Solar magnetische storm eindigde alle elektriciteit cf 1859

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 08/10/12, 10:35

Hallo, vind je tegen welke prijs?
Ik weet er niets van. : Mrgreen:
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 08/10/12, 10:51

Voor de duidelijkheid: een paar maanden geleden verbrandde een elektromagnetische storm een ​​van mijn laptops ... die was aangesloten maar in stand-by (scherm omlaag)

De tv en een andere laptop draaiden, maar ze kregen niets!

De HS-laptop was 1 meter van mijn gietijzeren houtkachel, ik vraag me af of dat niet werkte ... (meer geconcentreerde veldlijnen?)

Kortom, dit alles om te zeggen dat magnetisme, zelfs een kleine storm (bliksem niet binnen een paar honderd meter van mijn huis viel), veel schade kan aanrichten!

Ik denk dat dezelfde storm me motoraccu's heeft verbrand: https://www.econologie.com/forums/batterie-m ... 12038.html
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 08/10/12, 14:05

Christophe schreef:Voor de duidelijkheid: een paar maanden geleden verbrandde een elektromagnetische storm een ​​van mijn laptops ... die was aangesloten maar in stand-by (scherm omlaag)

De tv en een andere laptop draaiden, maar ze kregen niets!

De HS-laptop was 1 meter van mijn gietijzeren houtkachel, ik vraag me af of dat niet werkte ... (meer geconcentreerde veldlijnen?)

Kortom, dit alles om te zeggen dat magnetisme, zelfs een kleine storm (bliksem niet binnen een paar honderd meter van mijn huis viel), veel schade kan aanrichten!

Ik denk dat dezelfde storm me motoraccu's heeft verbrand: https://www.econologie.com/forums/batterie-m ... 12038.html


Nadat ik bliksem op het dak, gat en vuur heb ontvangen, heb ik een leuke ervaring met bliksem

Bliksem, zelfs ver genoeg vallend, maakt mooie overspanningen, die volgens de vergelijkingen van Maxwell in kracht worden geaccentueerd door systemen met een lage verhouding tussen inductie en capaciteit (karakteristieke impedantie Z = L / C van elk systeem dat dient als transmissielijn) bij bliksem laadt de grote capaciteit goed op en het lage zelf ontladen bij zeer hoge stroom, op metaal met grote omtrek en kort).
Een kachel voldoet perfect aan deze voorwaarde, grote diameter (kleine smoorspoel, zie formules uit Maxwell) en groot oppervlak - grote capaciteit)! !
Daarna hebben we de indruk dat er bliksem op schoot !! maar toch de vergelijkingen van Maxwell !!! met enorme pulsen over microseconden.

http://fr.wikipedia.org/wiki/Foudre
http://en.wikipedia.org/wiki/Lightning
http://en.wikipedia.org/wiki/Lightning_safety

http://fr.wikipedia.org/wiki/Imp%C3%A9d ... t%C3%A9%29

Zelfs de bliksem die ver wegvalt, heeft bijna overal voorlopers op honderden meters, die bij pech een mooie overspanning geven, vooral rond de zwakke Z = L / C dus de grote metalen machines, best goede geleiders !!

Een motorfiets en accu's hebben een lage L / C, maar om een ​​accu te verbranden heb je toch een zeer sterke stroom nodig.

Ik heb een VMC op zolder (77), met een motor met zeer fijne draden die vaak door bliksem op afstand worden doorgesneden, ondanks de stroomonderbreker van de stroomonderbreker !!!
EDF heeft de elektriciteitsleiding begraven (zeldzaam), maar deze is onveranderd !!!

Bij blikseminslag in mijn huis (83), met een gat in het dak, verbrande airconditioning, vuur, koelkast ook verbrand, dode magnetron, verbrande kookplaat, meters en stroomonderbrekers allemaal zwart (allemaal lage L / C), mijn computer overleefde als tv, gelukkig begunstigd door hun aansluiting aan het einde van hoge L / C-draden dankzij dubbele lange 3 m verlengingen en een kleine goedkope bliksembeveiliging (varistor) !!! op een stopcontact dat het heeft lijdt een miljoen volt omdat deze stekker is losgekoppeld door bliksem, door elektrostatische afstoting, zoals andere stopcontacten in huis, maar zoals het was op microseconden, op een grote LC, de miljoen volt, ging niet zo ver als de laptopvoeding, zoals ik, minder dan 2 meter van het bliksempad, een gat in het dak erboven maken en naar de airconditioning rennen op hoge L / C, die me beschermde !!!

Bliksem is erg complex en onvoorspelbaar, zoals de tracers en de plaats waar het valt, volledig toeval, maar het houdt van de lage weerstand bij lage L / C die als bliksemafleider dient door het af te buigen.

Mijn camera naast de computer en ik, heeft het overleefd, behalve dat het de foto's met meerdere nummers van 16 verliest !!!

Dus om computers en tv's te beschermen, zet zelfs goedkope overspanningsbeveiligingen op de uitgang en lange dunne draden met hoge L / C, afgewisseld met overspanningsbeveiligers, en heb een beetje geluk en uiteraard vrij ver van metalen lage L / C, zeer cruciaal, zelfs als de bliksem op 500m valt, maar met een tracer die boven het huis stopt (op een paar microseconden) !!
Tot slot, als de hoek van bliksem houdt (grond niet goede geleider, nabij top, etc.), raad ik aan om een ​​geschikte bliksemafleider op het huis te plaatsen, bij lage L / C, die afbuigt en kanaliseert, bliksem naar een goede vochtige aardverbinding , zoals ik thuis deed, ooit gebroeid !!
Het trekt geen bliksem meer aan, zoals sommige mensen ten onrechte schrijven.
Mijn airconditioning op zolder deed een afwijking en beschermde me door als bliksemafleider te dienen.
En trek overspanningsbeveiligers (varistoren) aan.

Het risico is van 1 tot 4 blikseminslagen per km2 / jaar, of zelfs meer bij pech, wat betekent dat een mooi huis eens in je leven bliksem kan krijgen en dus rechtvaardigt het plaatsen van de mooie bliksemafleider, zoals thuis.


De realiteit, gebaseerd op eenvoudige verschijnselen, is complex en niet onaangenaam voor degenen die van rudimentaire en korte antwoorden houden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 08/10/12, 14:12

0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.

Onderaan de praters en een plafondventilator!
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 08/10/12, 14:27

antoinet111 schreef:http://www.promotelec.com/fr-professionnel/quand-faut-il-installer-des-parafoudres-hors-installation-photovoltaiques/



In het geval van een gebouw dat is uitgerust met een bliksemafleider, is het gebruik van een bliksemafleider systematisch verplicht, ongeacht het kéraunique niveau van de plaats. Bij afwezigheid van een bliksemafleider en zodra de elektrische voeding van het bronstation plaatsvindt via een volledig ondergrondse lijn, wordt er geen overspanningsafleider opgelegd.
In aanwezigheid van een bliksemafleider moet de aan de oorsprong van de installatie geplaatste overspanningsafleider type 1 zijn, met een minimale slagstroom Iimp van 12,5 kA en spanning Up.
Als er geen bliksemafleider is, is de afleider die aan de oorsprong van de installatie is geplaatst type 2, met een nominale ontlaadstroom In ten minste gelijk aan 5 kA en een spanning van 2,5 kV.


We moeten niet geloven dat we zonder een bliksemafleider en een bliksemafleider goed beschermd zullen zijn, want bij gebrek aan geluk, aangezien bliksem een ​​volledige kans is, dat een installatie van dit type draden heeft met lage L / C en cellen elk kwetsbaar op een paar volt.

Ik raad overal het maximum aan overspanningsbeveiligers aan, in alle gevallen en bovendien draden met een hoge L / C (kleine omtrek indien mogelijk en in een paar slagen gewikkeld, voor varistoren) om de verschillende cellen te ontkoppelen, gezien de prijs van de installaties .
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 08/10/12, 14:33

Dus, concreet geval: ik heb een installatie buiten de verplichtingzone om een ​​overspanningsafleider te hebben, ik zet een overspanningsafleider aan de uitgang van de hoofdstroomonderbreker en vervolgens een overspanningsafleider op de telefoonlijn en dat is alles?
Ik heb geen bliksemafleider nodig.
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.

Onderaan de praters en een plafondventilator!
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 08/10/12, 15:44

antoinet111 schreef:Dus, concreet geval: ik heb een installatie buiten de verplichtingzone om een ​​overspanningsafleider te hebben, ik zet een overspanningsafleider aan de uitgang van de hoofdstroomonderbreker en vervolgens een overspanningsafleider op de telefoonlijn en dat is alles?
Ik heb geen bliksemafleider nodig.


Naar mijn mening is het complexer, omdat mijn VMC onder het dak, met een motor met zeer fijne draden, herhaaldelijk stierf, met dit type installatie, klassieke afleider gemonteerd naast de zekeringen, aan de uitgang van de stroomonderbreker en zelfs elders, bij het nemen van de VMC !!!

We zijn niet nooit goed beschermd zonder bliksemafleider en goede kooi van faraday, voor een directe bliksemschicht die alles zal richten dat lage L / C is in plaats van de bliksemafleider, dus de grote metalen massa's!

Voor verre bliksemresten zijn we beschermd als de apparaten een paar microseconden 500 tot 1000V weerstaan ​​(1000V is wat de afleider doorlaat in plaats van honderd keer meer), dit is niet het geval voor mijn VMC, maar de voeding van mijn laptop, mijn tv (schakeltype met interne varistor),

Ik had halogeenlampen die in een paar microseconden er oud uitzagen, om een ​​paar maanden later te laten scheten, dit zelfs na transformator 220V naar 12V, !!

Directe bliksem verzwakt dingen die maanden of zelfs jaren later sterven:
de EDF-lijn van mijn buurman die 6 maanden later onder de straat sneed !!
Mijn ondergrondse waterleiding, die ook 6 maanden later brak, het polyethyleen verzwakte door de overdruk van het water in de buis, verhit door bliksem en gebruikte het als geleider in een droge en isolerende aarde !!
Bliksem volgde honderden meters de telefoonlijn en we wachtten 2 weken om hem volledig gerepareerd te zien !!
Bliksem, willekeurig, die een flexibele 220V meeraderige draad volgt, verwijdert deze volledig en scheidt de draden door elektrostatische afstoting met meer dan een miljoen volt !!

Dus zelfs met bliksembeveiliging, denk niet dat je goed beschermd bent.

Plaats bliksemafleiders (varistoren) op alle stopcontacten met kwetsbare apparaten, of verdubbel zelfs aan het einde van lange draden met hoge L / C, zelfs opgewonden van 5 tot 10 omwentelingen vóór de secundaire afleider.
Vonkenvangers zijn resistenter dan varistoren, zelfs eenvoudige neonlampen.

En kijk vooral naar de geschiedenis van bliksem bij buren, het verleden als het aantal keren dat bliksem per jaar toeslaat (meerdere keren in 83 en 77 voor mij en één per 30 jaar in 91).

De oppervlakte van het dak maakt het mogelijk om het risico te berekenen op 1 tot 10 slagen per Km2 en per jaar !!

Bliksemafleiders of de kooi van Faraday (onzichtbaar maar effectiever) verbonden met de goede vochtige aardestekker, zijn naar mijn mening essentieel buiten een bepaald oppervlak.

Een nabijgelegen boom die hoog genoeg is met een koperen buis of aluminium staaf, tot aan de bovenkant, kan dienen als bliksemafleider.

Een fotovoltaïsche installatie, een goede investering, is naar mijn mening vrij kwetsbaar, de bliksem is in staat om alles deze investering te laten verliezen en moet met grote zorg worden overwogen, met een interne kooi van Faraday, enz. En naar mijn mening helemaal niet beschermd plotseling is de enige mogelijkheid dat slechts één element sterft, de andere beschermd door de sterke L / C met voldoende aarding, in de kooi van Faraday.

Kijk eens goed naar de assemblages van grote installaties die onvermijdelijk een paar keer per decennium bliksem krijgen en die alleen het dode element veranderen.

Metaalmassa's (lage L / C) zoals mijn airconditioning op zolder met lange koperen buizen op de grond, komen terug naar een bliksemafleider zonder het te weten, zoals ik opmerkte !!!

Dus vermenigvuldig de goed doordachte beveiligingen, na grote L / C voor lage metaalmassa's, indien mogelijk een kooi van Faraday, is cruciaal.
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 08/10/12, 19:53

gegyx schreef:Goed! Veel leesplezier "de twaalfde planeet"
: Cheesy:
Ik erop wijzen dat het "einde van de wereld energie" was voor 21 september (of in de buurt).
elektromagnetische storm van de zon, als gevolg van een belangrijke positie van de planeten en in de aanwezigheid van (?) Nemesis, Nibiru Hercobulus Marduk ...
... ...


: Mrgreen:
en we zijn verrast dat er enkelen zijn die JL Naudin en R Vialle steunen.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 09/10/12, 04:15

Dag

Ik weet niet of het stormachtig is, maar vanavond zijn er noorderlichtjes die oplichten en dansen in de lucht, groen van kleur.
Ik heb geprobeerd foto's en video's te maken, maar met digitaal is het nogal zwart als afbeelding, of er is een manipulatie die ik niet ken.
We bevinden ons in de periode van de aurrores en van de grote, drukke zeilboten die hoog boven de 2000 voet naar het zuiden vliegen.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Magnetische zonnestorm voltooide alle elektriciteit cf 1859




par Obamot » 09/10/12, 12:33

dedeleco schreef:[...] de zon veroorzaakt soms magnetische stormen, die door hun kracht in staat zijn om al onze elektrische installaties te laten doorbranden, [...]
We zouden ons op de hele aarde bevinden, [met] al onze elektrische installaties, met enorme elektrische spanningen die alles doen krimpen:
- energiecentrales,
- lijnen,
- computers,
- satellieten, enz.
- meer GPS,
- geen telefoon meer,
- meer tv,
- meer info,
- meer elektriciteit,
- meer verwarming,
- meer zon,
- alle kerncentrales ter wereld explodeerden, zonder koeling, onmogelijk elektriciteit, om ze te koelen, geen transformatoren meer, een armada van Fukushima Chernobyls, enz.
- meer dan alles wat je nodig hebt om te leven,
- en terug naar de leeftijd van de grotten om zichzelf te beschermen tegen straling

En vooral meer Dedeleco om ons depressief te maken ... Wat een droom!

... ik ga (ook) uit : Mrgreen:
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 334-gasten