Thermolyse van water

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Aristot
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 17/01/07, 19:43
Plaats: Marseille

Thermolyse van water




par Aristot » 17/01/07, 20:04

Bonjour à tous

Ik heb een vraag over de scheiding van een molecuul water in zuurstof en waterstof.
Er wordt gezegd dat de temperatuur om deze scheiding te bereiken tussen 750 ° en 3000 ° ligt.
Als je echter water spuit op een rood gemaakt strijkijzer (ongeveer 1000 °), krijg je alleen stoom. Waarom?
En wat is het exacte proces dat fabrikanten gebruiken om deze scheiding te bereiken?
Moet de warmtebron anders zijn? Moet het water in een andere vorm zijn (natte stoom, droge stoom, koude stoom ...)?
Bedankt voor je uitleg voor een neofiet van moleculaire chemie en het thermolyseproces van water.
0 x
1g-ervaring is vaak meer waard dan de 100 Kg-theorie
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 17/01/07, 21:27

Hallo,

Ik denk niet dat er ALLEEN waterdamp is ... het bewijs dat Lavoisier zelf Thermolyse bij lage temperatuur gebruikte om waterstof te ontdekken ...

Zie hier: https://www.econologie.com/forums/fonctionne ... t1069.html
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 316-gasten