Hij heeft een fout gemaakt bij Iter!

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 28/10/12, 13:48

Remundo schreef:Hi Cuicui,

Ik heb het al gegeven. Hier is een samenvatting:

- Ik zou geen kopek in ITER plaatsen.
- Z-Pinch kan lopen, vooral voor het leger.
- Met 15 miljarden euro's kunnen we een aantal prachtige duurzame energiecentrales bouwen.


Synthetisch en effectief, je hebt alles samengevat!

ITER is meer een politicusproject dan een wetenschappelijk project.
In elk geval heeft soberheid geen invloed op alle projecten!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 29/10/12, 09:47

Remundo schreef:- Z-Pinch kan lopen, vooral voor het leger.
- Met 15 miljarden euro's kunnen we een aantal prachtige duurzame energiecentrales bouwen.

welkom Remundo
De Z-pinch werkt heel goed in het leger omdat het de bom A thermonucleaire koppen heeft vervangen door een conventioneel explosief dat goedkoper te produceren en te onderhouden is.
Maar het lijkt me niet wenselijk om de exclusiviteit van het Z-snufje aan het leger over te laten, omdat het kan worden gebruikt om waterstof-boriumfusie in civiele elektriciteitscentrales te initiëren. Deze niet-vervuilende installaties kunnen vrijwel onmiddellijk worden gestart en gestopt en vervangen op voordelige wijze de thermische centrales in het geval van onverwacht piekver- bruik.
Het is uiteraard massaal investeren in hernieuwbare energie, in gedachten houden dat deze energieën zijn afhankelijk van de weersomstandigheden (geothermie apart) en niet altijd in staat om te reageren op een plotselinge piekvraag.
Ik heb moeite om te begrijpen waarom politici en ecologen de waarde van waterstof-boorfusie-energiecentrales niet zien (of niet doen voorkomen), als aanvulling op andere energiebronnen. Daarbij zijn zij in feite voorstander van het monopolie van uranium- en plutoniumsplitsingsinstallaties, die momenteel geen vervanging op de korte termijn hebben.
In termen van energie lijkt het onvoorzichtig om alle eieren in één mand te doen.
Dernière édition par Cuicui de 29 / 10 / 12, 10: 02, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189




par Remundo » 29/10/12, 10:00

Cuicui schreef:welkom Remundo
De Z-pinch werkt heel goed in het leger omdat het de bom A thermonucleaire koppen heeft vervangen door een conventioneel explosief dat goedkoper te produceren en te onderhouden is.

Hum, heb je officiële bronnen? het interesseert me.
Maar het lijkt me niet wenselijk om de exclusiviteit van het Z-snufje aan het leger over te laten, omdat het kan worden gebruikt om waterstof-boriumfusie in civiele elektriciteitscentrales te initiëren.

Omdat, naar mijn mening, het nog niet volledig is ontwikkeld, zelfs niet onder het leger.

En tussen de militaire toepassing en de civiele toepassing duurt het een bepaalde tijd.

Anders zijn onze leiders hoogstens incompetent en in het slechtste geval in overeenstemming met lobby's die niet het algemeen belang dienen.

Het nieuws laat het elke dag zien.

@+
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 29/10/12, 10:20

Remundo schreef: Tussen de militaire aanvraag en de civiele toepassing duurt het een bepaalde tijd. Anders zijn onze leiders hoogstens incompetent en in het slechtste geval in overeenstemming met lobby's die niet het algemeen belang dienen. Het nieuws laat het elke dag zien.

Vanaf de ontdekking van de resultaten van Sandia Labs in 1995, haastte het leger zich naar de toepassingen die mogelijk waren dankzij de hoge temperaturen. In 7-jaren is het hoogst onwaarschijnlijk dat ze hun systemen niet hebben ontwikkeld (met behoud van de oude deuterium-tritiumbrandstof) en dat ze overeenkomen om over dit onderwerp te communiceren.
De militaire en civiele toepassingen van z-Pinch zijn totaal verschillend en ik zie niet in hoe de een uit de ander zou kunnen komen. De soldaten willen een enkele "boom" en het feit dat het een beetje vervuilend is, stoort hen niet al te veel, terwijl het in een energiecentrale jarenlang nodig zou zijn om te komen tot 50 niet vervuilende mini-explosies per seconde.
Wat betreft de integriteit van onze leiders en milieuleiders, ik heb lang geen illusies gehad.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 29/10/12, 11:57

dedeleco schreef:ITER, het domesticeren van de zon in een pot, is een droom, bij 15 miljard, al oude 55ans, erger dan de VIALLE-bieding of andere surenergie, omdat het alleen op 25 jaar een resultaat belooft in 50,

Deze beloften zullen niet worden nagekomen, omdat ITER niet levensvatbaar is in de huidige staat van onze kennis.
0 x
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 29/10/12, 16:47

Remundo schreef:Anders zijn onze leiders hoogstens incompetent en in het slechtste geval in overeenstemming met lobby's die niet het algemeen belang dienen.


Je bent optimistisch : Mrgreen: Persoonlijk zal ik op beide wedden!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 231-gasten