Nucleaire Geschiedenis in Québec: Waarom het werkte niet!

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 11/04/11, 23:50

Uh heb je genoeg ingezoomd?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 12/04/11, 03:17

Addrelyn schreef:Een ander ding, de dammen zijn ver weg, veel verliezen in de lijnen en snijdt recht in de bossen voor de THT-lijnen. (kijk door google earth is indrukwekkende loopgraven 100 m breed in het bos)


Êêêêêh, maar dat is een volkomen misleidend argument !!!

Een van de belangrijkste argumenten van de nucleaire lobby zou zijn om te profiteren van het feit dat [i] "de geproduceerde overtollige energie" zou geld opleveren omdat het op de elektriciteitsmarkt zou worden verkocht! [/ i] Daarvoor MOET je ook HT-lijnen hebben. Dus waar is het verschil?

No ...
0 x
Addrelyn
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 166
Inschrijving: 16/07/10, 11:28




par Addrelyn » 12/04/11, 09:32

Het heeft niets te maken met nucleair wat ik hier zeg. Ze hebben dammen en dat is veruit de beste voor hen.
Ik vertel je alleen mijn indruk. Ik ging er onder meer heen om een ​​kleine tour in de natuur te maken (2500 km tour ten noorden van Montreal) en het viel me op.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 12/04/11, 13:58

Als het er niets mee te maken heeft, waarom praat je er dan over? Om de tijd te doden? : Cheesy: :D : Mrgreen:
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 12/04/11, 14:48

Addrelyn

Het is zeker dat in de uitgestrektheid van Noord-Quebec een elektriciteitslijn contrasteert!

Ik hoop dat je het naar ons zin hebt gehad! : Mrgreen:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 12/04/11, 21:44

Al geruime tijd verbergen advertenties bepaalde berichten en kunnen ze kennelijk niet worden afgesloten; het is eerlijk gezegd in slechte smaak!
Wat doet de webmaster? O)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 12/04/11, 22:56

Ahmed schreef:Al geruime tijd verbergen advertenties bepaalde berichten en kunnen ze kennelijk niet worden afgesloten; het is eerlijk gezegd in slechte smaak!
Wat doet de webmaster? O)



Druk op de "control" -toets en draai aan het muiswiel om het formaat te wijzigen, u kunt alles zien!


Grapmodus!

De andere oplossing is een nieuw scherm! : Mrgreen:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 13/04/11, 07:48

Een belangrijk gegeven voor Quebec is de lage bevolkingsdichtheid: ongeveer 5 pijpkoppen / km².

Je realiseert je: bijna 3 keer het oppervlak van Frankrijk voor 8 Mh! Het maakt mensen doden om daar te komen!

Gezien de besneeuwde afstanden in de winter, moet dat wat problemen opleveren om te verwarmen met stookolie, en nog meer met stadsgas.

In Frankrijk en België, Duitsland, enz., Is de bevolkingsdichtheid 20 tot 50 keer hoger, de bevolking binnen 200 km van de kust is belangrijk, we hebben een dicht netwerk van spoorwegen (beginnend rond 1835) en kanalen.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 13/04/11, 09:42

(

Ahmed schreef:Wat doet de webmaster? O)


Het doet niets, het wordt misbruikt door een reclamebureau dat de surfomstandigheden van internetgebruikers veracht ...

Een dergelijke storing is onaanvaardbaar, maar maak je geen zorgen, deze duurt nog maar een paar dagen!
:|

Sorry voor de HS
)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 302-gasten