terrein en de gevolgen van het lage rentebeleid in combinatie met het monetaire verruimingsbeleid zijn niet te overzien“, analyseert Jacob Rothschild, 4e baron van de naam en voorzitter van de Rothschild Investment Trust (RIT).

Sinds juni 2014 past de Europese Centrale Bank (ECB) negatieve rentetarieven toe op banken. Het is duidelijk dat banken die contanten bij de ECB deponeren een rente van ongeveer 0,4% moeten betalen. Een ongekend beleid dat al wordt toegepast door andere centrale banken, waaronder die van Japan en Zwitserland.

"Onvoorspelbare" gevolgen
Het doel ? Vechten tegen deflatie, maar ook banken aanmoedigen om geld te lenen aan de reële economie, terwijl ze tegelijkertijd worden ontmoedigd om de massa's "contant geld" op te potten - in werkelijkheid elektronische kredietlijnen zonder echte tegenhanger - die centrale banken ter beschikking stellen van banken via de "kwantitatieve versoepeling". ”(QE)beleid, versie 2.0 van de gelddrukpers. Maar zoals Jacob Rothschild opmerkt, worden liquiditeiten in een trage economische context en "bloedarme groei" niet naar de reële economie geleid, maar worden ze eerder gebruikt om de financiële markten te bevoorraden, markten die steeds meer losgekoppeld zijn van de reële economie.

Een ongekende situatie in de wereldgeschiedenis van financiën
En in deze context van crisis verkleinen de negatieve rentetarieven die door de centrale banken worden opgelegd de marges van de banken die in een schaarse situatie terechtkomen wanneer ze rente moeten betalen aan deposanten.

Een situatie die op lange termijn onhoudbaar is voor de banken, die deze belasting vroeg of laat zullen moeten doorberekenen aan de deposito's van hun klanten, namelijk spaarders. Volgens de Frankfurter Allgemeine vroeg de Vereniging van Beierse Spaarbanken al in maart 2016 aan haar aangesloten banken om hun bankbiljetten op te slaan in plaats van ze aan de ECB toe te vertrouwen, om te voorkomen dat ze zouden "betalen" voor het recht om stortingen te doen bij de centrale bank. bank, de "bank der banken".

En hoe ze altijd meer willen : Arrowd:
RT_TV, 17 augustus 2016 schreef:Naar de belastingheffing op particuliere deposito's?
Volgens de Bundesbank heeft het negatieve rentebeleid van de ECB de Duitse banken sinds de invoering al zo'n 248 miljoen euro gekost. En voor de Franse bankfederatie zouden we naar de "andere kant van de spiegel" zijn gegaan, in een wereld waar de natuurkundige regels niet langer van toepassing zouden zijn, banken die staatsobligaties zouden moeten kopen tegen negatieve rentetarieven waardoor ze verliezen geld.

Zo doorbrak de BPCE-groep (Banques Populaires et Caisses d'Epargne) afgelopen juni een taboe en stelde de mogelijkheid op om deposanten te laten betalen. In zo'n virtuele wereld waar alles zou worden teruggedraaid, zou de deposant betalen om zijn vermogen aan een financiële instelling toe te vertrouwen, terwijl de schuldeiser sinds de uitvinding van het geld winst uit zijn lening haalde door middel van rente. Maar goed nieuws: krediethouders zouden geld verdienen...

Maar uiteindelijk hangt dat af van de situatie zoals die nu is. Morgen .... zullen ze andere manieren hebben gevonden om geld te verdienen, maar dit betekent niet dat ze belastingen op deposito's van particulieren zullen intrekken, het is gedaan, het is gedaan (bovendien al belast, via de facturering van elke transactie/boeking).

Het is net als de keuze tussen schoenmaker versus hoedenmaker zijn, het is beter om schoenmaker te zijn, we verdubbelen de verkochte hoeveelheid : Mrgreen: En dan te bedenken dat er nog steeds mensen zijn die geloven dat het kwijtschelden van een schuld elders geen repercussies zal hebben...!

Maar aangezien we "veel slimmer zijn dan zij", zullen we alles met de grond gelijk maken en helemaal opnieuw beginnen (het zal veel op Dae$h of de koloniën van Cis-Jordanië lijken, om uit te kiezen... Hetzelfde maar dan op een heel groot schaal en het zal stoppen bij gebrek aan een jager).
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Summer Digressions on Public Debt




par Ahmed » 18/08/16, 19:13

Sorry, maar uw zin leek onduidelijk genoeg om me een misverstand van uw kant voor te stellen... : Oops:

De baron is het in ieder geval met me eens, ik ben heel blij! : Lol: :
Maar zoals Jacob Rothschild opmerkt, worden liquiditeiten in een trage economische context en "bloedarme groei" niet naar de reële economie geleid, maar worden ze eerder gebruikt om de financiële markten te bevoorraden, markten die steeds meer losgekoppeld zijn van de reële economie.

Welnu, de laatste zin is een redundantie van de eerste: het zijn de zwakke groei en de trage markt die de liquiditeit afleiden van de "echte" economie (ik plaats aanhalingstekens, omdat dit onderscheid mij nogal misleidend lijkt), maar dat heeft de verdienste van benadrukken wat de oorzaak is en wat alleen het gevolg is, in tegenstelling tot gezond verstand...
Ik betwijfel ten zeerste of de negatieve belangen de machine opnieuw zullen opstarten: het is slechts een technisch trucje, zonder effect op de fundamenten.

Je schrijft:
En dan te bedenken dat er nog steeds mensen zijn die geloven dat het kwijtschelden van een schuld elders geen repercussies zal hebben...!

Dit is een begrijpelijke en niet geheel verkeerde mening. Wat bepaalde interpretatiefluctuaties verklaart, is dat abstracte waarde een reëel-abstractie is: een tweeledig karakter, zowel puur conventioneel als feitelijk in zijn principe, maar ook zeer reëel in zijn gebruik en zijn gevolgen.
In het genoemde specifieke geval geloof ik niet in een repercussie, maar eerder in twee verschillende fenomenen die gelijktijdig optreden.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Summer Digressions on Public Debt




par Obamot » 18/08/16, 20:55

Ahmed schreef:Sorry, maar uw zin leek onduidelijk genoeg om me een misverstand van uw kant voor te stellen... : Oops:

Bah, ik geef toe dat wat ik formuleerde niet geweldig was : Mrgreen: "kan beter"

Ahmed schreef:De baron is het in ieder geval met me eens, ik ben heel blij! : Lol:

Ja, het rockt hè, Ahmed in overeenstemming met de Rothschilds, mazette, je hebt connecties! ( : Mrgreen: )

Voor de rest geef ik toe dat ik niet genoeg perspectief heb. Ik vertrouw je.
Niettemin, als ik er een zie, zou ik graag een geluiddemper willen plaatsen en erop schieten* zoals een efractorem vulgaris. :D :P


* Schieten:
► Show text
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Summer Digressions on Public Debt




par Ahmed » 18/08/16, 21:46

Je leest te snel: ik ben het niet die op hem is afgestemd, maar het tegenovergestelde! 8)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Summer Digressions on Public Debt




par Obamot » 18/08/16, 22:19

oké, ik zal het zeker doen, vertel het hem ( : Cheesy: )
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Summer Digressions on Public Debt




par Obamot » 19/08/16, 08:36

Ten slotte brengen de woorden van Rothschild ons ook terug naar wat Remundo zei (het idee is dus niet nieuw):
energie-fossiel-nucleaire / uitweidingen-zomer-on-the-public-debt-to-t14864 40.html # p307888

Reeds 15 jaar oud:
https://fr.wikipedia.org/wiki/Assouplis ... uantitatif

Sputnik News, 16.08.2016 schreef:Rothschild: De mensheid is in de greep van een wereldwijde financiële proef

De afgelopen zes maanden hebben centrale bankiers een ongekende test van het monetaire beleid uitgevoerd, waarschuwen het hoofd van de RIT Capital Partners Foundation en de Britse econoom Jacob Rothschild.

"We navigeren in troebel vaarwater zonder de gevolgen te kunnen overzien van de minimale rentetarieven wanneer 30% van de openbare verhandelbare schuldbewijzen tegen een negatief rendement worden verkocht', meldde de zakenman in een brief aan haar klanten.

Oké, hij klaagt dat het feest voorbij is in het speculatiespel met openbare effecten, toch? Je moet nog steeds durven.

Hoewel het altijd therapeutische meedogenloosheid is om de draaimolen in stand te houden. Het toont echter wel aan dat u helaas lang geleden gelijk had om ons te waarschuwen. Ik heb je gesprekken met Sen-No-Sen altijd goed gevolgd, er is echt iets om over na te denken. Enorm bedankt daarvoor.

Rothschild via Sputnik News, 16.08.2016 schreef:De brexit, de Amerikaanse presidentsverkiezingen, de vertraging van de bbp-groei en de ondoorzichtigheid van de Chinese economie behoren tot de eerste alarmen, net als de conflicten in het Midden-Oosten, die jaren in beslag nemen om op te lossen en die al hebben geleid tot aanslagen in Frankrijk, Duitsland en de Verenigde Staten.

Hij klaagt daar inderdaad over, maar dan begreep ik de plannen van de C!A niet helemaal om psychopaten op te hitsen en ze gewapend naar Disney Clubs te sturen om ze te vermoorden? Dit is misschien wel het gekste gewapende conflict dat ex nihilo is uitgevonden om regeringen omver te werpen in de geschiedenis. En waarom blijven ze de wereld willen destabiliseren door geesteszieken te financieren, op te leiden en te bewapenen? En het gaat door, en ze denken dat we het ons nog steeds kunnen veroorloven om uit te stellen? Zijn er nog niet genoeg doden gevallen? : Arrowd:

https://www.youtube.com/watch?v=JEjot1NoqdE

Ik wacht altijd om te weten wat de volgende zal zijn "slecht schot"Want elke keer dat de investeringsbanken het teken sturen om terug te vallen op goud, is dat een heel slecht teken. : Arrowd:

Rothschild via Sputnik News, 16.08.2016 schreef:Volgens dhr. Rothschild verlaagde RIT Capital Partners in juni de investeringsvolumes in aandelen en obligaties met 55 tot 44% ten gunste van edele metalen, rekening houdend met de voordelen van goud ten opzichte van de dollar. Het vermogen van de Stichting in pond sterling daalde ook met 25%. De koers van goud en edele metalen steeg echter met 8%.

Tot slot adviseerde Jacob Rothschild zich te concentreren op het behoud van kapitaal, waarvan goud een van de belangrijkste middelen is.

Goud is het tegenovergestelde van geldschuld, het is oppotten. Wat betreft de terugkeer naar het goudequivalent van de valuta's. Ik lanceer een idee om de capaciteit van monetaire creatie te baseren op een ratio die de economische gezondheid uitdrukt op basis van het "R-potentieel". Hoe meer kWh een staat zou hebben uit hernieuwbare bronnen (inclusief methaanwinning), hoe beter zijn huidige en toekomstige economische gezondheid zou zijn, hoe meer het recht zou hebben om geld te munten en hoe meer het economisch aantrekkelijk zou zijn door omstandigheden. Dit zou ook de economische polen verder naar het zuiden verplaatsen (waar het grootste probleem is: de armste landen - smeltkroes van terrorisme - maar met een zeer hoog potentieel voor zonne-energie). We zouden zelfs hetzelfde kunnen doen onder degenen die de minste verspilling van mijnbouwbronnen zijn. Van elke soort. Ik weet dat het utopisch is, maar het zou een sterk signaal zijn en het lijkt mij logisch om tot zoiets te komen. Hier zeg ik tegen mezelf dat hier misschien de fundamentele reden ligt voor het zelfonderhoud van Dae$h. Weer olie. Inderdaad, alle landen waar deze terroristische beweging van Amerikaanse oorsprong wijdverbreid is, zijn ofwel tegenstanders van het beleid van Washington, ofwel gebieden die zeer gunstig zouden zijn voor de plaatsing van zonne-energiecentrales... (of beide tegelijk, eindelijk.) En we komen terug op de vraagstelling van Electron, energieschuld: helemaal niet dom.
Voor mij spreekt het feit dat de heer Rothschild zijn stilzwijgen verbreekt boekdelen over de ernst van de huidige crisis.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Summer Digressions on Public Debt




par Ahmed » 20/08/16, 16:00

De grote spelers in de economische sector, zoals Jacob Rothschild, hebben vaak een duidelijker beeld van de evolutie van het systeem dan veel van zijn critici aan de linkerkant kunnen produceren, maar deze helderheid strekt zich niet uit tot het einde van de analyse, aangezien het immanent blijft in zijn object.
Het onderscheid tussen een "gezond systeem" en een "ongezond systeem" gemaakt door Remundo constateert alleen een verschil in formele evolutie, terwijl er geen verschil is in de inhoud: het "gezonde" systeem heeft altijd de functie gehad om de accumulatie van abstracte waarde te genereren, net als het "ongezonde", dat vandaag de dag heerst en alleen de de eerdere functionele ongeschiktheid.

Ik keer terug naar een belangrijk punt om licht te werpen op twee ogenschijnlijk tegenstrijdige aspecten van de huidige verschijnselen die voortkomen uit het tweeledige karakter van geld, zowel fictief als reëel.
Aan de ene kant is de hoeveelheid verzameld geld absoluut gigantisch en als we daarbij de hoeveelheid geld optellen die het mogelijk is om spontaan te "produceren" *, komen we uit op astronomische bedragen, aan de andere kant een nauwgezet extractivisme dat ernaar streeft om de geringste toegevoegde waarde door allerlei denkbare processen, die de koopkracht in het Westen steeds verder doen afnemen en stukje bij beetje de waarde betwisten die van Aziatische of Afrikaanse slaven wordt afgerukt. Een andere observatie die het gevolg is van dezelfde oorzaak en die slechts een ander gezichtspunt is van hetzelfde fenomeen, is de toename van sociale ongelijkheden.
Het is dat deze nogal vreemde dubbele aard van geld wordt gerealiseerd in twee verschillende sferen die alleen via beperkte kanalen met elkaar communiceren: er is nooit een algemene gelijkwaardigheid tussen deze twee staten, waardoor het buitengewone huidige niveau van rijkdom naast bezuinigingen kan bestaan. De virtualiteit van schuldgeld vraagt ​​om een ​​tegenhanger in echt geld: naarmate het steeds minder in de maakindustrie te vinden is, keert het zich tegen de bevolking. Het is een paradoxale situatie waarin de meerderheid van de economische subjecten gesubsidieerd wordt door het systeem (vandaar hun sterke aanhankelijkheid, ondanks tandengeknars) en, tenslotte worden doorboord om (een tijd) zijn werking te bestendigen! Het is weer een teken van de ademloosheid van het systeem dat zijn tegenstellingen alleen kan overwinnen door nieuwe, steeds grotere.
Dit verklaart ook de moeilijkheid van de publieke opinie om de situatie te begrijpen, behalve door vereenvoudigingen die voornamelijk gericht zijn op het aanwijzen van zondebokken, en het zijn niet de verklaringen van diensteneconomen** die zullen helpen om er licht op te werpen. ... : Roll:

*Ik verwijs naar het geld dat daadwerkelijk dagelijks wordt gegenereerd en niet naar theoretische overwegingen, want dat zou ons tot redeneren door het absurde leiden.
** Zelfs als ze kritisch zijn, aangezien ze allemaal een verklarende versie verdedigen in overeenstemming met hun "winkel".
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 302-gasten