Nucleaire ramp nauwelijks vermeden in Zweden?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 13/08/06, 02:15

Nou ja, het is interessant en dit bericht, er valt niets meer over te zeggen dan te praten over de veiligheid van de energiecentrales en inderdaad de mogelijke oorzaken en gevolgen van dit "incident"
0 x
Chuwee
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 57
Inschrijving: 05/05/06, 23:49




par Chuwee » 13/08/06, 12:45

Christophe schreef:
Chuwee schreef:Het is niet noodzakelijkerwijs een vertrouwelijke verdediging.
Het is alleen om de post niet te bederven : Lol:


Ben zou er een moeten maken ... zoals: Al je vragen over kernenergie.

Wat denk je?


Geen probleem :P
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 13/08/06, 14:43

Chuwee schreef:Geen probleem :P


Super!

Daar is het klaar: https://www.econologie.com/forums/energie-nu ... t2172.html
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 06/09/06, 16:17

In dit RFI-artikel, Lars-Olov Hoglund, een ingenieur die Forsmark goed kent sinds hij deelnam aan de bouw ervan in de jaren 80 (en die geen deel uitmaakt van het netwerk ‘uit de kernenergie komen’ : Wink:), trekt conclusies die net zo alarmerend zijn als de associatie (er wordt melding gemaakt van het smelten van het hart).

Wie gelijk heeft, is moeilijk te zeggen, omdat ondoorzichtigheid overal de regel is als het om kernenergie gaat. Ter herinnering: de huidige Zweedse regering voert campagne voor de hervatting van kernenergie voor de algemene verkiezingen die over ongeveer tien dagen plaatsvinden. Zij hebben er dan ook alle belang bij het incident tot een minimum te beperken.

Hoe dan ook, het simpele feit dat geen enkele media (of bijna geen) dit nieuws in Frankrijk heeft opgepikt, lijkt mij bijna net zo zorgwekkend als het incident zelf. Dit betekent dat onze informatiebronnen worden ‘gefilterd’ door de nucleaire lobby.

Van daar naar het denken dat in het geval van een nieuwe Tsjernobyl de wolk weer aan onze grenzen zou stoppen (althans in de media)....

Daar zou ik het normaal gesproken in mijn gezicht moeten nemen... : Roll:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 06/09/06, 17:05

Ja, als er geen probleem is stopt de wolk aan onze grens met verscherpte controles... echt geen probleem!!
Te sterke Sarko, bedankt Sarko
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 06/09/06, 18:56

In het slechtste geval, als hij niet wil stoppen, gooien we hem eruit, geen zorgen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 07/09/06, 10:23

Kunnen we dat doen als hij kinderen heeft die in Frankrijk naar school gaan?
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 07/09/06, 10:59

renaud67 schreef:Kunnen we dat doen als hij kinderen heeft die in Frankrijk naar school gaan?


Het probleem met deze wolk is dat zijn kinderen (vol leuke kleine schildklierkankers) veel later verschijnen. Dus de lelijke immigrantenwolk is uit!!!
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 07/09/06, 11:30

... Wat zijn de regels voor verre gezinnen... Tsjernobyl heeft in Frankrijk al goed ingeburgerde kinderen
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 07/09/06, 12:40

renaud67 schreef:... Wat zijn de regels voor verre gezinnen... Tsjernobyl heeft in Frankrijk al goed ingeburgerde kinderen


Ahh, dan heeft hij het recht om terug te komen : Lol:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 276-gasten