Vastleggen en opslaan van CO2 IPCC-rapport

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 09/08/06, 18:39

Christophe schreef:
Cuicui schreef:Als hij een groot voorstander is van Iter, kan hij te kwader trouw zijn met betrekking tot de z-machine.


De samenzwering is niet overal sorry...
Welnu, de mening van een kernfysicus zou mij ook passen... zelfs een student graag!


Helemaal mee eens. Daarvoor zou hij al op de hoogte moeten zijn, vandaar de interesse in het verspreiden van de informatie.
0 x
Avatar de l'utilisateur
rabbitheran
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 07/08/06, 22:16
Plaats: Aveyron




par rabbitheran » 09/08/06, 21:11

hallo allemaal :D

Nou, ik de Z-bug, het verbindt me goed : Mrgreen: maar ik vraag om wat meer informatie over het citaat van Jean Pierre Petit, hij gooit nog steeds sterke dingen zoals de samenzwering van 11 september van de Verenigde Staten om Irak te veroveren, het zet je aan het denken :!:

Ik zal proberen de kwestie van het z-beest te verdiepen als er informatie is waarin ik geïnteresseerd ben
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 09/08/06, 21:58

Christophe schreef: De samenzwering is niet overal sorry...

De complottheorie? In dit specifieke geval zou het eerder de theorie zijn van "hier de goede soep, de hele wereld financiert!"
0 x
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 10/08/06, 08:58

Christophe schreef:
freddau schreef:Hiervoor las ik een interview in de "Spiegel" van een voormalige Shell-manager, momenteel manager van Repower, een Duitse fabrikant van windturbines, die op dit proces vertrouwt om rond te komen en de ontwikkeling van deze technologie in de komende decennia ziet, voegt hij eraan toe dat het atoom een ​​technologie is die de transitie mogelijk maakt.


Mooie conversie (is het goed voor het moreel?) maar ik denk dat er maar één ding is dat zo iemand interesseert: het deeg...


Ja, er zijn maar weinig mensen die geen geld willen.
De persoon was objectief en gaf de voorkeur aan deze oplossing boven opwarming.
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 10/08/06, 10:36

freddau schreef:Ja, er zijn maar weinig mensen die geen geld willen.
De persoon was objectief en gaf de voorkeur aan deze oplossing boven opwarming.


CF mijn handtekening : Mrgreen:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 10/08/06, 10:52

Cuicui schreef:Christoffel zei:
Ik herhaal daarom dat de mening van een CEA-natuurkundige welkom zou zijn.


Als hij een groot voorstander is van Iter, kan hij te kwader trouw zijn met betrekking tot de z-machine.


Let op, na het lezen van een thread over futuristische wetenschap waar het ging over Z-machine en Iter, lijkt het erop dat sommigen van mening zijn dat JPP soms ook te kwader trouw is op Iter...

Merk op dat beide voor mij gevaarlijk speelgoed zijn voor wetenschappers die erkenning nodig hebben. Spelen met onstabiele toestanden van materie om astronomische hoeveelheden energie te produceren met het risico van kettingreacties, ik weet niet waarom, het idee maakt me een beetje bang. En dit allemaal zodat onze consumptie/afvalmaatschappij alles kan blijven verpesten... :x

Kortom, ik zou het zijn, de iter- en z-machine-budgetten zouden rechtstreeks in applicaties gaan om energie-autonomie voor elk huishouden mogelijk te maken (door natuurlijk een einde te maken aan verspilling).

En bovendien stelt dit voorstel me in staat om ook een beetje op het onderwerp terug te komen: oplossingen willen vinden om de gevolgen te beperken zonder te proberen de oorzaak te verhelpen, is echt de unieke manier van doen geworden voor dit bedrijf:
  • We willen CO2 afvangen in plaats van zoeken naar manieren om de productie ervan te verminderen.
  • De westerse geneeskunde behandelt (met grote hoeveelheden gepatenteerde moleculen $:evil:$) de symptomen zonder de oorzaken echt aan te pakken.
  • We vinden roetfilters, ABS, ESP en allerlei soorten elektronica uit zodat de auto minder gevaarlijk is zonder ooit het gebruik ervan in twijfel te trekken.
  • etc, etc, etc ...
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 10/08/06, 12:19

freddau schreef:De persoon was objectief en gaf de voorkeur aan deze oplossing boven opwarmen.


Windenergie zal helaas niet veel veranderen wat betreft de opwarming van de aarde...andere oplossingen zoals biomassa (vast, vloeibaar of gasvormig) zijn naar mijn mening een stuk efficiënter...en het geld dat in windturbines gaat, doet dat niet t zal niet ingaan op deze oplossingen...

Daarnaast blijven de (mega)windturbines bijdragen aan de centralisatie van energie en de staatscontrole ervan...

Kortom... best wat wind... voor niet veel...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 10/08/06, 12:30

ok, ik zal de vraag stellen die ik al in een ander onderwerp heb gepost:

de C02 die zo is opgeslagen, wat doen we ermee? bubbels voor de perrier?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 10/08/06, 12:51

elephant schreef:ok, ik zal de vraag stellen die ik al in een ander onderwerp heb gepost:

de C02 die zo is opgeslagen, wat doen we ermee? bubbels voor de perrier?


Het basisprincipe van deze opslag is het volgende: stuur de CO2 terug naar waar het vandaan kwam.
Laat het me uitleggen: in tegenstelling tot korte cycli zoals bijvoorbeeld cului van hout (de CO2 die wordt uitgestoten door het verbranden van hout is de CO2 die door de boom wordt opgevangen tijdens zijn groei), is de CO10-cyclus van fossiele brandstoffen één cyclus op enkele duizenden of zelfs miljoenen jaren .
De CO2 die vrijkomt bij olie, steenkool en consort is namelijk de COXNUMX die is opgevangen door planten die door druk, hitte en tijd worden omgezet in olie of steenkool.

De zorg is dat deze CO2 die gedurende duizenden jaren is opgevangen, in enkele decennia massaal vrijkomt. Hier knelt het schoentje: de huidige vegetatie is niet in staat om het equivalent van duizenden jaren CO2-afvang door planten terug te vangen. Vandaar het idee om deze CO2 terug te brengen naar waar het vandaan kwam: ondergronds. niets doen!!!
Het is alleen zodat hij niet in de atmosfeer zal zijn.

Is het zo duidelijker???
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 10/08/06, 13:19

Bedankt voor de uitleg, daar was ik al bang voor.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 227-gasten