Olieprijzen, de grote zwendel?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 27/06/08, 11:23

Targol schreef:Het probleem ontstaat wanneer een statistisch (en electoraal) niet te verwaarlozen deel van de bevolking niet langer over de middelen zal beschikken om in zijn basisbehoeften te voorzien.


Dit is de reden waarom we het KMI hebben "uitgevonden"...
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 27/06/08, 11:36

en de KMU! geweigerd in de meeste dokterspraktijken...
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 27/06/08, 14:03

dat de olieprijs wordt opgedreven door speculatie, het ligt voor de hand, om van daaruit een grote samenzwering te zien...
We mogen niet vergeten dat de olieprijs op de markten wordt bepaald, en dat investeerders (speculanten) net als iedereen zijn; hun analyses zeggen dat olie weer zal stijgen, dus kopen ze terwijl ze wachten om ze met winst door te verkopen. wie zou niet hetzelfde doen?
Hoe meer ze kopen, hoe hoger de prijs gaat. niets anders dan heel normaal.
als uit de analyses blijkt dat we een maximum hebben bereikt, gaan ze verkopen en daalt de prijs.
In regulering heet dit in jargon een positief feedbacksysteem.
Maar goed, ik begreep de markteconomie niet.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 27/06/08, 15:45

Hoe meer ze kopen, hoe hoger de prijs gaat. niets anders dan heel normaal.


Normaal !! ja als je wilt: het is de markt die het wil => de rijken worden rijker en de armen worden armer.

Hoe lang denk je dat het kan duren voordat de snelkookpan ontploft?

Vandaag steeg de olieprijs naar 142 dollar/vat.....wie zegt beter?

Elke dag zijn er 1000 dollarmiljonairs meer in de wereld ( hoorde het op de radio ).

Dit is manipulatie veroorzaakt door de rijken; de armen (nieuwe slaven) worden overmatig uitgebuit, ook in onze geavanceerde landen (onder het voorwendsel van de mondialisering... en als je denkt dat de zeer rijken deze zomer zullen stoppen met het gebruik van hun jachten... dan heb je het mis.

Lees het boek van Hervé KEMPF (Hoe de rijken de planeet vernietigen).

Hier, op France Info, heeft een econoom zojuist aangekondigd dat de olieprijs eind dit jaar minimaal 200 dollar zal bedragen : Cry: en als het zou worden gebruikt om over te schakelen op alternatieve energieën, maar niet op vliegtuigen, grote sedans, 4x4's, de waanzin van Dubai (skiresort midden in de woestijn!!)... het zal doorgaan totdat er geen druppel meer is olie over.
0 x
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 27/06/08, 15:48

DE REVOLUTIE.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 268-gasten