Red de planeet met de H2: plas in de pot

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15998
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5194




par Remundo » 18/07/09, 09:42

Hallo iedereen,

Ben het eens met Chatelot.

Motor Natuur vertelt hier over het onderwerp
http://www.moteurnature.com/actu/uneact ... s_id=24143

Dit zou inhouden dat het ureum wordt gedestilleerd om ammoniak te maken en het vervolgens wordt gescheiden in diwaterstof + een ander product.

blijkbaar lijkt het te mooi om waar te zijn... als de elektrolyse-opbrengst (energie) interessant is, is de stroomopwaartse fase (urinewinning, ureumextractie) zeker minder glorieus... :|

We hebben het over 1 liter urine voor 5 cl vloeibare NH3... wat op zijn best 3/2 H2 oplevert

Van wat ik weet over NH3-elektrolyse: het gebeurt in soda- of potasoplossing (NaOH of KOH voor basische katalyse):

2 NH3 + 6 OH- => N2 + 6 H2O + 6 e-
6 H2O + 6 e- => 6 OH- + 3 H2

balans : 2 NH3 => N2 + 3 H2
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 18/07/09, 10:43

ten slotte ?????
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15998
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5194




par Remundo » 18/07/09, 11:39

U kunt doorgaan
Beeld

maar daar kom je waarschijnlijk niet ver mee.

En dan is er momenteel de manie om alleen maar over waterstof te praten... niet verschrikkelijk om op te slaan of over te dragen. Het is alleen interessant als het direct na de productie ervan wordt gewaardeerd (in een brandstofcel of door eenvoudige verbranding in een motor).

En toch is het soms beter om te voorkomen dat er via "de tussenpersoon H2 die zijn commissie op zich neemt" geen sprake is van niet onbelangrijke energieverliezen...
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79138
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976




par Christophe » 12/01/13, 14:10

Onderwerp vervolg:

Het is niet per se prettig om erover te praten, maar het is een feit dat vaak wordt genegeerd, urine heeft interessante ecologische krachten. Het kan ook worden beschouwd als een bron van hernieuwbare energie, waardoor met name gadgets of computers kunnen worden opgeladen.

In 2010 ontwikkelden onderzoekers van de Heriot-Watt University, VK een prototype van een brandbare cel die energie kan produceren uit urine. Zonder vervuilende bijproducten te genereren, kan het prototype de chemische energie in ureum omzetten in elektriciteit en water, die ook kunnen worden hergebruikt.

Zo zou urine kunnen worden gebruikt om bijvoorbeeld elektriciteit op te wekken in onderzeeërs of voor geïsoleerde stammen midden in de woestijn. Vroege tests hebben positieve resultaten opgeleverd, kleine hoeveelheden vermogen geproduceerd, met veelbelovend potentieel.

Menselijke urine is een van de rijkste bronnen van stikstof, fosfor en kalium voor planten., en de assimilatie ervan is perfect. Na het testen van het gebruik van urine in een plantage, ontdekten Finse onderzoekers dat het een uitstekende, overvloedige en goedkope organische meststof blijkt te zijn.
In een studie gepubliceerd in het Journal of Agricultural and Food Chemistry werd de groei van twee koolplantages vergeleken, waarvan er één werd bewaterd met urine. Dit gaf kolen van iets groter formaat.

Dat blijkt uit een onderzoek dat deze maand is gepubliceerd urine kan mogelijk broeikasgassen zoals CO2 opvangen. De auteur van de studie, professor Manuel Jiménez Aguilar, van het Instituut voor Agrarisch Onderzoek en Training van Andalusië, zegt dat ureum bij kamertemperatuur ontleedt en onder andere ammoniak produceert dat zich kan binden aan CO2 om ammoniumbicarbonaat te vormen.
Volgens de onderzoeker zou het mengsel gemaakt van urine de wereldwijde uitstoot met 1% per jaar kunnen verminderen. De volgende stap is het maken van prototypes om uitlaatpijpen en fabrieksschoorstenen te filteren.


Bron: http://www.neo-planete.com/2013/01/10/l ... e-energie/
0 x
Avatar de l'utilisateur
moulino51
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 27/02/12, 01:50
Plaats: Op het land in de buurt van Reims
x 3




par moulino51 » 12/01/13, 17:41

Christophe schreef: [b]een prototype van een brandbare cel dat energie uit urine kan produceren. Zonder vervuilende bijproducten te genereren, kan het prototype de chemische energie in ureum omzetten in elektriciteit en water, die ook kunnen worden hergebruikt.

Dat is waarschijnlijk "seks op batterijen"

: Oops:

:pijl: :pijl: Ik ben heel ver : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 12/01/13, 19:52

Ik ken een nog grappiger exemplaar om tussen te plassen.

- Is de schmilblick groen? (Groente?)

Nee, waar denk je aan?
- om energie op te doenurineity van Moulino...!


: Mrgreen: : Cheesy: en zonder konijnenhuid of koeienhoorn —>[]
Dernière édition par Obamot de 12 / 01 / 13, 19: 55, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15998
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5194




par Remundo » 12/01/13, 19:55

je moet pissen van het lachen (bovenunitair)! :P
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 12/01/13, 19:59

Er komt tenminste echt iets uit. :P geen belofte...

Tenslotte hangt het af van de leeftijd en de efficiëntie van de prostaat : Mrgreen: : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
moulino51
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 27/02/12, 01:50
Plaats: Op het land in de buurt van Reims
x 3




par moulino51 » 12/01/13, 20:51

Obamot schreef:Ik ken een nog grappiger exemplaar om tussen te plassen.
- Is de schmilblick groen? (Groente?)
Nee, waar denk je aan?
- om energie op te doenurineity van Moulino...!

: Mrgreen: : Cheesy: en zonder konijnenhuid of koeienhoorn —>[]

Nou, ik begrijp Toukéskidi Obamotte niet

Ik vert : Mrgreen: :D


GS
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 12/01/13, 21:38

Ben je homo, Ge? : Cheesy: : Mrgreen:

Hoeveel maakt een pis-drie-druppels een liter tot honderd met zijn "fiets" ... :D
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 245-gasten