elektriciteitsprijzen in Europa en Frankrijk

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 08/06/09, 13:24

hallo
als het franse tarief eind 2010 wordt gedereguleerd, geloof ik, zullen de leveranciers zich volgens u aansluiten bij griekenland of denemarken?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 08/06/09, 13:33

Ik denk niet dat het veel Citro heeft ontwikkeld.

Bucheron maakte onlangs de echte berekening met zijn rekeningen: hij zat op 11 cts/kWh all inclusive omdat hij bi-schema heeft

Een andere vaste klant (ik weet niet meer wie), die geen bi-uren heeft, deed hetzelfde en vond 13 cts/KWh all-inclusive.

Het was misschien niet Bucheron die twee keer werkte, maar het maakt niet uit, de cijfers blijven hangen!

Bij ons, provincie Luxemburg in België, hebben we een "waarheidsprijs" (= alles inbegrepen) van 21.5 ct/kWh. Belgische prijzen zijn geregionaliseerd dus moeilijk te vergelijken.... Luc, waar we afgelopen weekend waren bijvoorbeeld, is 12-13 cts in Vlaanderen!

In Duitsland lijkt het mij dat het gemiddelde tussen de 14 en 16 cts ligt maar het is ook sterk geregionaliseerd...

Voor de andere landen daarentegen: geen idee van de evolutie...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 08/06/09, 13:59

Christophe schreef:Een andere vaste klant (ik weet niet meer wie), die geen bi-uren heeft, deed hetzelfde en vond 13 cts/KWh all-inclusive.
Ik was het niet. :?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 08/06/09, 14:01

Oh als het kan!! Het spijt me dan dat ik je vergeten ben : Cheesy:

Maar als je de echte en actuele prijzen kent: waar ben je dan naar op zoek?
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 08/06/09, 14:11

boubka schreef:hallo
als het franse tarief eind 2010 wordt gedereguleerd, geloof ik, zullen de leveranciers zich volgens u aansluiten bij griekenland of denemarken?


Als we willen dat mensen investeren in energiebesparing, moet de afstemming met Denemarken plaatsvinden.
Als we willen dat mensen op straat brullen, is dat hetzelfde.

Aan de andere kant, als we willen dat mensen gelukkig zijn, moeten we ons gewoon aansluiten bij Griekenland. Tegelijkertijd zullen ze tegen zichzelf zeggen dat eigenlijk niemand moeite doet om de vervuiling te beperken.
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 08/06/09, 15:12

indy49 schreef:
boubka schreef:hallo
als het franse tarief eind 2010 wordt gedereguleerd, geloof ik, zullen de leveranciers zich volgens u aansluiten bij griekenland of denemarken?
Als we willen dat mensen investeren in energiebesparing, moet de afstemming met Denemarken plaatsvinden.
Als we willen dat mensen op straat brullen, is dat hetzelfde.
Droom niet, als de elektriciteitslobby's hun uiterste best doen om te dereguleren, is dat niet om hun prijzen te verlagen, maar om ons uit te roken...
Als de prijzen exploderen, schakelen degenen die voor warmtepompen hebben gekozen snel over op andere energiebronnen, als ze de middelen hebben... Hoe dan ook, wij betalen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 08/06/09, 15:15

Ze hebben de middelen niet: iets wat 20 euro kost, kun je 000 jaar lang niet veranderen...

En ze zullen het diep hebben, ze moesten gewoon informeren in plaats van verkoopverliezers te vertrouwen... en een handlanger Ademe en EdF...
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 08/06/09, 15:22

Citro schreef:Droom niet, als de elektriciteitslobby's hun uiterste best doen om te dereguleren, is dat niet om hun prijzen te verlagen, maar voor ons rook...

Ik denk dat het ook die kant op zal gaan.
En als het ons kan redden"rook de sfeer", het gaat goed : Cheesy:
Het is alleen de portemonnee die mensen aanmoedigt om te isoleren, de thermostaat lager te zetten, enz.
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
lipaonline
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 24/03/11, 13:37




par lipaonline » 24/03/11, 20:30

Hallo,

nadat ik had "geleerd" dat elektriciteit in Frankrijk een van de goedkoopste in Europa was, ging ik mijn rekening bekijken (ik woon sinds 2004 in Slovenië).

Ik ben op jaarbasis, ik verbruik gemiddeld 228 kW/maand

met een installatie op 6kW 25A

in een huis van -100m2, houtverwarming, warm water met een cumulus. Voor 3 personen.

abonnement: 6,76386
verbruik: 23,02116
BTW 20%: 5.96

Totaal: € 35.75

-> 15,68 cent/kW

Aan de andere kant, ik herinner me dat toen ik in Frankrijk was (5 jaar geleden), ik maandelijks werd betaald, ik betaalde 45 € / maand voor een enkele persoon, in een appartement van 50 m2, allemaal op gas (verwarming + warm water).

Ik weet mijn verbruik in kW niet meer, maar zeker minder dan vandaag, voor een grotere rekening...

Als gevolg hiervan begrijp ik de grafiek niet echt... behalve in Slovenië, waar de elektriciteit de afgelopen jaren behoorlijk is toegenomen... dus 10cts in 2006 is mogelijk...maar in Frankrijk 12cts..Ik heb een serieuze twijfel...
0 x
Avatar de l'utilisateur
jlt22
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 414
Inschrijving: 04/04/09, 13:37
Plaats: Guingamp 69 jaar




par jlt22 » 24/03/11, 21:17

Hier zijn de verschillende elektriciteitstarieven in Frankrijk in augustus 2010:
https://www.econologie.com/fichiers/partager2/1300997700sjWZXp.pdf
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Macro en 306 gasten