Brandstofprijzen aan de pomp en olie, waar is de bug?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
botten
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 54
Inschrijving: 11/11/05, 14:28
x 8




par botten » 28/04/08, 13:42

het is de oprichting van werkelijk praktische openbaarvervoernetwerken


helemaal oké... het begint beetje bij beetje te gebeuren. Maar het is werk voor de lange termijn en de meeste mensen moeten zich eraan houden. Voorlopig zijn de wegen nog steeds even druk, de jongens gaan nog steeds hun krant of hun stokbrood kopen in de auto... De omkering van de zaken zal door de portemonnee worden gedaan. En het bewijs is er: de prijs is nog niet hoog genoeg!

Aan de andere kant is het gratis maken van dit openbaar vervoer naar mijn mening geen goede zaak, mensen moeten verantwoordelijk worden gemaakt!
0 x
Over de zesde uitsterven van het leven op aarde?
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 28/04/08, 20:11

@ Denis: Het is niet noodzakelijkerwijs het eerlijkste en meest effectieve. Deze maatregel schrikt eigenlijk alleen de meest bescheiden mensen af. Gratis openbaar vervoer zou een eenvoudiger maatregel zijn en een veel grotere impact hebben op de levenskwaliteit van stadsbewoners.
@Bones: Ik ben het met je eens dat dit allemaal enige tijd zal duren. De term 'verantwoordelijk maken' is een delicatere interpretatie: tegenwoordig wordt het in alle sauzen gebruikt om het individu een schuldgevoel te geven. Als hij werkloos is, komt dat omdat hij ‘lui’ is of nergens goed voor is, maar de economie heeft daar niets mee te maken. Als hij kanker krijgt, komt dat omdat hij rookt, maar van vervuiling, voedsel en diverse chemische producten is geen sprake. De advertentie prijst de snelheid in de auto en de fabrikanten maken machines waarvan de minste 200 kan rijden en de bestuurders zijn als enige verantwoordelijk...
In ons geval zijn degenen die verantwoordelijk zijn voor de energieverspilling en alle ongelukkige aspecten die verband houden met de auto duidelijk degenen die ongeveer 2 ton schroot vervoeren om 1 persoon te vervoeren; degenen die de moeite nemen om een ​​vervoermiddel te gebruiken, hebben minder impact op het milieu* en verdienen daarom een ​​beloning van de samenleving.
* dit omvat ook de vermindering van lichamelijke ongevallen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 28/04/08, 20:35

Laten we de fiets niet vergeten. Over twee jaar, gedurende de paar maanden dat de helderheid het toestaat (te gevaarlijk in de stad als de zon eenmaal onder is) en de dagen waarop de wind niet harder dan 2 km komt - waardoor er niet zoveel dagen overblijven in de Provence - zal ik bijna 60 km gefietst om naar het werk te gaan. Resultaat 1700 liter brandstof bespaard.

Zoveel fossiele C02, NOx, stof van banden en bloedplaatjes komt niet in de atmosfeer terecht, tijdwinst (vergelijkbare reistijden voor auto en fiets) omdat ik tegelijkertijd sport.

Bovendien is de fiets ontspannen, het groen passeren we, het rood stoppen we (nu al de auto's het rood niet respecteren in Marseille, zal ik mijn huid niet riskeren en bovendien is het al meer dan 25 jaar geleden dat ik mijn pc heb (Ik zou zelfs op de fiets geen problemen willen hebben om rood te gaan) en we rusten uit. Er is alleen oranje waar je aan moet denken om te weten of je slaagt of niet.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 06/05/08, 22:39

Heel rechtvaardig! De praktijk van het fietsen kan alleen maar profiteren van een vermindering van het autoverkeer, zowel vanuit het oogpunt van plezier als vanuit veiligheidsoogpunt.
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 07/05/08, 14:49

en we ontdekken dat de brandstofprijs hoog is !!!
dit is niets vergeleken met wat we over een tijdje zullen moeten betalen als naast de olieprijs en de huidige belastingen de COXNUMX-belasting daar bovenop komt, die uiteindelijk vroeg of laat zal worden ingevoerd, ook al zeggen de politici ze zijn er voorlopig tegen.
Canadezen betalen deze al, en in Europa heft Denemarken al een dergelijke belasting op fossiele brandstoffen die evenredig is aan de uitgestoten CO2.
dit gezegd in verband met aantal uren minimumloon dat gewerkt moet worden voor een vat, na een lange periode van rond de 4 uur werken/vat zitten we nu rond de 8,5 uur werken voor een vat, wat nog maar het niveau van 1984 is, in 1980 was het 15 uur. zie onderwerp
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 15/06/08, 19:00

De nep loopt nog steeds op het net, zo weinig UP!

In 2000 was het vat niet $60 waard, maar $28,5!!!
https://www.econologie.com/forums/prix-des-c ... t5109.html

Geef het dus niet door als u deze nep ontvangt.
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 15/06/08, 21:04

Christophe,
wat ik als cijfers geef, is niet de nep waarover u spreekt
mijn cijfers in uren minimumloon per vat zijn exact en actueel.
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14931
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4346

Re: CNG-prijs aan de pomp




par GuyGadeboisTheBack » 20/01/22, 18:30

Ik weet momenteel niet waar het probleem zit, maar mijn vrouw die na de vakantie terugkwam uit Duitsland merkte dit op aan de pomp. Voor CNG (methaan):
Duitsland: 1.12 euro per kilo
Zwitserland: 1.40 Zwitserse frank (1.35 euro)
Frankrijk: 2.45 euro!!!!
Onnodig te zeggen dat we in een geweldig land leven!
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Brandstofprijzen aan de pomp en olie, waar zit de bug?




par Christophe » 20/01/22, 18:37

ForMinable voorMinable! De M komt van Macron...je weet wat je moet doen op 10 april...

Ik heb deze prijs ook elders gehoord... waar komt deze vandaan? Stijgende gasprijzen? Zou het niet overal in Europa hetzelfde moeten zijn?
2 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14931
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4346

Re: Brandstofprijzen aan de pomp en olie, waar zit de bug?




par GuyGadeboisTheBack » 20/01/22, 18:43

Christophe schreef:ForMinable voorMinable! De M komt van Macron...je weet wat je moet doen op 10 april...

Ik heb deze prijs ook elders gehoord... waar komt deze vandaan? Stijgende gasprijzen? Zou het niet overal in Europa hetzelfde moeten zijn?

Precies, ik wil het graag begrijpen!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 276-gasten