Uitputting: olieschaarste vroeg in 2015?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 23/04/10, 17:44

8)

als je goed kijkt, is het in alle ondeugden hetzelfde

internet helpt enorm bij de communicatie van de zwaksten


Ik weet nog hoe het begon
maar ik weet niet hoe het zal eindigen

dat is wat knapperig is : Cheesy:
0 x
QuoVadis
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 28/08/09, 15:42




par QuoVadis » 23/04/10, 18:16

Obamot schreef:
yoananda schreef:oplossingen? Nu al stoppen met verspillen.. Verminder onze behoefte aan overbodig

Bein ... het is simpel, je hoeft alleen je eigen advies op te volgen: de overbodige verwijderen,
- uw computer.
- uw internetverbinding.
- uw telefoonlijn.
- elektriciteit (u gebruik maken van kaarsen of heeft slapen als het donker wordt)
.etc
yoananda schreef: het gaat er niet om dat je alles in één keer op zijn kop zet


LOL.

..Je kunt het comfort van anderen aanraken, zolang je je eigen comfort niet aanraakt. Het heet egoïsme.

Goed gezien "O"!

NB: uiteraard ben ik van mening dat alleen Désertc ons zowel uit de olie- als uit de kernenergie kan halen. En zelfs hongersnood voor bepaalde stammen als je denkt aan groeien in de woestijn.
Door dit te doen, zal het ook de CO2-uitstoot verminderen...
0 x
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 24/04/10, 19:36

QuoVadis schreef: En zelfs hongersnood voor bepaalde stammen als je denkt aan groeien in de woestijn.



om het idee van herbebossing van de woestijnen te ondersteunen zou ik gewoon een vergelijking willen maken


iedereen vindt het logisch om deze auto met een pompon te onderhouden om er niet dom uit te zien

als dit logisch is, vind ik het logisch om de natuur in stand te houden totdat deze haar zelfvoorziening herwint en een biologische omgeving in autarkie herschept


als het zinvol is om een ​​stuk metaal op rubber te polijsten, is het ook zinvol om het welzijn terug te geven dat moeder natuur ons schenkt
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 24/04/10, 20:00

Ik wil graag een beetje helpen Yoananda, hoewel dat niet echt nodig is!
Obamot, je antwoord stelt me ​​een beetje teleur, ik denk dat je hier een beetje moe van bent:
Hier zijn we! Oke je een probleem met "gezag" hebben, maar ik denk niet de verbinding met de productie van hernieuwbare energie als zodanig zien. Of zoals ik hierboven zeg, moet je betrokken bij een politieke carrière (noem het charisma of charisma of anderszins als je wilt, maar het belangrijkste is dat je beweegt u om ons te veranderen er alles over te krijgen: ON op je rekenen.).

Oke, Yoananda mengt de penselen een beetje met de technische vragen, maar het is relatief secundair, de essentiële vraag wanneer het de kwestie van "gezag" oproept, het is inderdaad de tegenstelling tussen massale en gecentraliseerde oplossingen (per definitie ondemocratisch [eufemisme!]) en oplossingen die een zo groot mogelijke autonomie voor de burgers bevorderen.
In die zin is het volstrekt nutteloos en zelfs schadelijk dat zij zich op de door u aanbevolen manier bezighoudt met het politieke beleid, dat per definitie ook nooit op autonomie gericht is.
Quovadis schreef:
Uiteraard ben ik van mening dat alleen Désertec ons zowel uit de olie- als uit de kernenergie kan halen. En zelfs hongersnood voor bepaalde stammen als je denkt aan groeien in de woestijn.

Ik zal niet terugkomen op alle slechte dingen die ik over dit project denk: iedereen weet ervan (geen woordspeling bedoeld)!
Ik vind het eenvoudigweg volkomen surrealistisch om te denken aan het cultiveren van de woestijn wanneer 1- het bouwland geleidelijk wordt gedegradeerd door afwijkende landbouwpraktijken, 2- de boeren van hun land worden verdreven om voedselgewassen te vervangen door exportgewassen, 3- het probleem van ondervoeding is niet gekoppeld aan de hoeveelheid beschikbaar voedsel, maar veeleer aan de distributie ervan.
Dernière édition par Ahmed de 24 / 04 / 10, 21: 39, 1 keer bewerkt.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 24/04/10, 21:03

Ahmed schreef:In die zin is het volstrekt nutteloos en zelfs schadelijk dat zij zich op de door u aanbevolen manier bezighoudt met het politieke beleid, dat per definitie ook nooit op autonomie gericht is.



Ik denk dat het een groot probleem van het onderwijs is wat betreft de opvatting van verantwoordelijkheid, die het tegenovergestelde is van wat we momenteel leven (gebruik van praktijken van machteloosheid voor politieke en economische doeleinden).


stem goed, stem op jou



8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 24/04/10, 21:23

Nee Ahmed, wees niet teleurgesteld. Ik ben het spelen gewoon beu ponsballen geconfronteerd met tegenstanders die teksten vol spelfouten schrijven, ook al hebben ze niet echt diep over het probleem nagedacht. Ze halen je met de achterkant van de lepel uit de rede "eerste waarheden". En jij zou graag willen dat hij, nadat hij geprobeerd heeft hun gesprekspartner een beetje belachelijk te maken, de les van pedagogie geeft die zij beweren?

Ik noem het de kont spelen voor graan en het verdient een flinke schop onder de kont : Mrgreen: Omdat ik niet hun ouder ben, voel ik me persoonlijk helemaal niet bezorgd! : Cheesy:

Wat betreft het respect dat we elkaar schenken; je zou het nog eens moeten lezen, ik zie niet veel nederigheid in de woorden van Yoananda... van mijn kant ontdekte ik dat het argument geen andere logica had dan "erop in te gaan". Vandaar het probleem dat ik vervolgens aan de orde stel in het licht van de autoriteit en dat relatief exact blijkt te zijn. De rest van mijn toespraak (politieke carrière...) is van de orde van de grap... Sorry, als je het in de eerste graad leest...
Natuurlijk geloof ik niet dat politici het probleem gaan oplossen (ze zouden het toch al gedaan hebben, toch?) maar waarschijnlijk, helaas, de stijging van de prijs van ruwe olie... Tenzij de hemel op ons hoofd valt : Mrgreen:

Het was mijn tirade :D
Dernière édition par Obamot de 24 / 04 / 10, 21: 40, 1 keer bewerkt.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 24/04/10, 21:37

Ik had het niet zo waargenomen, maar ik geef toe dat ik alleen de laatste berichten heb gelezen...
Ik begreep de ironische aard van de tweede geciteerde zin!
Het is waar dat een beetje voorziening de dialoog enorm zou bevorderen...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 24/04/10, 21:43

Het is altijd een genoegen je te ontmoeten op de forum. :D

Ja, deze energieproblemen kwellen ons allemaal een beetje. Vooral als je weet wat er is gebeurd. Ik geef toe dat de woorden van elkaar nog steeds heel logisch zijn, we zouden misschien gewoon een iets meer "leergierige" benadering willen... In plaats van een grond van uitdaging tegen autoriteit in de eerste graad :? : Cheesy:

Om terug te komen naar de bodem. Er is echter een serieus probleem van prioriteiten dat zich voordoet. Het is beter om na te denken over de juiste vragen en te weten of we willen wegzinken in kernenergie, of zelfs in andere aardolieoorlogen, door verstrikt te raken in een vorm van militaire chantage, in coalities die we niet willen. .. En wat onvermijdelijk zal leiden tot grote regionale instabiliteit. Of als we klaar zijn om concessies te doen voor energiekeuzes "Van minste invloed" ... In elke zin van het woord.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 24/04/10, 22:06

Het is een gedeeld plezier!

Ik ben geen fan van piekolie, omdat ik van mening ben dat als je moet wachten tot je een fysieke barrière tegenkomt om jezelf vragen te gaan stellen, de antwoorden zeer waarschijnlijk slecht zullen zijn...

Wat mij betreft, denk ik dat energienuchterheid het gevolg moet zijn van: reflectie op onze werkelijke behoeften en niet afhankelijk van externe beperkingen. Het zou ook welkom zijn om een ​​overzicht te geven van de vele en vaak verborgen nadelen van energiehebzucht.

Tot slot constateer ik met droefheid dat het doel dat wordt nagestreefd met energievervangers voor olie alleen maar gericht is op het behouden van wat als “normaal” wordt beschouwd voor een westerling, zonder rekening te houden met de rest van de bewoners van de planeet...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 25/04/10, 09:42

dit alles zal ons dwingen onze manier van leven te herzien
Het kan nuttig zijn, maar wat zijn de manieren om vooruitgang te boeken? Hier is alle vraag!
laten we beginnen met het verwijderen van alles wat incidenteel en onnodig is
en de besparingen zullen aanzienlijk zijn
Laten we voor verwarming stedelijke houtgestookte energiecentrales ontwikkelen
er is een baan.....
0 x
elke ochtend je naakt uitzien in een grote ijs na 3 minuten zult u zien dat uw huis en uw slechtste foto ......

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 214 gasten