elektriciteitsprijzen in Europa en Frankrijk

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79289
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025

Re: elektriciteitsprijzen in Europa en Frankrijk




par Christophe » 26/10/21, 11:13

sicetaitsimple schreef:Ik wist niet zeker waar ik dit rapport van RTE moest invoegen, dat vandaag is uitgebracht en getiteld "Energy Futures 2050".
Voor geïnteresseerden: https://assets.rte-france.com/prod/publ ... tats_0.pdf

Wees voorzichtig, het is serieus spul. De samenvatting alleen al is 64 pagina's.


Hetzelfde op video...50 min:

https://twitter.com/i/broadcasts/1ZkKzbPNXjyKv



(20 minuten blabla...30 minuten mediavragen...)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79289
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025

Re: elektriciteitsprijzen in Europa en Frankrijk




par Christophe » 26/10/21, 12:07

Ik luisterde 35 minuten naar de blondine en de kwaliteit kwam overeen met de rest van de Macron-regering: geen stront!

: Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
energie
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 02/07/20, 16:27
x 3

Re: elektriciteitsprijzen in Europa en Frankrijk




par energie » 26/10/21, 14:07

De prijzen gaan tegenwoordig alleen maar omhoog, het is hels. Idem met benzine, we betalen alleen, betalen steeds meer en meer.
Ik wil van elektriciteitsleverancier veranderen, kennen jullie er een die niet te duur is? Ik deed mijn onderzoek aan mijn kant en ik vond op deze site https://www.monpetitforfait.com/energie ... lectricite wekiwi en ohm maar ik weet niet wat het waard is, ik weet het niet. Heeft iemand getest? Hoe kunnen deze aanbieders lagere tarieven bieden dan concurrenten?
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: elektriciteitsprijzen in Europa en Frankrijk




par sicetaitsimple » 26/10/21, 15:01

energie schreef:Ik wil van elektriciteitsleverancier veranderen, kennen jullie er een die niet te duur is? Ik deed mijn onderzoek aan mijn kant en ik vond op deze site https://www.monpetitforfait.com/energie ... lectricite wekiwi en ohm maar ik weet niet wat het waard is, ik weet het niet. Heeft iemand getest? Hoe kunnen deze aanbieders lagere tarieven bieden dan concurrenten?


Op dit moment zou het me verbazen als voor een nieuw abonnement u goedkoper vindt dan het gereguleerde EDF-tarief.
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79289
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025

Re: elektriciteitsprijzen in Europa en Frankrijk




par Christophe » 27/10/21, 09:14

energie schreef:De prijzen gaan tegenwoordig alleen maar omhoog, het is hels. Idem met benzine, we betalen alleen, betalen steeds meer en meer.
Ik wil van elektriciteitsleverancier veranderen, kennen jullie er een die niet te duur is? Ik deed mijn onderzoek aan mijn kant en ik vond op deze site https://www.monpetitforfait.com/energie ... lectricite wekiwi en ohm maar ik weet niet wat het waard is, ik weet het niet. Heeft iemand getest? Hoe kunnen deze aanbieders lagere tarieven bieden dan concurrenten?


Het antwoord stond een paar posts hierboven... toch?

Christophe schreef:


: Mrgreen:


Het is altijd goed om een ​​paar eerdere berichten terug te lezen als je over een onderwerp post...
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: elektriciteitsprijzen in Europa en Frankrijk




par izentrop » 27/10/21, 12:22

Hallo,
Ik bleef bij de historische leverancier.
Samenvatting van een jaar:
EDFestimated-an.gif
EDFestimé-an.gif (19.24 KiB) 1726 keer bekeken

verbruik in de zomer: koelkast, vriezer, wasmachine, droger, tv, 2 computers... gemiddeld € 68/maand

De rest is de lucht/water warmtepomp: € 664, aan stookolie zat ik rond de 800
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: elektriciteitsprijzen in Europa en Frankrijk




par izentrop » 29/10/21, 23:32

De winter is streng voor Spaanse gezinnen vanwege de prijs van elektriciteit met 213,29 euro per MWh voor particulieren, een prijs die in Spanje nooit is bereikt.

De Spaanse industrie ziet de prijs stijgen met 125,5 euro per MWh, verre van 51,22 euro in Frankrijk of 87,1 euro in Duitsland. Spanje heeft stroomopwaarts geen wetgeving opgesteld om zijn industrieën te beschermen, dus fabrieken beginnen weg te lopen.

Ten minste vijf van de grootste industriële bedrijven in Spanje hebben besloten de productie in hun fabrieken op te schorten vanwege de energieprijzen. Sidenor, gevestigd in de buitenwijken van Barcelona en een staaldistributeur op Europese schaal, heeft de stopzetting van bepaalde productielijnen aangekondigd. Zelfde situatie bij Fertiberia, distributeur van landbouwbemestingsproducten. Sommige andere bedrijven blijven werken, maar verhogen de prijzen bij het vrijgeven van producties. Energie vertegenwoordigde voorheen 50% van de productiekosten, een cijfer dat nu is gestegen tot 80%.

In Baskenland heeft ArcelorMittal een systeem opgezet om korte productieonderbrekingen door te voeren op momenten dat elektriciteit het duurst is. Tijdelijke oplossingen die het probleem van de stijging van de elektriciteitsprijs niet oplossen. Als het aanhoudt, vrezen economen en vakbonden voor verplaatsingen van grote productiecentra, maar ook voor sluiting van kleinere bedrijven en grote moeilijkheden voor ambachtslieden. Ook kappers, bakkers of eigenaren van kleine winkeltjes verbruiken stroom, zonder dat ze de prijsstijging kunnen doorberekenen aan hun klanten, die thuis al met stijgende rekeningen te maken hebben. https://www.equinoxmagazine.fr/2021/10/ ... en-espagne
Gelukkig voor ons kunnen we nog steeds rekenen op de nuc :P
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14911
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4338

Re: elektriciteitsprijzen in Europa en Frankrijk




par GuyGadeboisTheBack » 29/10/21, 23:36

Niets met zuurkool te maken, je maakt toch van de gelegenheid gebruik om jezelf te promoten...
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: elektriciteitsprijzen in Europa en Frankrijk




par sicetaitsimple » 30/10/21, 13:54

GuyGadeboisLeRetour schreef:Niks met zuurkool te maken..


Integendeel, alles wat met het onderwerp van de thread te maken heeft "Elektriciteitsprijzen in Europa en Frankrijk"

Bent u bij EDF of bij een zogenaamde "alternatieve" leverancier? Laat ons in het tweede geval weten wanneer ze je de nieuwe tarieven hebben gestuurd, als je dat nog niet hebt gedaan.
Tenzij het nog radicaler is door je contract eenzijdig stop te zetten door je te vertellen ergens anders te zoeken (zaak Leclerc).

.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14911
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4338

Re: elektriciteitsprijzen in Europa en Frankrijk




par GuyGadeboisTheBack » 30/10/21, 13:56

Niets met zuurkool (bis) te maken... de liberalisering van de energietarieven, het feit dat bepaalde operatoren zich volstoppen met de "echte" kost van elektriciteit zijn twee heel verschillende dingen en de uitdrukking "Nou, gelukkig voor ons, wij kan nog steeds rekenen op de nuc" is even stom als irrelevant.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 191-gasten