brandstofprijzen stijgen benzine en diesel VS DGCCRF

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: Stijging van de benzine- en dieselbrandstofprijzen VS DGCCRF




par Remundo » 17/06/22, 09:15

als je me wilt uitleggen dat onze energiemix zwaar geïmpregneerd is met fossiele brandstoffen, zelfs voor degenen die als hernieuwbaar worden gepresenteerd, predik je een overtuigd. :)

nog steeds op Ethanol doen we het niet slecht.

aan de andere kant is benzine/diesel aan 2€/L en meer veel te veel in vergelijking met het minimumloon. Maar de Franse staat is zwaarlijvig met schulden, terugkerende kosten van zijn openbare dienst en sociale uitgaven.

Het overbelasten van brandstoffen is onder meer een meevaller (btw en het blinde beroep op schulden) om een ​​structureel tot mislukken gedoemd systeem te verlengen door sociale vrede te kopen.

We zijn in grote lijnen, en ik vind het jammer om te zien, een enorm land van nietsnutten geworden, doordrenkt met overheidsgeld en beheerd door oplichters en incompetente mensen.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Stijging van de benzine- en dieselbrandstofprijzen VS DGCCRF




par Macro » 17/06/22, 09:28

Om mijn land van 1500m² vrij te maken .... Ik heb 3 liter sp95 nodig en een uur werk .... Ik leen mijn kraan en mijn rekeninghaak met een groot handvat en ik geef 18 € (1 uur minimumloon plus 6 € brandstof) en water naar believen voor wie het wil doen.... En geloof me, de man zal ontdekken dat de liter SP 2€ heeft, het is niet duur
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: Stijging van de benzine- en dieselbrandstofprijzen VS DGCCRF




par Remundo » 17/06/22, 09:40

ja, maar diezelfde man die werkt met het minimumloon en €200/maand uitgeeft aan brandstof zal een andere mening hebben, dezelfde man, ik herhaal.

Natuurlijk, ongeacht hun prijs, zijn benzine/diesel geconcentreerde energieën die menselijke problemen besparen.

dus uw smicard die zwart doet in uw tuin, zal de 3L van SP95 praktisch vinden in tuinieren en de 100L/maand die hij nodig heeft om zijn werk te doen.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Stijging van de benzine- en dieselbrandstofprijzen VS DGCCRF




par Macro » 17/06/22, 10:30

Remundo schreef:dus uw smicard die zwart doet in uw tuin, zal de 3L van SP95 praktisch vinden in tuinieren en de 100L/maand die hij nodig heeft om zijn werk te doen.


: Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: Ik zou eerder zeggen:

De smicard (die niet de middelen heeft om een ​​"vrijetijds" land te betalen) zal merken dat de liter sp die mijn bosmaaier verbrandt niet duur genoeg is... Vooral omdat ik de barouf zaterdagochtend vanaf 9 uur doe met.. .. Maar in ruil daarvoor stuurt de man zijn kinderen gratis naar de plaatselijke school, hij heeft een begaanbare weg om van en naar zijn werk te komen en... Mr. Macron hem geeft een energiecheque, een inflatiecontrole, heeft zijn baas betaalde een kerstbonus en verleent hem 18ct korting op zijn brandstof om op vakantie te gaan...... Ik ben iemand die ongeveer 300 km per week rijdt om bij mijn twee banen te komen.... En ik heb altijd mijn focus begrotingsposten, het voeden van mijn gezin, de middelen die nodig zijn om naar mijn werk te komen, het dak op mijn hoofd en de vitale consumptie ervan ... Ik werkte jarenlang (bijna) tegen het minimumloon .... Vakanties en vrije tijd waren met overwerk Verdomme, ik financierde ze... Dus als ik de jongeren van tegenwoordig zie die hun vrije tijd op hun telefoon doorbrengen, bezig zijn met het filmen van stunts, hardlopen, rodeo's, koste wat kost gaan reizen in blablacar of easy jet om vrijgezellenfeestjes, vrijgezellenfeestjes te doen en allerlei lage kustorgieën aan de andere kant van Europa.... Ik vind dat kokos voor veel toepassingen niet duur genoeg is...
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Stijging van de benzine- en dieselbrandstofprijzen VS DGCCRF




par Macro » 17/06/22, 10:51

En wat betreft het feit dat ik een land van nietsnut ben geworden.... Ik ben geregistreerd op allovoisin.... Als ik de aanvragen zie die ik ontvang....Mensen die niet eens hun meubels ikea willen monteren, installeer een plank, maak de binnenkant van hun auto schoon..... inderdaad... Wie de moeite wil nemen om zijn vingers uit zijn c.. te krijgen, heeft een mooie toekomst...
2 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: Stijging van de benzine- en dieselbrandstofprijzen VS DGCCRF




par Remundo » 17/06/22, 16:26

Ja goed

slechts een opmerking: de fauX neemt een X, zelfs in het enkelvoud.

maar het is een verouderd stuk gereedschap en sowieso niet geschikt voor bosmaaiers. De zeisen waardeerden sterke en duurzame mannen, kloppers en slijpers met precieze gebaren, evenals weiden met gewoon gras.

Mijn vader en mijn oom hebben er van geproefd, maar zodra de eerste maaiers beschikbaar kwamen, bleven de zeisen meer in de schuur, of werden ze marginaal gebruikt in schurftige hoeken.
0 x
Beeld
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9773
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Stijging van de benzine- en dieselbrandstofprijzen VS DGCCRF




par sicetaitsimple » 17/06/22, 18:28

Macro schreef:Op de E85 is de TICPE € 0,1183 per liter (wat in feite overeenkomt met het theoretische aandeel benzine (15%) dat in de drank is verwerkt.... en de 20% btw.


Dat is interessant, dat wist ik niet. Dus in feite valt "pure" ethanol niet onder de TICPE?
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Stijging van de benzine- en dieselbrandstofprijzen VS DGCCRF




par phil59 » 17/06/22, 20:54

Macro schreef:Om mijn land van 1500m² vrij te maken .... Ik heb 3 liter sp95 nodig en een uur werk .... Ik leen mijn kraan en mijn rekeninghaak met een groot handvat en ik geef 18 € (1 uur minimumloon plus 6 € brandstof) en water naar believen voor wie het wil doen.... En geloof me, de man zal ontdekken dat de liter SP 2€ heeft, het is niet duur


Daar is het een snel uur voor.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Stijging van de benzine- en dieselbrandstofprijzen VS DGCCRF




par Obamot » 17/06/22, 21:37

En dan te bedenken dat herbivoren het gratis doen... zonder zelfs maar te weten wat 'smicards zijn' betekent... :)

Mijn buurman laat zijn perceel meerdere keren per jaar begrazen door een kudde, zodat hij gemakkelijker toegang heeft tot zijn schuur en zijn landbouwmachines kan parkeren en iedereen tevreden is.

Maar ik geef toe dat we niet altijd een kudde beschikbaar hebben....
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: Stijging van de benzine- en dieselbrandstofprijzen VS DGCCRF




par Remundo » 17/06/22, 22:27

gids energiebelasting 2021.pdf
(432.42 KB) Downloaded keer 167


Ga naar pagina 23 om de specifieke belasting van E85 in TICPE te bekijken.

Ik weet niet of pure ethanol helemaal belastingvrij is, ik zeg liever nee.

Het wordt gebruikt in een benzinemengsel van 15%.

€ 18/MWh voor E85
77 € / MWh voor benzine
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 264-gasten